Λεωφορείο στη Σεούλ. Σε κάποια από αυτά θα τοποθετηθεί σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης των οδηγών για να ειδοποιούνται σε περίπτωση που παρουσιάσουν σημάδια κούρασης ή στρες | Shutterstock
Θέματα

Ο εγκέφαλος των οδηγών λεωφορείων θα στέλνει SOS όταν γίνονται απρόσεκτοι

Μια νέα προηγμένη τεχνολογία θα δοκιμαστεί στη Νότια Κορέα η οποία θα παρακολουθεί την εγκεφαλική δραστηριότητα των οδηγών λεωφορείων ώστε να παρεμβαίνει αν λόγω κούρασης ή άγχους κάποιος από αυτούς χάνει τον έλεγχο του οχήματος
Protagon Team

Στην επαρχία Gyeonggi της Νότιας Κορέας στην οποία ανήκει και η πρωτεύουσα Σεούλ θα ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα παρακολούθησης της απόδοσης των οδηγών λεωφορείων. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η βρετανική εφημερίδα Telegragh το πρόγραμμα βασίζεται σε μια νέα προηγμένη τεχνολογία η οποία θα παρακολουθεί την εγκεφαλική δραστηριότητα των οδηγών.

Τα εγκεφαλικά κύματα των οδηγών θα αναλύονται σε πραγματικό χρόνο και σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος απώλειας του ελέγχου του οχήματος εξαιτίας κούρασης ή αυξημένου στρες ο οδηγός θα ειδοποιείται με οπτικά ή ηχητικά σήματα για να συνέλθει. Στο ταμπλό του οχήματος μπροστά στα μάτια του οδηγού θα υπάρχουν λαμπάκια LED που θα αναβοσβήνουν σε περίπτωση που το σύστημα ανιχνεύσει πιθανή απώλεια ελέγχου του οχήματος. Στο κάθισμα των οδηγών θα υπάρχει μηχανισμός ηχητικών σημάτων και μηχανισμός δόνησης οι οποίοι θα ενεργοποιούνται αν προκύψει πρόβλημα ενώ θα στέλνεται και ειδοποίηση στο κινητό του τηλέφωνο.

Πιλοτικό πρόγραμμα

Το σύστημα θα τοποθετηθεί σε είκοσι δημόσια λεωφορεία και ειδικότερα σε εκείνα που πραγματοποιούν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Στόχος είναι να διαπιστωθεί αν το σύστημα αυτό μπορεί να βοηθήσει στην μείωση των ατυχημάτων που οφείλονται σε λάθη των οδηγών. Η απόφαση ελήφθη μετά από μια σειρά ατυχημάτων που συνέβησαν με λεωφορεία στη Νότιο Κορέα τα οποία είχαν κατάληξη τον τραυματισμό ή τον θάνατο επιβατών. Κάποιες περιπτώσεις τραυματισμών επιβατών δεν οφείλονται σε απώλεια ελέγχου του οχήματος αλλά απροσεξίες των οδηγών που είτε επιταχύνουν ή φρενάρουν απότομα ή κλείνουν τις πόρτες για να ξεκινήσουν σε μια στάση ενώ οι επιβάτες δεν έχουν ολοκληρώσει ακόμη την έξοδο τους και η πόρτα κλείνει πάνω τους. Οι οδηγοί από την πλευρά τους όσο αφορά αυτού του είδους τα ατυχήματα υποστηρίζουν ότι οφείλονται στο άγχος τους να είναι συνεπείς στα πολύ στενά και αυστηρά χρονοδιαγράμματα των δρομολογίων.

Ο τρόπος λειτουργίας του συστήματος ελέγχου της φυσικής και πνευματικής κατάστασης των οδηγών: Στην πρώτη σειρά φωτογραφιών εικονίζονται το σύστημα ηχητικής ειδοποίησης και ένας μηχανισμός ειδοποίησης αφής, το σύστημα οπτικής ειδοποίησης και ο μηχανισμός καταγραφής των εγκεφαλικών κυμάτων του οδηγού και το κινητό τηλέφωνο που υπάρχει η σχετική εφαρμογή. Στην κάτω σειρά εικονίζονται το κινητό τηλέφωνο στο οποίο φτάνει ειδοποίηση αν υπάρξει πρόβλημα, ο μηχανισμός ειδοποίησης με τα LED, ο μηχανισμός δόνησης του καθίσματος και τα ηχεία στο προσκέφαλο του καθίσματος που επίσης μεταδίδουν σήμα ειδοποίησης