Ο Ρόμπι Γουίλιαμς «χρησιμοποίησε» την πλατφόρμα του Netflix για να ξεγυμνώσει την ψυχή του | CreativeProtagon
Θέματα

O Ρόμπι Γουίλιαμς στο ντιβάνι ψυχοθεραπείας του Netflix

Ο διάσημος βρετανός τραγουδιστής είναι ειλικρινής μέχρι... αηδίας για τη ζωή και την καριέρα του στη νέα σειρά ντοκιμαντέρ του καναλιού ροής, η οποία περιλαμβάνει σπάνιο αρχειακό υλικό
Protagon Team

Η σημερινή τηλεοπτική εποχή είναι ιδιαιτέρως ανθηρή για τα ντοκιμαντέρ που καλύπτουν βιογραφίες διασημοτήτων. Ο Ντέιβιντ Μπέκαμ, η Μπριζίτ Μπαρντό, ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ και πολλοί άλλοι βρίσκονται στο επίκεντρο τηλεοπτικών… οχημάτων ματαιοδοξίας. Τώρα ήρθε η σειρά του βρετανού σούπερ σταρ της ποπ Ρόμπι Γουίλιαμς να αποκαλύψει τα μυστικά του, σε μια σειρά τεκμηρίωσης τεσσάρων επεισοδίων του Netflix.

Η βασική διαφορά του ντοκιμαντέρ για τον Γουίλιαμς σε σχέση με τα προαναφερθέντα είναι ότι διαθέτει περισσότερη ειλικρίνεια, καθώς ο τραγουδιστής δεν είχε ποτέ τίποτα να κρύψει – η ζωή του επί σκηνής και η κατάρρευσή του ήταν πάντα σε δημόσια θέα. Συμβολικό της «απογύμνωσης» της προσωπικότητάς του στη σειρά είναι ότι στο μεγαλύτερο μέρος της δεν φοράει ούτε παντελόνι, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Telegraph.

Σε κάθε επεισόδιο ο Γουίλιαμς κοιτάζει ξανά παλιά ημερολόγια βίντεο και πλάνα από τα παρασκήνια των συναυλιών του, και στη συνέχεια παρέχει τον απαραίτητο σχολιασμό. Τα κλιπ είναι καλοδιαλεγμένα, αποτυπώνοντας την τρέλα της φήμης του και τη σταδιακή ψυχική κατάρρευσή του.

Ο Γουίλιαμς διαθέτει ξεκάθαρο λόγο και είναι στοχαστικός. Αλλά το φορμά του ντοκιμαντέρ έχει μια αναισθητοποιημένη ποιότητα. Οι ατελείωτες λήψεις του τραγουδιστή να περπατά γύρω από το σπίτι του ή το πρόσωπό του λουσμένο στη λάμψη μιας οθόνης φορητού υπολογιστή είναι τουλάχιστον κουραστικές. Το όλο πρότζεκτ φαντάζει σαν μια εκτεταμένη ψυχοθεραπευτική συνεδρία.

Ωστόσο, καταφέρνει να προσφέρει μια διεισδυτική εικόνα στα πολλά μειονεκτήματα της φήμης – από τη ζήλια απέναντι στα μέλη του συγκροτήματος Take That, της μπάντας με την οποία ξεκίνησε την καριέρα του («Ποιον μισούσες περισσότερο και γιατί;» τον ρωτάει η 11χρονη κόρη του, Τέντι, όταν μπαίνει στα γυρίσματα. Η απάντηση, φυσικά, είναι «τον Γκάρι [Μπάρλοου]»), μέχρι το αδυσώπητο πρόγραμμα περιοδειών και προώθησης των άλμπουμ του.

Μόλις ο Γουίλιαμς εγκατέλειψε το νεανικό γκρουπ, τα προβλήματά του έγιναν εμφανή, αλλά ίσως όλα τα αστεία περιστατικά γύρω από την αποχώρησή του απέκρυψαν τη σοβαρότητά τους. Υπάρχει μια παλιά συνέντευξη, οδυνηρή τώρα, στην οποία ο διάσημος τραγουδιστής εκφράζει ακριβώς πώς νιώθει.

Στη διάρκειά της προωθεί την επερχόμενη συναυλία του στο Slane Castle του Δουβλίνου, το 1999. Ο δημοσιογράφος τον ρωτάει πώς τα πάει. «Είμαι σε μαύρη κατάθλιψη τις τελευταίες πέντε εβδομάδες» απαντά με ειλικρίνεια. Ο ρεπόρτερ ακούγεται εξοργισμένος και απαιτεί επανάληψη του πλάνου. Οταν επαναλαμβάνει την ερώτηση, ο Γουίλιαμς χαμογελά και λέει: «Η μεγαλύτερη συναυλία της ζωής μου. Θα είναι μια υπέροχη εμπειρία!»

Στο τέλος κάθε επεισοδίου, εκεί που νομίζουμε ότι τα πράγματα θα πάρουν μια πιο αισιόδοξη τροπή, υπάρχουν ενδείξεις ότι αυτό δεν θα συμβεί. «Μπορείς να μου πεις τι κρύβει το μέλλον;» ρωτάει ο σκηνοθέτης Τζο Πέρλμαν στο τέλος του δεύτερου επεισοδίου. «Η οξεία κατάρρευσή μου ως ανθρώπου» απαντά ο Γουίλιαμς. «Τι ακολουθεί;» τον ξαναρωτά στο τέλος του τρίτου επεισοδίου. «Ο ψυχισμός μου τρώει τον εαυτό του. Τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα» έρχεται η αποστομωτική απάντηση.

Υπάρχουν, όμως, πολλές μικρές λεπτομέρειες που μπορούν να απολαύσουν οι θαυμαστές του τραγουδιστή – πλάνα του με τις πρώην φιλενάδες Νικόλ Απλτον και Τζέρι Χάλιγουελ, μια ματιά στο υπέροχο σπίτι του. Παράλληλα, αποκαλύπτονται δυο μεγάλοι «έρωτες»: με την Αϊντα Φιλντ, τη σύζυγό του, που τον βοήθησε να ξεπεράσει τους εθισμούς του, και με τον Γκάι Τσέιμπερς, τον πρώην συνδημιουργό των τραγουδιών του.

Το μέρος του ντοκιμαντέρ με θέμα τον τελευταίο είναι συναρπαστικό –ο Τσέιμπερς εμφανίζεται στα παλιά πλάνα ως υπομονετικός, ήρεμος, ένα πολύ καλό παιδί– και ένα από τα μειονεκτήματα της σειράς είναι ότι παρουσιάζει μόνο τον Γουίλιαμς στα σύγχρονα πλάνα της. Αλλοι συνεισφέροντες, συμπεριλαμβανομένου του Τσέιμπερς, θα παρείχαν μια πιο στρογγυλεμένη εικόνα αν εμφανίζονταν μπροστά από την κάμερα σήμερα.