Είναι μία εικόνα που έχει μείνει χαραγμένη από παλιά, στο αεροδρόμιο του Τατοΐου, όταν τις περασμένες δεκαετίες χρησιμοποιούνταν για αγώνες πίστας: η GTAm του Μοσχού να στρίβει θεαματικά με σηκωμένο τον εμπρός εσωτερικό τροχό. Για τους έλληνες alfisti (ίσως η πιο πιστή «φυλή» ανάμεσα στις αυτοκινητικές μπράντες) ήταν το αυτοκίνητο με το πιο ισχυρό αποτύπωμα στα ελληνικά αγωνιστικά δρώμενα, μια περίπτωση με βαθιά ιστορία.
Η διαδρομή της «Gran Turismo Alleggerita» ξεκίνησε από τις Giulia Sprint GT του ’65 και στη συνέχεια εξελίχθηκε από την Autodelta, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, γνωρίζοντας αμέτρητες επιτυχίες σε αγώνες σε όλο τον κόσμο.
Σήμερα, η ίδια ακριβώς GTAm με την οποία έτρεχε ο Έλληνας οδηγός («έφυγε» σε ηλικία 67 ετών τον Απρίλη του 2011), εντοπίστηκε στην πόλη, σε γκαράζ των βορείων προαστίων. Είναι σπάνια η ευκαιρία να βρεθείς μπροστά σε μια από τις πιο αξιοζήλευτες Alfa του τελευταίου μισού αιώνα. Πανάλαφρη, όπως άλλωστε υποδεικνύει ο κωδικός της (”Alleggerita Maggiorata”), στα 920 κιλά, δίλιτρη με απόδοση (αναλόγως ρύθμισης) στους 220-250 ίππους, με τα ποδωστήρια που «έρχονται» από πάνω (σε αντίθεση με τις προγενέστερες και μικρότερου κυβισμού), με τα διπλά εμπρός φανάρια και τους φαρδείς εντυπωσιακούς θόλους.
Στο δε πλάι; Γραμμένο το όνομα του έλληνα πρωταθλητή – για κάποιους του συνολικά καλύτερου που καταγράφηκε στα δικά μας χρονικά. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η GTAm του Μοσχού βρίσκεται σε μία πραγματικά αξιοζήλευτη κατάσταση. Έχει υποστεί ολική ανακατασκευή, μία διαδικασία που διήρκησε σχεδόν δέκα χρόνια και απαίτησε πολύ κόπο και υψηλό οικονομικό τίμημα από τον νυν ιδιοκτήτη της. Κάθε λεπτομέρειά της έχει αποκατασταθεί στην αρχική κατάσταση, τα πάντα είναι δυσεύρετα και γνήσια, στροφάρει ακαριαία και ακούγεται υπέροχα. Εδώ είδατε μερικές φωτογραφίες που μόλις ολοκληρώθηκαν.