Αν αναρωτιέστε πώς της ήρθε της Ford να βαφτίσει το νέο της crossover με ένα όνομα που δεν έχει ουδεμία σχέση με το άλλοτε κουπέ της, μπορείτε άφοβα να «κατηγορήσετε» τους πελάτες της.
Ντεζαβού
Αυτούς δηλαδή που καλούνται στις μυστικές συναντήσεις που συνηθίζουν οι κατασκευαστές. Όταν ετοιμάζουν, δηλαδή, κάποιο νέο τους μοντέλο μπας και πάρουν μια εικόνα για το πώς τους φαίνεται το νέο τους μοντέλο. Σε μια τέτοια συνάντηση, λοιπόν, το κοινό ψήφισε. Και το όνομα αυτού, «Ford Puma». Ως γνωστόν, ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και κάπως έτσι τα μεγάλα αφεντικά σήκωσαν τον αντίχειρά τους. Το project μπορεί να είναι ένα άλλου τύπου αυτοκίνητο από το συμπαθές και οδηγοκεντρικό Puma που έβγαλε η Ford το σωτήριον έτος 1997 αλλά είναι αυτό που θέλει ο κόσμος.
Ακόμα θυμάμαι εκείνη τη σβέλτη απόκριση, σχεδόν καρτίστικη, εκείνου του Puma. Το λεπτό λεβιέ με το κλικαριστό κούμπωμα. Και το ανάλαφρο πίσω μέρος που δεν έλεγε όχι σε μικρές υπερστροφές αδράνειας, στον Άγιο Μερκούριο. Λίγοι υποψιάζονταν πως εκείνο το ψιλογυναικείο κουπέ ήταν και εισαγωγικό εργαλείο οδήγησης. Όμως, είκοσι τρία χρόνια αργότερα, είναι το άτιμο το B-SUV που αλλάζει τις προτεραιότητες. Πρόκειται για την κατηγορία που ανεβαίνει συνεχώς. Και ετοιμάζεται να γίνει η πιο εμπορική στην ελληνική αγορά. Πωλήσεις και θεοί πείθονται.
Τι είναι, λοιπόν, το νέο Ford Puma;
Με λίγες κουβέντες είναι ένα compact SUV «ανθρωποκεντρικό». Πολύ πρακτικό, φουλ στις καμπύλες, με ήπια υβριδική υποβοήθηση στον επιτυχημένο EcoBoost στους 125 και 155 ίππους και ευχάριστα διασυνδεμένο μέσω της εφαρμογής FordPass. Με την οποία μπορείς να συνδεθείς ή να έχεις πρόσβαση μέσω ίντερνετ σε πολλές λειτουργίες. Όπως οι εικονιζόμενες.
Τι άλλο πρέπει να ξέρω;
Να μην προσπεράσεις εύκολα τη λέξη «υβριδικό». Ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας δίνει αυτό το επιπλέον κάτι της ροπής στο βραβευμένο EcoBoost. Ο γνωστός 3κύλινδρος από 100 PS, γίνεται 125 PS. Και ο άλλοτε 125 PS, γίνεται 155 PS. Όπως έχουμε ξαναγράψει, είναι αυτή η επιπλέον ώθηση στο γκάζι αυτή που θα ελκύσει μεγάλο μέρος του κοινού στη λογική της ηλεκτρικής υποστήριξης.
Πρέπει επίσης να ξέρεις ότι το Ford Puma είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με 5 διακριτά ως αίσθηση προγράμματα οδήγησης και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Από τον Μάϊο θα είναι διαθέσιμο και με 7άρι διπλού συμπλέκτη. Με μία βασική, ωστόσο, παρατήρηση. Σε σχετική ερώτηση που κάναμε στη συνέντευξη Τύπου, στην περίπτωση του αυτόματου το μοτέρ δεν συνδυάζεται με τον υβριδικό κινητήρα.
Γιατί δεν το «πάντρεψαν»; Δεν είναι γνωστό. Ότι αποτελεί μειονέκτημα καθώς ένα μεγάλο μέρος του κοινού θα προτιμούσε το Ford Puma με αυτόματο και με το selling point του υβριδικού; Νομίζω σίγουρα.
Πώς είναι οδηγικά;
Μπορεί ο επικεφαλής της Ford Motor Ελλάς, κ. Ν. Νοταράς, να λέει πως τα οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά του νέου Ford Puma να μην ήταν το βασικό ζητούμενο στο brief του μοντέλου αλλά το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον. Κι αυτό γιατί στη σύντομη οδηγική επαφή (από Πεντέλη προς Μαραθώνα μέσω γνωστών «στροφιλικίων») αρκούν ελάχιστα χιλιόμετρα για να αναφωνήσεις «άλλο ένα εξαιρετικά στημένο Ford».
Σημαντικό ως απόκριση του μπροστινού του το γεγονός ότι, αν και «από κάτω» βρίσκεται το Fiesta, τα μετατρόχια είναι από Focus. Το Puma έχει πρόσφυση, δεν νιώθεις επουδενί τον όγκο και κρατά την τροχιά του σταθερά. Εκτός αν επιμένεις να εξαντλείς όλη τη γενναία ροπή των 240 Nm εντός της καμπής. Που και πάλι θα ανοίξει ελαφρά και μόνο την τροχιά του.
Σωστά ζυγισμένο τιμόνι, άψογο roll, προοδευτικό και απορροφητικό ταυτοχρόνως και ενδεχομένως συμμετοχικό. Θυμίζει κάτι από νέο Nissan Juke αλλά στο πιο ενδοτικό. Και σαφώς πιο οδηγοκεντρικό από ένα Peugeot 2008.
Η «δεξαμενή» γνώσης της Ford επαναλαμβάνεται. Αυτή τη φορά σε ένα πρακτικό πακέτο, ψυχωμένο, με γκάζι, ίσως και με λίγο θόρυβο παραπάνω απ΄όσο ιδανικά θα ‘θέλαμε.
Δηλαδή ο κόσμος θα ασχοληθεί με τα «οδηγοκεντρικά» SUV;
Γενικά όχι. Για αυτό και το Puma έχει επενδύσει σε λεπτομέρειες εντός της καμπίνας. Όπως, για παράδειγμα, στο MegaBox. Μια κοιλότητα 80 λίτρων στο χώρο αποσκευών με αδιάβροχη επένδυση και τάπα αποστράγγισης. Κανονική τάπα.
Πλένεις το σκύλο σου, τις λασπωμένες μπότες, ρίχνεις μέσα ό,τι δεν θα ‘θελες να ακουμπήσει στην μοκέτα του πορτμπαγκάζ και το ξεπλένεις. Και τα νερά φεύγουν. Έξυπνο.
Όπως και η πατενταρισμένη από τη Ford εταζέρα. Ρίχνεις απ΄το πίσω κάθισμα ό,τι θες χωρίς να χρειάζεται να κατέβεις. Όπως και δεν χρειάζεται να την αφαιρείς. Είναι εύκαμπτη, προσαρμόζεται στις αποσκευές και ξεμπερδεύεις. Και, φυσικά, δεν «βαράει» στις άφθονες εργολαβικές ανωμαλίες επί ελληνικού εδάφους.
Συμπέρασμα
Για όσους ένα B-SUV δεν σηματοδοτεί το τέλος της οδήγησης, το Puma είναι στην πρώτη γραμμή των σχετικών επιλογών. Απρόσμενα πρακτικό, άψογο οδηγικά, με εκτεταμένο εξοπλισμό και ένα σοβαρό after sales που φροντίζει τον πελάτη. Χμμμ… ίσως και με ελαφρώς κλειστοφοβικά πίσω καθίσματα. Και κρίμα που το αυτόματο δεν συνδυάζεται με το mild hybrid. Αυτά.
Ναι, είναι ελαφρώς πιο ακριβό από το EcoSport αλλά η διαφορά αξίζει κάθε ευρώ. Είναι αισθητά πιο μοντέρνο, πιο άνετο και σε συνδυασμό με τη MildHybrid technology αναβαθμίζει έναν ήδη εξαιρετικό κινητήρα.
Αν ξέρεις τι ακριβώς θες, στην αγορά οι επιλογές είναι πολλές. Και το Ford Puma, ολόφρεσκο σχεδιαστικά, μοντέρνο, με 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και από 0% προκαταβολή έως 84 δόσεις είναι η πρώτη, πειστική ματιά της Ford στην εξηλεκτρισμένη, νέα της γενιά.
Οι τιμές και οι εκδόσεις
Από €20.097 για την έκδοση Titanium των 125 ίππων και €24,254 για την έκδοση ST-Line X, επίσης με 125 PS. Οι εκδόσεις των 155 ίππων κοστίζουν από €22.681 και €25.793, αντίστοιχα.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars