Ο διεθνώς γνωστός και καταξιωμένος Νταβίντε Λίβερμορ, ο σκηνοθέτης που κήρυξε τέσσερις συναπτές χρονιές την έναρξη της θεατρικής σεζόν στην περίφημη (και αυστηρή) Σκάλα του Μιλάνου σκηνοθετώντας αριστουργήματα του οπερατικού ρεπερτορίου, κάνει λόγο για ένα «ταξίδι μύησης προς νέους οπτικούς ορίζοντες» και ζητάει από όλους να τον αφήσουν ελεύθερο να τρέξει με το άλογό του δίχως χαλινάρια στον ευφάνταστο κόσμο του.
Σε τι ακριβώς, όμως, αναφέρεται, ο κορυφαίος ιταλός εκπρόσωπος του λυρικού θεάτρου; Στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, το οποίο πρόκειται να κάνει με την ταινία «The Opera!». Τη σκηνοθετεί από κοινού με τον Πάολο Κούκο, στενό συνεργάτη του εδώ και χρόνια στο θέατρο, ενώ βασίζεται στον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, τον οποίο ο Νταβίντε Λίβερμορ ανασυνθέτει με τον δικό του μοναδικό τρόπο και με τη βοήθεια ενός μεγάλου καστ ηθοποιών και αοιδών, για να δημιουργήσει ένα «οπερατικό μιούζικαλ», ένα «ποτ πουρί αλά “Μουλέν Ρουζ”», σύμφωνα με τον Βαλέριο Καπέλι, κριτικό κινηματογράφου της Corriere della Sera.
«Εγώ θα το αποκαλούσα κινηματογραφικό μύθο. Μιλάμε για σύγχρονους ανθρώπους. Θα είναι μια οραματική ταινία, ένα εικονικό σκηνικό που σπάει πρότυπα και προκαταλήψεις» σημείωσε από την πλευρά του ο Λίβερμορ, συνομιλώντας με τον ιταλό δημοσιογράφο. Πρόσθεσε πως «η ταινία χωρίζεται οπτικά σε δύο μέρη: θα ζήσουμε την ιστορία των δύο εραστών στη σύγχρονη εποχή και θα ανακαλύψουμε ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η ιστορία που εξιστορείται ανήκει στην καθημερινότητά μας, χωρίς καμιά μυθολογία».
Οσον αφορά την επικαιρότητα του μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης, ο Λίβερμορ επικαλέστηκε την αρχετυπική διάσταση της μυθολογίας. «Ζεις και πεθαίνεις, αυτή είναι η ανθρώπινη κατάσταση. Είναι μια μεγάλη ιστορία αγάπης αυτή του Ορφέα, ενός υπέροχου ηττημένου, και της Ευρυδίκης. Το νόημά της ενυπάρχει σε κάθε έργο, η αγάπη και ο θάνατος είναι πάντα εκεί, και ο θάνατος μπορεί να είναι ένα φίδι, μια ασθένεια, μια πυρά, ένας πυροβολισμός» ανέφερε ο σκηνοθέτης.
Τους καλλιτέχνες της όπερας που ερμηνεύουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους πλαισιώνουν μεγάλα ονόματα του ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Ο Βενσάν Κασέλ, για παράδειγμα, υποδύεται τον Χάροντα, ο οποίος εξηγεί στον Ορφέα τους κανόνες του παιχνιδιού, καθώς τον οδηγεί με ένα ταξί προς την αγαπημένη του, προσπαθώντας συγχρόνως, μάταια όμως, να τον αποτρέψει να συνεχίσει το ταξίδι του στον κάτω κόσμο.
Η Ρόζι ντε Πάλμα είναι μία από τις Μοίρες, αλλά στην προκειμένη περίπτωση έχει ανθρώπινη υπόσταση, σε αντίθεση με την αιθέρια Περσεφόνη, την οποία υποδύεται η Φανί Αρντάν. H Αντζελα Φινοκιάρο είναι η μητέρα του Ορφέα, ενώ η Κατερίνα Μουρίνο υποδύεται τη ρεσεψιονίστ στο ξενοδοχείο «Αδης», από το οποίο περνάει ο Ορφέας κατευθυνόμενος προς την αγαπημένη του.
Ο Νταβίντε Λίβερμορ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως «τα κοστούμια που μας συνοδεύουν σε αυτό το ταξίδι στη μεταφυσική του μύθου» είναι όλα δημιουργίες των εξαιρετικών Dolce & Gabbana. «Ενίοτε θα δημιουργείται η εντύπωση ότι βρισκόμαστε μέσα σε έναν πίνακα του Εντουαρντ Χόπερ. Πρόκειται για μια φιλόδοξη ταινία με διεθνή χαρακτηριστικά», προσέθεσε ο σκηνοθέτης.