Ο Τζέσι Ντίλαν είναι σκηνοθέτης και παραγωγός. «Αυτό ήθελα να κάνω από τότε που ήμουν παιδί, οπότε μετά το πανεπιστήμιο έκανα μουσικά βίντεο (για τους Τομ Γουέιτς, Ελβις Κοστέλο και Τομ Πέτι, μεταξύ άλλων, ΣτΜ) διαφημίσεις, ταινίες και τελικά κατέληξα στα ντοκιμαντέρ γιατί είναι ένας ενδιαφέρων τρόπος να βλέπω τα πράγματα και γενικά γιατί μου αρέσει να μιλάω με ανθρώπους», ανέφερε, συνομιλώντας με την Μπάρμπαρα Βιζεντίν τη Corriere della Sera.
Αλλά ένα ντοκιμαντέρ για τον πατέρα του δεν θα γύριζε. Οχι μόνο γιατί έχει ήδη γυρίσει δύο ο Μάρτιν Σκορσέζε («No Direction Home», «Rolling Thunder Revue») αλλά και επειδή, σύμφωνα με τον 57χρονο γιο του Μπομπ Ντίλαν, το πρώτο από τα τέσσερα παιδιά που απέκτησε με την πρώτη σύζυγό του Σάρα Λόουντς, η αποστολή του, όσον αφορά τον πατέρα του, έγκειται στο να είναι «απλά ένας γιος».
Παραδέχεται πως η δική του ματιά θα ήταν σίγουρα ξεχωριστή, «αλλά ο ρόλος ενός γιου συνίσταται και στο να προστατεύει τον πατέρα», είπε στην ιταλίδα δημοσιογράφο, σημειώνοντας πως, άλλωστε, ο νομπελίστας τροβαδούρος πατέρας του «δεν χρειάζεται τη βοήθειά μου, γνωρίζει πολύ καλά πώς να εκφράζεται μόνος του».
Εχοντας, οπότε, αποκλείσει τον πατέρα του ως πιθανό πρωταγωνιστή κάποιου ντοκιμαντέρ του, ο Τζέσι Ντίλαν αποφάσισε να εστιάσει σε μια άλλη μυστηριώδη προσωπικότητα με μεγάλη επιρροή: στον Τζορτζ Σόρος, τον ουγγρικής καταγωγής αμερικανό επιχειρηματία και φιλάνθρωπο, πρωταγωνιστή στην προκειμένη περίπτωση του ντοκιμαντέρ «Soros» που γύρισε ο Τζέσι Ντίλαν το 2020.
«Είναι ένας συναρπαστικός χαρακτήρας και άρχισα να εμβαθύνω στην ιστορία του τέσσερα ή πέντε χρόνια πριν κάνω το ντοκιμαντέρ. Η ιδέα του για μια ανοικτή κοινωνία είναι αρκετά περίπλοκη, χρειάζεται λίγος χρόνος για να γίνει κατανοητή, και μου φάνηκε ότι άξιζε τον κόπο να προσπαθήσω να καταλάβω τι σκέφτεται για τον κόσμο», είπε στην δημοσιογράφο της Corriere με αφορμή την πρώτη προβολή του ντοκιμαντέρ στην ιταλική τηλεόραση.
Οσον αφορά το ότι ο 93χρονος Σόρος (γεννήθηκε την 12η Αυγούστου του 1930) εξαίρεται για το έργο του από πολλούς, όσο κατηγορείται σχεδόν για τα πάντα από άλλους τόσους, ο Τζέσι Ντίλαν σημείωσε πως «αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι, τουλάχιστον εδώ στην Αμερική, νιώθουμε άβολα με πολύ πλούσιους ανθρώπους που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τα χρήματά τους για να επηρεάσουν την πολιτική. Κατάγεται επίσης από την Ουγγαρία, είναι λίγο μυστηριώδης, δεν δίνει πολλές συνεντεύξεις και είναι σαν πολλοί άνθρωποι να παραπλανώνται, ούτως ώστε να στρέφουν το μίσος τους πάνω του».
Πάντως ο ίδιος ο Τζέσι Ντίλαν κρίνει ότι ο Τζορτζ Σόρος «είναι ένας πραγματικά υπέροχος άνθρωπος. Θαυμάζω το γεγονός ότι δεν θέλει να επιβάλλει τις σκέψεις του, αλλά ακούει τους ανθρώπους και προσπαθεί να τους φέρει σε θέση να κάνουν αυτό που θέλουν να κάνουν. Πιστεύω επίσης ότι όσον αφορά τη φιλανθρωπία υπάρχει μια μανία με τις μετρήσεις: δεν υπάρχει πρόβλημα εάν ο Μπιλ Γκέιτς προσπαθεί να εξαλείψει έναν ιό, καθώς μπορεί να υπολογιστεί πόσοι λιγότεροι άνθρωποι αρρωσταίνουν, αλλά όταν πρόκειται για την τέχνη και την ελευθερία της έκφρασης, στις οποίες εστιάζει ο Σόρος, η συμβολή δεν μπορεί να μετρηθεί, είναι, όμως, εξαιρετικά σημαντική», είπε.
Επιστρέφοντας στον θρυλικό πατέρα του η ιταλίδα συνομιλήτριά του θέλησε να μάθει εάν δυσκολεύεται που φέρει το επίθετο του. «Φυσικά και όχι», απάντησε ο Τζέσι Ντίλαν. «Ο πατέρας μου είναι ένας καλός και γενναιόδωρος άνθρωπος, ευαίσθητη ψυχή και το καθήκον μου απέναντί του είναι απλώς να είμαι γιος του. Το σημαντικό είναι ότι υπάρχουν καλλιτέχνες σαν αυτόν ή σαν τον Τομ Γουέιτς, για τους οποίους δεν χρειάζεται να καταλαβαίνουμε τα πάντα», είπε.
«Ειδικά σε περιόδους σαν την παρούσα είναι σημαντικό να προστατεύουμε τέτοιους καλλιτέχνες. Είναι μια σχετικά πρόσφατη συνήθεια να προσπαθούμε να καταλαβαίνουμε τα πάντα για όλους, αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητο. Αντίθετα, είναι σημαντικό να υπάρχουν ακόμα σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως ο Νιλ Γιανγκ ή ο πατέρας μου που κάνουν εξαιρετική μουσική και τέρμα. Είναι σαν να κοιτάς έναν πίνακα του Πικάσο: εσύ αλλάζεις με τον καιρό, αλλά η εικόνα δεν αλλάζει ποτέ, αυτή είναι η ομορφιά της τέχνης», πρόσθεσε ο Τζέσι Ντίλαν.