Εχετε αρχίσει να βαριέστε την «υποχρέωση» να τσεκάρετε συνεχώς τους λογαριασμούς σας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, στα κοινωνικά δίκτυα ή στις υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων για να δείτε αν έχετε μήνυμα από κάποιον φίλο σας; Σκέφτεστε τι καλά θα ήταν να υπήρχε ένα ρομπότ που να αναλάμβανε αυτή την δουλειά και να απαντούσε στους φίλους σας; Η Google (ποια άλλη;) έχει ξεκινήσει την προσπάθεια ανάπτυξης ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης, που θα κάνει αυτό ακριβώς!
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian στα εργαστήρια του τμήματος ερευνών της Google, το περίφημο τμήμα Area 120 όπου αναπτύσσονται κάθε είδους προηγμένες τεχνολογίες, έχει ξεκινήσει η προσπάθεια ανάπτυξης ενός νέου προηγμένου αυτόματου συστήματος απάντησης μηνυμάτων. Πρόκειται για ένα chatbot (ψηφιακά ρομποτάκια αυτοματοποιημένης γραπτής επικοινωνίας) που ονομάζεται Reply και σε πρώτη φάση θα είναι συμβατό με υπηρεσίες και εφαρμογές όπως το WhatsApp, το Facebook Messenger, το Skype, το Android Messages, το Twitter, το Slack, το Gmail και το Allo.
Ενα βίντεο για το chatbot που αναπτύσσει η Google:
Αυτή την στιγμή υπάρχουν συστήματα αυτόματων απαντήσεων όπως για παράδειγμα στα e-mail όπου όταν κάποιος δεν πρόκειται να δει σύντομα την ηλεκτρονική του αλληλογραφία ενημερώνονται με σχετικό μήνυμα όσοι το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα του στείλουν κάποιο mail.
Το σύστημα που αναπτύσσει η Google θα κάνει πολύ περισσότερα από το να στέλνει απλώς κάποια τυπική απάντηση. Θα μπορεί να κατανοεί τι γράφει το κάθε μήνυμα και να απαντά αναλόγως. Για παράδειγμα αν ο χρήστης του συστήματος λάβει το μήνυμα «Σε πόση ώρα θα είσαι σπίτι;» το σύστημα γνωρίζοντας μια σειρά από δεδομένα (την περιοχή που εργάζεται ο χρήστης του συστήματος ή την περιοχή που βρίσκεται εκείνη την στιγμή, το αν χρησιμοποιεί αυτοκίνητο ή μέσα μαζικής μεταφοράς κ.α) θα κάνει την σχετική επεξεργασία και θα στείλει μια απάντηση όπου θα αναφέρει τον πιθανό χρόνο επιστροφής του στο σπίτι.
Στόχος των ερευνητών είναι το σύστημα αυτό να μπορεί να ενσωματωθεί και σε κινητά τηλέφωνα λειτουργώντας ως γραμματέας. Να μπορεί το σύστημα αυτό να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες όταν για κάποιον λόγο δεν μπορεί ή δεν θέλει κάποιος να μιλήσει στο κινητό του. Σε μια τέτοια περίπτωση το σύστημα θα ενεργοποιεί μόνο του την εφαρμογή του «αθόρυβου» και ταυτόχρονα θα ειδοποιεί όποιον καλεί ή όποιον στέλνει κάποιο μήνυμα ότι ο κάτοχος του τηλεφώνου δεν μπορεί να επικοινωνήσει εκείνη την στιγμή.
Τέτοιες τεχνολογίες αναπτύσσονται για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να βρουν ελεύθερο χρόνο ώστε να απεγκλωβιστούν από τον ψηφιακό κόσμο και να ζήσουν περισσότερο στον πραγματικό. Μια σκέψη που έκαναν κάποιοι ακούγοντας την είδηση είναι ότι μπορεί τώρα να αναπτύσσονται ρομποτάκια που θα απαντούν σε ανθρώπους αλλά σύντομα θα αναπτυχθούν και ρομποτάκια που δεν θα στέλνουν απαντήσεις αλλά θα κάνουν εκείνα την προσπάθεια επικοινωνίας με κάποιον για λογαριασμό του… αφεντικού τους με αποτέλεσμα έτσι να βρεθούμε σε μια κατάσταση όπου αντί να επικοινωνούν μεταξύ τους δύο άνθρωποι θα επικοινωνούν μεταξύ τους τα ρομποτάκια τους.