Ο Τζόρτζιο Σεν θεωρείται ένας από τους πιο δραστήριους εμπόρους πώλησης Ferrari και Maserati, με έδρα το Μιλάνο. Αν όμως επισκεφθεί κάποιος την προσωπική συλλογή του, διαπιστώνει ότι το μεγαλύτερο πάθος του είναι οι Lancia Martini Racing.
Η Lancia, που ουσιαστικά έχει «πεθάνει» ως φίρμα, επιβιώνει από τα θρυλικά μοντέλα της χάρη σε τέτοιους ανθρώπους. Μέσα στο γκαράζ του Σεν μπορεί κάποιος να δει τις ωραιότατες Beta Montecarlo Turbo, LC1, LC2, 037 και διάφορες αγωνιστικές παραλλαγές της Delta. Μέχρι και ένα αγωνιστικό σκάφος. Με τα αυτοκόλλητα της Martini, φυσικά.
Το πάθος του συλλέκτη με τους αγώνες εντοπίζεται αρκετά πίσω στον χρόνο. Και με αγγλική προέλευση, μάλιστα. Από όταν μαζί με έναν φίλο του άρχισαν να κάνουν οικονομίες ώστε να μπορέσουν να αγοράσουν από κοινού ένα Mini Cooper S. Ο πρώτος αγώνας τους ήταν στο Ράλι Μόντε Κάρλο του ’68. Οπως λέει, «δεν τερματίσαμε, αλλά η εμφάνισή μας ήταν ικανή για να πείσει την Pirelli και το Jolly Club να μας προμηθεύουν με λάστιχα».
Οι πρώτες εμπειρίες του ως αγωνιζόμενου περιελάμβαναν, επίσης, μία Porsche 911 και ένα Opel Commodore. Η πορεία του τον έφερε να συμμετέχει ως ιδιώτης σε 42 αγώνες του World Sportscar Championship, μεταξύ των ετών 1970 και 1981. Η καλύτερη περίοδος που θυμάται ήταν τα επτά συνολικά Targa Florio στα οποία συμμετείχε, αλλά και όταν έτρεξε ως ημιεπίσημος οδηγός των Beta Montecarlo Turbo, το 1981. Ηταν η δεύτερη και τελευταία φορά που έτρεξε έχοντας πληρωθεί από κάποια ομάδα.
Ο Τζόρτζιο Σεν ξεκίνησε τη συλλογή του την αμέσως επόμενη χρονιά, το 1982. Μία Lancia Beta Montecarlo του ’81 δεν μπορούσε να συμμετέχει στη νέα σεζόν και έτσι την αγόρασε. Μέχρι και σήμερα είναι το αγαπημένο του αυτοκίνητο. Παραμένει σε τελείως ορίτζιναλ κατάσταση, ακριβώς όπως ήταν όταν την έτρεξε στο Πρωτάθλημα. Την ίδια χρονιά συμμετείχε και σε έναν αγώνα σκαφών τύπου Cigarette με μία Dry Martini Picchiotti 38. Ηταν βαμμένη κι αυτή με τα κλασικά χρώματα – μπλε, γαλάζιες και κόκκινες γραμμές. Κάπως έτσι έγινε η «σύνδεση».
Στη συνέχεια απέκτησε μία Lancia 037, μία Delta 16V και αρκετές ακόμα, απευθείας από τη Lancia. Τα υπόλοιπα είναι, όπως λένε, ωραία ιστορία και οι υπέροχες εικόνες από το βρετανικό Classic Driver μάλλον το επιβεβαιώνουν. Το βέβαιο είναι ότι παράλληλα με τη Rossocorsa, την εταιρεία του Σεν με τις Ferrari και τις «τρίαινες» στο Μιλάνο, υπάρχει ακόμα ένα καλά φυλαγμένο κομμάτι αγωνιστικής ιστορίας. Με άρωμα Martini.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars