Αυτήν την εβδομάδα κάθισα και παρακολούθησα διαδικτυακά την παρουσίαση που έκανε η DS με αφορμή τη συλλεκτική σειρά, την Antoine De Saint Exupéry, για όλη τη γκάμα των μοντέλων της. Δηλαδή, τα DS 3, DS 4, DS 7 και DS 9. Αν το παραπάνω όνομα δεν σας λέει κάτι, μάλλον θα σας το θυμίσει το γνωστό βιβλίο του , «Ο Μικρός Πρίγκιπας». Αυτό το υπέροχο παραμύθι για πιτσιρίκια (και μεγάλους) έχει μεταφραστεί σε 250 γλώσσες στον κόσμο, θεωρείται ως ένα από τα πιο πολυδιαβασμένα και μόλις δεύτερο από την κορυφή της λίστας με τα βιβλία που έχουν σημειώσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια αντίτυπα.
Πού κολλάει ο Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ στην εξίσωση της DS; Κατ’ αρχάς στην επέτειο ακριβώς 80 ετών από το θάνατό του. Σύμφωνοι, πολύς «επώνυμος» κόσμος πέθανε ακριβώς πριν ογδόντα χρόνια. Όμως ο διάσημος συγγραφέας έμεινε στην ιστορία ως ένας τολμηρός ταξιδευτής, ως ένας από τους πρωτοπόρους της πολιτικής αεροπορίας, ως επιστήμων και καλλιτέχνης. Πολυδιάστατο ταλέντο και εκλεπτυσμένων εμπειριών ο Εξυπερύ. Μήπως τελικά ήταν αυτός ο πραγματικός πρίγκιπας της υπόθεσης;
Στην αίθουσα, λοιπόν, της διαδικτυακής παρουσίασης ήταν ένα DS 7. Πιο δίπλα μία κυρία που έπαιζε πιάνο. Λίγο μετά εμφανίστηκε ένα κομψό μπαλετοειδές (sic) με ένα ξυπόλητο ζευγάρι που χόρεψε ντυμένο στα λευκά. Η συγκυρία συνέπεσε με ένα πετρελαιοκίνητο DS που οδηγούσα αυτές τις μέρες, το DS 7 BlueHDi 130 PS EAT8 Performance Line.Έχει κι αυτό μεγάλο «ονοματεπώνυμο» σαν του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ – έστω κι αν δεν είναι η επετειακή έκδοση αλλά αυτή που ήδη κυκλοφορεί στην ανανέωσή του μοντέλου.
Είναι diesel, με αυτόματο 8άρι, «ελληνικό» κυβισμό στα 1.5 λίτρα και με τον γνωστό κινητήρα των 130 ίππων. Δύσκολα να βρεις ένα τόσο γενναιόδωρο σε διαστάσεις SUV, επιβλητικό εξωτερικά, τεχνολογικά φορτωμένο, αριστοκρατικό στο κόκπιτ το οποίο ταυτοχρόνως να παραμένει σε «επίγεια» 1.500 κυβικά.
Εξωτερικά, οι προβολείς DS Pixel LED Vision έχουν πλέον πιο αιχμηρό σχήμα και, πέραν του προφανούς αισθητικού, μπορούν να κάνουν τη νύχτα-μέρα σε εύρος 360 μέτρων. Η νέα μάσκα, οι εντυπωσιακές φωτεινές πενταπλές κάθετες λεπίδες στις άκρες του προφυλακτήρα και ο φουτουριστικός χαρακτήρας είναι διακριτά στοιχεία ακόμα και για τον αμύητο που βλέπει ένα κομψό και ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Ακόμα περισσότερο σ’ αυτό το ωραίο γκρι ‘’Lacquered’’ (από τα 6 νέα χρώματα) του DS 7 δοκιμής.
Μπήκα στο DS 7 με μια πρώτη ανακούφιση πως αυτός ο πετρελαιοκινητήρας θα «έγραφε» πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα ενόψει προγραμματισμένου ταξιδιού. Με το που μπήκα μηδένισα τον υπολογιστή ταξιδίου. Και τούτο γιατί μέσα σε ένα DS 7 ξέρεις πως βρίσκεσαι στη γαλλική εκδοχή της ωδής του ταξιδιού και θες να ξέρεις «πόσα θα βγάλεις». Σε μία εποχή που οι τιμές καυσίμων μας πονάνε, ήταν μία ευκαιρία για τη ρεαλιστική αυτονομία του DS 7 BlueHDi .Όχι τίποτα άλλο, για να μην αισθανθώ και τύψεις για το πόσο βαθιά πατούσα το δεξί πεντάλ.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής. Οι άνθρωποι της DS ναι μεν πήραν ως βάση ένα γνωστό σασί πάνω στο οποίο «ακουμπούν» και άλλα SUV του γκρουπ, όμως δεν αρκέστηκαν σε οπτικό καμουφλάζ. Κατ΄αρχάς το DS 7, σε αντίθεση με τις συγγενικές του σχέσεις, φοράει πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Όχι ημιάκαμπτο άξονα. Το αποτέλεσμα είναι ότι ακόμα και σε αυτήν την έκδοση με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων, το DS 7 περνά αδιαφορώντας πάνω από τις ανωμαλίε και δεν μεταφέρει στο εσωτερικό ενοχλητικούς κραδασμούς, παρά τους μεγάλους και πραγματικά όμορφους τροχούς της έκδοσης Performance Line.
Επίσης, το DS 7 ενσωμάτωσε ό,τι υπήρχε στο «επάνω ράφι» της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Να με συμπαθάτε για τον «σουπερμαρκετινίστικο» όρο αλλά είναι γνωστός στους παροικούντες την αυτοκινητική Ιερουσαλήμ καθώς αποδίδει τη διαστρωμάτωση εξοπλισμού μέσα στις σύγρονες εταιρικές ομπρέλες που πλέον αποτελούν σχεδόν κανόνα στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Για παράδειγμα, το DS 7 Crossback έχει ειδικά κρύσταλλα που σε απομονώνουν από τη βοή της πόλης (κλείνεις παράθυρα και σφραγίζεις την αστική βοή), επενδύσεις σε δέρμα Nappa και αλκαντάρα, υπέροχα καθίσματα με αυτό το μοτίβο ‘’bracelet’’ και όλες αυτές τις λεπτομέρειες σε διακόπτες και χειριστήρια που παραπέμπουν σε σχήμα μαργαριταριού. Αν ισχύει αυτό που συχνά λέγεται, ότι δηλαδή «το αυτοκίνητο το ζεις από μέσα», τότε όντως νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα ξεχωριστό κόκπιτ.
Βγήκα εθνική. Πήγαινα για αρχή σταθερά γύρω στα 130 χλμ/ώ. περίπου στις 2.050 rpm, και με το αυτόματο 8άρι να κάνει τη δουλειά στα ανεβοκατεβάσματα με ανεπαίσθητες αλλαγές. Πίσω από το τετράκτινο τιμόνι με το ευχάριστα, ελαφρώς σαγρέ, δέρμα στη θέση «3 παρά τέταρτο», υπάρχουν paddles με προσεγμένες μεταλλικές άκρες. Ωστόσο πλην των περιπτώσεων που για κάποιο λόγο θες να βοηθήσεις τον κινητήρα με κάποια άμεσα διπλά και τριπλά κατεβάσματα, αφήνεις το ΕΑΤ8 και γράφεις χιλιόμετρα. Του ταιριάζει περισσότερο.
Με την ευκαιρία, υπάρχουν 3 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) τα οποία επιλέγονται εύκολα από το σχετικό μπουτόν στο οριζόντιο τμήμα της κονσόλας. Πέρασα πρώτα διόδια και το έβαλα στο Eco. Οικονομία, κύριοι.
Παραδόξως για SUV της κατηγορίας και κυρίως των σημείων των ηλεκτρικών καιρών, το σχετικά μεγάλης διαμέτρου τιμόνι διατηρεί μία ωραία, μεστή και πολύ σαφή αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας. Θα έλεγα σε βαθμό που παραπέμπει έντονα σε εκείνες τις ωραίες υδραυλικές -και όχι ηλεκτρικές- κρεμαγιέρες. Επίσης παραδόξως, διατηρεί αυτή τη γραμμικότητα ακόμα και στη θέση Eco των προγραμμάτων οδήγησης, στην χαρτογραφημένη εκείνη περιοχή λειτουργίας που κάποιες κρεμαγιέρες γίνονται πλαδαρές.
Στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη (κι αυτός με το διαμαντένιο σχεδιαστικό pattern) μπορείς να εναλάσσεις τις απεικονίσεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Σημείωση: πλέον, με τόσες οθόνες έως γιγαντοθόνες που μας περιβάλλουν στη σύγχρονη αυτοκίνηση, εκτιμώ πολύ να υπάρχει εύκολα προσβάσιμη η λειτουργία ελάχιστων ενδείξεων – πείτε το και ‘’night pannel’’. Aυτή δηλαδή που απομονώνει πολλά φωτεινά στοιχεία και κρατά τα ελάχιστα, ακριβώς για να μην κουράζονται τα μάτια ειδικά κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Επ’ αυτού, στο DS 7 Crossback υπάρχει η επιλογή «Ελάχιστο» όπου βλέπεις ταχύμετρο και τη σχέση του κιβωτίου. Μόνο. Τίποτα άλλο. Φαίνεται και στην τελευταία φωτό.
Η αλήθεια είναι πως το DS 7 Crossback της δοκιμής δε βάζει φωτιά στο δρόμο, όπως λέει το παρλιακό κλισέ. Άλλωστε για όποιον θέλει επιδόσεις στο συγκεκριμένο αμάξωμα, υπάρχει και η τετρακίνητη, υβριδική Plug-in έκδοση με τους 360 ίππους. Εν προκειμένω πρόκειται για ένα SUV, ειδικά με τον BlueHDi των 130 PS, με το οποίο κινείσαι χαλαρωτικά στην πόλη και πέριξ αυτής αλλά το αξιοποιείς με αρχοντικές μετακινήσεις στο εθνικό δίκτυο, όπου μπορείς να βλέπεις μία μέση κατανάλωση στα 7,3 λτ/100 χλμ. Μπορεί και παρακάτω, όπως θα διαβάσετε παρακάτω (sic).
Η τροχιά χαράσσεται εύκολα, αδιατάρακτα και με μία εμφανή προοδευτικότητα. Τα δε φρένα ανταποκρίθηκαν με σωστή αίσθηση παρότι ίσως στο πολύ αρχικό πάτημα είναι πιο ευαίσθητα από το ιδανικό.
Το κάθισμα, καθώς είναι ντυμένο με αλκαντάρα, κρατάει καλά το σώμα στις στροφές και θα έλεγα πως ενώ σε διατηρεί ξεκούραστο μετά από μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, έχει πιο σφιχτό αφρώδες, ίσως πιο σπορτίφ απορροφητικότητα, σε σχέση με αντίστοιχα στο γαλλικό τμήμα του γκρουπ. Στα αριστερά σου ένα foot rest αρκετά φαρδύ για να κοντράρει το πόδι του ακόμα και ο Ματίας Λεσόρτ. Ή ο Νίκολα Μιλουτίνοφ, αναλόγωςπροτιμήσεων στο Final Four.
Για να μη σας κουράζω, όλο αυτό το μιξάρισμα υλικών, επενδύσων, ντιζάιν, μεταλλικών στοιχείων και τεχνολογικού «αέρα», αυτού του εκλεπτυσμένου αλλά όχι ψηφιακά επιβλητικού, είναι la crème de la crème της DS. Ξέρει να διατηρεί το εντυπωσιακό της SUV κομψά επικαιροποιημένο.
Αντίστοιχα αναβαθμισμένη είναι η οθόνη αφής 12 ιντσών καθώς και το σύστημα πολυμέσων, το ‘’DS Iris System’’, που πλέον έχει νέα γραφικά, δέχεται φωνητικές εντολές και δυνατότητες για περισσότερες πληροφορίες. Αισθητικά είναι ενταγμένο σωστά στο επάνω μέρος της κονσόλας και δεν εξέχει περίεργα.
Συμπέρασμα: Το DS 7 Crossback είναι ένα αυτοκίνητο εκλεπτυσμένης προσέγγισης. Κομψό μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, γενναιόδωρο σε χώρους καθώς και τολμηρό ώστε να διαφοροποιείται. Εμφανές αλλά όχι προκλητικό. Για το μέγεθος και τις τεχνολογίες που φέρει, δύσκολα γίνεται πιο οικονομικό σε χρήση καυσίμου. Το δε trip computer «έγραψε» μόλις 6,6 λίτρα σε σχεδόν 600 χιλιόμετρα ενώ, ταυτόχρονα (όπως μπορείτε να δείτε στη σχετική φωτό) έμεινε σαφώς περισσότερο από 1/4 του ρεζερβουάρ των 43 λίτρων. Εντυπωσιακό.
Ο Μεγάλος Πρίγκιπας είναι εδώ. Από €42.300. Αρτίστας, πολυτάλαντος, ταξιδευτής. Εις μνήμην.
Info: dsautomobiles.gr