Ανταμ Ντράιβερ και Lady Gaga (αριστερά) υποδύονται τον Μαουρίτσιο Γκούτσι και Πατρίτσια Ρετζιάνι στη νέα ταινία «House of Gucci» | CreativeProtagon/Facebook/ΕPA
Θέματα

Οίκος Gucci: μια ιστορία φόνου και εκδίκησης στην καρδιά της ιταλικής μόδας

Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα πραγματικά γεγονότα πίσω από την ταινία της Lady Gaga και του Ανταμ Ντράιβερ που αναμένεται να προβληθεί φέτος. Η δαιμονική φιγούρα της Πατρίτσια Ρετζιάνι η οποία οργάνωσε τη δολοφονία του πρώην συζύγου της και κληρονόμου του οίκου μόδας Μαουρίτσιο Γκούτσι
Protagon Team

Μια φωτογραφία της Lady Gaga με τον Ανταμ Ντράιβερ, που ανέβασε η σούπερ σταρ την Τρίτη 9 Μαρτίου στους λογαριασμούς της στο  Instagram (και μέσα σε δύο ημέρες συγκεντρωσε 4.145.985 likes) και στο Facebook με τη λεζάντα «Signore e Signora Gucci #HouseOfGucci» (Ο κύριος και η κυρία Γκούτσι), ήταν αρκετή για να πάρουν αμέσως φωτιά τα social media.

Με φόντο τις χιονισμένες Αλπεις και το αψεγάδιαστο look του 1989, η «κυρία Γκούτσι» (Lady Gaga) ποζάρει με εφαρμοστό μαύρο πουλόβερ, vintage ζώνη Gucci της εποχής του Τομ Φορντ, άφθονα χρυσά κοσμήματα και ένα απίθανο λευκό γούνινο καπέλο, ενώ ο Ντράιβερ την αγκαλιάζει ντυμένος στα λευκά, με χοντρό πουλόβερ, παντελόνι του σκι και μεγάλα γυαλιά από ταρταρούγα.

Η εμφάνισή τους είναι άψογη, ακόμη και τα χρώματα που φορούν εδώ είναι συμβολικά, πρόκειται, εξάλλου, για μια ταινία για τον κόσμο της μόδας. Σε σκηνοθεσία του Ρίντλεϊ Σκοτ, το «House of Gucci» είναι η τραγική ιστορία της Πατρίτσια Ρετζιάνι (την υποδύεται η Lady Gaga), η οποία οργάνωσε τη δολοφονία του πρώην συζύγου της και πατέρα των δύο κοριτσιών της, στο Μιλάνο το 1995. Ο πρώην της ήταν ο Μαουρίτσιο Γκούτσι (Ανταμ Ντράιβερ) κληρονόμος του πολυτελούς οίκου μόδας και ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Ιταλία.

Ο Ανταμ Ντράιβερ και η Lady Gaga, ως κύριος και κυρία Γκούτσι με φόντο τις χιονισμένες Αλπεις (Instagram @ladygaga)

Η ιστορία σκανδάλισε την ιταλική κοινωνία και τα μέσα ενημέρωσης διεθνώς όταν, δύο χρόνια μετά την εκτέλεσή του Μαουρίτσιο Γκούτσι, η αστυνομία αποκάλυψε ότι η Ρετζιάνι – η οποία εξακολουθούσε να ζει με τις δύο κόρες της στο διαμέρισμα του πρώην συζύγου της στο Μιλάνο- είχε προσλάβει έναν εκτελεστή για να τον δολοφονήσει στα σκαλοπάτια του κτιρίου των γραφείων του.

Ο ιταλικός Τύπος, ο οποίος προηγουμένως την αποκαλούσε Λέιντι Γκούτσι, την ονόμασε «Μαύρη Χήρα» και η δίκη μετατράπηκε σε θέαμα -παρόμοιο με εκείνο της δίκης του  Ο.Τζ. Σίμπσον- γεμάτο με συγκλονιστικές ανατροπές. Να σημειωθεί ότι ένα μέντιουμ και φίλη της Ρετζιάνι ήταν συνεργός στο στυγερό έγκλημα και η αμοιβή του δολοφόνου ήταν 300.000 ευρώ.

Η Ρετζιάνι καταδικάστηκε για τη δολοφονία, αλλά δεν έπαψε να διαλαλεί την αθωότητά της μέχρι την αποφυλάκισή της το 2014. Τότε ρωτήθηκε από έναν ιταλό δημοσιογράφο γιατί δεν τον είχε σκοτώσει η ίδια και απάντησε: «Η όρασή μου δεν είναι τόσο καλή. Δεν ήθελα να αποτύχω», είπε. Μετά, όμως υποστήριξε και πάλι ότι την είχε μπλέξει μια πρώην φίλη της και ότι η ίδια δεν είχε καμία συμμετοχή στον θάνατό του.

O Μαουρίτσιο Γκούτσι και η σύζυγός του Πατρίτσια στις καλές εποχές τους (Wikipedia)

Καθώς δεν έχει μιλήσει ποτέ δημοσίως για αυτά τα τραγικά γεγονότα, μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε για το τι συνέβη, γράφει στην Telegraph η Μελίσα Τουίγκ. Σε μια συνέντευξή της στον Guardian το 2016, η Ρετζιάνι, η οποία τότε εργαζόταν σε ένα κατάστημα κοσμημάτων στο Μιλάνο, είπε: «Ημουν θυμωμένη με τον Μαουρίτσιο για πολλά, πολλά πράγματα εκείνη την εποχή. Αλλά πάνω απ’ όλα, επειδή χάθηκε η οικογενειακή επιχείρηση. Ηταν ηλίθιο. Ηταν μια αποτυχία. Ημουν γεμάτη οργή, αλλά δεν μπορούσα να κάνω τίποτα».

Η οικογενειακή επιχείρηση ήταν, φυσικά, ο οίκος Gucci. Ο Μαουρίτσιο -εγγονός του ιδρυτή Γκούτσιο Γκούτσι – κληρονόμησε το εμπορικό σήμα από τον πατέρα του το 1992 και γρήγορα κατάφερε να απομακρύνει τους συγγενείς του και να γίνει CEO της εταιρείας.

Εκείνη την εποχή άφησε και τη σύζυγό του για μια άλλη γυναίκα, αλλά η Ρετζιάνι συνέχισε να ανακατεύεται έντονα στην εταιρεία πιστεύοντας ότι αντιπροσώπευε το μέλλον των παιδιών της. Αφού ανέλαβε τον έλεγχο, ο Μαουρίτσιο αποφάσισε να μειώσει τις κολεξιόν και να επαναφέρει τον οίκο στις εξαιρετικά πολυτελείς ρίζες του. Ηταν μια καλή κίνηση, όπως αποδείχθηκε: λίγο πριν πεθάνει ο Γκούτσι προσέλαβε έναν ταλαντούχο νεαρό σχεδιαστή ονόματι Τομ Φορντ, για τον οποίο μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια τα περιοδικά της μόδας της εποχής.

Ο Μαουρίτσιο μπορεί να είχε καλές προθέσεις, ξόδευε όμως απερίσκεπτα, έκανε πάρα πολλές αλλαγές σε μικρό χρονικό διάστημα και λόγω έλλειψης κεφαλαίων αναγκάστηκε να πουλήσει το εμπορικό σήμα σε επενδυτική τράπεζα με έδρα το Μπαχρέιν, 18 μήνες πριν από τη δολοφονία του.

H Πατρίτσια Ρετζιάνι στο δικαστήριο, στο Μιλάνο, το 1998 (EPA PHOTO ANSA/FERRARO)

Απογοητευμένη από την απώλεια της μάρκας, που πίστευε ότι ανήκε την οικογένειά της, η Ρετζιάνι φέρεται να παρακάλεσε τον σύζυγό της να πάρει πίσω τον οίκο Gucci. Ο Γκούτσι αρνήθηκε και η Ρετζιάνι βρέθηκε γρήγορα εκτός της υψηλής κοινωνίας του Μιλάνου. Δεδομένου ότι είναι μια γυναίκα που κάποτε είπε: «Θα προτιμούσα να κλαίω σε μια Rolls-Royce παρά να είμαι χαρούμενη με ένα ποδήλατο», η απώλεια του status της θα πρέπει να την πλήγωσε. Ενα χρόνο αργότερα, ο Μαουρίτσιο ήταν νεκρός.

Τα γυρίσματα του «House of Gucci» ξεκίνησαν στη Ρώμη τον περασμένο μήνα με τους Τζάρεντ Λέτο, Αλ Πατσίνο και Τζέρεμι Αϊρονς να συμμετέχουν επίσης στο καστ. Η ταινία, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο, πιθανότατα θα ακολουθήσει μια παρόμοια φόρμουλα με το «The Assasination of Gianni Versace», τον δεύτερο κύκλο του «American Crime Story» (με τον Εντγκαρ Ραμίρεζ στον ρόλο του Τζιάνι Βερσάτσε, την Πενέλοπε Κρουζ – Ντονατέλα και τον Ντάρεν Κρις – δολοφόνο).

Ηταν επίσης μια στυλιζαρισμένη ματιά σε μια τραγική ιστορία, που συνέβη στον κόσμο της μόδας, με μια έξυπνη ανάλυση των χαρακτήρων στο επίκεντρό της. Είναι σίγουρο λοιπόν, ότι όπως εκείνη, ο «Οίκος των Gucci» θα δοξάσει τα υπέροχα φορέματα, τα παλτό, τα παπούτσια και τα κοσμήματα, που κάνουν αυτόν τον κόσμο τόσο δελεαστικά glamorous  ώστε ορισμένοι αδυνατούν απολύτως να τον απαρνηθούν.