Το όνομά του είναι Κρεγκ, Ντάνιελ Κρεγκ. Και τα καλά νέα γα τους άνδρες που θέλουν να τον μιμηθούν είναι ότι στη διαφημιστική καμπάνια, που πρωταγωνιστεί φέτος ο Κρεγκ, δεν επιδεικνύει τους κοιλιακούς του όπως πριν από δύο χρόνια για παράδειγμα, όταν διαφήμιζε την βότκα Belvedere χορεύοντας μέσα σε ρηχά νερά με μαύρο (ή άσπρο) γιλέκο.
Στην καμπάνια Φθινόπωρο/Χειμώνας 2024 της Loewe, της ισπανικής εταιρίας πολυτελών ειδών του ομίλου LVMH, κοιλιακούς δεν βλέπουμε ούτε καμιά σχέση με τον άντρακλα 007. Πιο αδύνατος, αξύριστος και με μακρύ μαλλί, ο 56χρονος άγγλος ηθοποιός είναι σχεδόν αγνώριστος. Στη φωτογράφιση του Ντέιβιντ Σιμς, ο Ντάνιελ φέρνει περισσότερο σε εκκεντρικό (βρετανό) χωριάτη μεθύστακα, αν και τον προδίδει το λαμπερό γαλάζιο βλέμμα του που διακρίνεται ακόμα και πίσω από τα μεγάλα γυαλιά ηλίου με τους κίτρινους φακούς σε στυλ Τζον Λένον.
Αλλά όπως αποδεικνύεται από τα σχόλια στα social media, που εννοείται ότι πήραν αμέσως φωτιά, οι θαυμαστές του λάτρεψαν το νέο look του Κρεγκ που απέχει παρασάγγας από τα κομψά σκούρα κοστούμια του Τζέιμς Μποντ ή το αψεγάδιαστο λευκό της Belvedere. (Δείτε το βίντεο της Belvedere)
Τώρα φοράει χοντρά πλεχτά πολύχρωμα πουλόβερ, αλλού ένα παντελόνι φόρμα με κορδόνια και στάμπες και γαλάζιο πουκάμισο, ενώ σε μια άλλη φωτογραφία εμφανίζεται με μαύρο δερμάτινο μπουφάν, μαύρο φανελάκι και παντελόνι cargo, θυμίζοντας λίγο περισσότερο την συνηθισμένη του εικόνα. Σε μια περίπτωση, δε, μιμείται αριστοτεχνικά μια γκριμάτσα του τραγουδοποιού Λίαμ Γκάλαχερ με ένα fair isle πλεκτό σε λαδί αποχρώσεις, τζιν και φαρδιά σκούρα καφέ ζώνη μισοπερασμένη στις θηλιές του παντελονιού (γιατί αυτό απαιτεί η μόδα φίλε μου)…
«Ο Κρεγκ ζωντανεύει το έργο του καλλιτέχνη Ρίτσαρντ Χόκινς, ο οποίος ενέπνευσε τη συλλογή, μέσα από ένα κολάζ προσωπικοτήτων», αναφέρει το δελτίο τύπου της πολυτελούς μάρκας, «Φοράει τα πλεκτά πουλόβερ, τα cargos, τις δερμάτινες μπλούζες αλλά και τις μπότες, τα αθλητικά παπούτσια και τα κεντημένα παντελόνια που αποτελούν βασικά, αμερικάνικης προέλευσης κομμάτια της συλλογής, με πολύ θάρρος και μια συγκρουσιακή στάση».
Θυμίζουμε ότι ο Ντάνιελ Κρεγκ δεν είναι ο πρώτος σταρ του κινηματογράφου που εμφανίζεται στις εκκεντρικές καμπάνιες του Loewe, του άλλοτε μπουρζουά ισπανικού οίκου δερματίνων ειδών που έχει κυριολεκτικά μεταλλαχθεί τα τελευταία χρόνια από τον βορειοϊρλανδό καλλιτεχνικό διευθυντή Τζόναθαν Αντερσον.
Στον κόσμο της μόδας είναι γνωστό ότι στον Αντερσον αρέσει να σπάει τους κανόνες και να πειραματίζεται με τα όριά της. Το 2022, λοιπόν, διάλεξε τον σερ Ανονι Χόπκινς για να πρωταγωνιστήσει στην καμπάνια της Pre-Fall 2022 συλλογής Loewe. Και ο σπουδαίος ηθοποιός στα 84 του έσπασε του κανόνες και τα όρια ποζάροντας στον φακό του Γιούργκεν Τέλερ, δίπλα σε γυναικείες τσάντες φορώντας άλλοτε ένα μακρύ παλτό με τζιν και ένα «donut Τ-shirt» από κάτω και sneakers, και άλλοτε φούτερ και υφασμάτινο παντελόνι.
Στο ίδιο πνεύμα πέρυσι, ο Αντερσον διάλεξε την ντέιμ Μάγγι Σμιθ για πρόσωπο της pre -collection καμπάνιας του οίκου Loewe για την Ανοιξη/Καλοκαίρι 2024. Η θρυλική σταρ του βρετανικού σινεμά πόζαρε στα 88 της επίσης στον φακό του Τέλερ τυλιγμένη μέσα σε ένα τεράστιο two-toned faux fur παλτό κρατώντας το πιο περιζήτητο αξεσουάρ της σεζόν, το χαρακτηριστικό μοντέλο Puzzle της τσάντας Loewe σε κυπαρισσί χρώμα. Και σε άλλη φωτογραφία εμφανίστηκε με ασπρόμαυρο ζιβάγκο, φούστα με βολάν και τσάντα Paseo σε βαθυκόκκινο χρώμα.
Η Μάγκι Σμιθ στην περσινή καμπάνια της Loewe
Ωστόσο και οι δύο μεγάλοι σταρ, όπως και άλλοι ηθοποιοί που εμφανίστηκαν σε καμπάνιες του οίκου Loewe, αναγνωρίζονται αμέσως. Αντίθετα ο Ντάνιελ Κρεγκ έχει αλλάξει εντελώς την εμφάνισή του. Είναι σχεδόν αγνώριστος με το νέο look, και σίγουρα προσέξατε το βασικό στοιχείο του. Ναι είναι τα μαλλιά. Ξεφεύγοντας από το καλοκουρεμένο κεφάλι στο οποίο μας είχε συνηθίσει εδώ και χρόνια ο άγγλος ηθοποιός εμφανίζεται τώρα μακρυμάλλης με μια καστανόξανθη φράντζα να πέφτει ανέμελα μπροστά στα μάτια του. Πρωτότυπο; Καθόλου. Η Αννα Μέρφι γράφει στους Times του Λονδίνου ότι αναγνωρίζει αυτό το μαλλί. Εχει βγει ραντεβού με αυτό το μαλλί, λέει. Και γνωρίζει πολύ καλά τους διαφορετικούς τύπους ανδρών της μέσης ηλικίας, που θέλουν να εντυπωσιάζουν.
Ο πιο τυχερός ανάμεσά τους, επισημαίνει η αγγλίδα δημοσιογράφος, είναι αυτός που έχει, ακόμα, μαλλιά. Είναι μια πτυχή της εμφάνισής του που μπορεί να μην έκανε μεγάλη εντύπωση όταν ήταν 20 ετών, αφού σε αυτή την ηλικία όλοι οι άνδρες έχουν μαλλιά, αλλά εάν έχει καταφέρει να τα διατηρήσει και στα χρόνια της ωριμότητας, τότε αναμφίβολα είναι το πιο δυνατό ατού του. Από τους υπόλοιπους, οι πιο σοβαροί, τουλάχιστον, καταφεύγουν στο ξύρισμα της κεφαλής σώζοντας την αξιοπρέπειά της. Ας αφήσουμε, δε, στην άκρη τις απέλπιδες προσπάθειες εκείνων με την ποντικοουρά που κρέμεται λίγο πάνω από τον αυχένα την οποία διατηρούν σε πείσμα της υπόλοιπης καράφλας.
Ο Αντονι Χόπκινς και η χαρά της ζωής
Αλλά ας επανέλθουμε στην καμπάνια και στο νέο look του Κρεγκ που την υποστηρίζει. Αναμφίβολα ο Τζόναθαν Αντερσον, ο οποίος εκτός από σπουδαίος designer και δημιουργικός διευθυντής που κατάφερε να ανανεώσει έναν «γερασμένο» οίκο δίνοντας έμφαση στην ομορφιά της λαϊκής τέχνης και του χειροποίητου, αποδεικνύεται επίσης ιδιοφυΐα του μάρκετινγκ. Το έξυπνο casting του για τις διαφημιστικές καμπάνιες της Loewe βοηθά τον σχετικά μικρό οίκο να απασχολήσει το κοινό για μεγάλο χρονικό διάστημα, τέτοιο που μόνο επιχειρήσεις – μεγαθήρια μπορούν να ονειρευτούν, οι οποίες έχουν πολύ περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν για νασ το τροφοδοτήσουν.
Το look του Κρεγκ προκάλεσε πολλά αγαπησιάρικα σχόλια στα social media και εξίσου πολλές διασκεδαστικές συγκρίσεις, σημειώνει η Αννα Μέρφι στους Times. Δεν τον συγκρίνουν με τον Τζέιμς Μποντ, αν και κάποια τρολ το κάνουν. Εδώ, ο Ντάνιελ θυμίζει κάπως τον κακό Ραούλ Σίλβα του Χαβιέ Μπαρδέμ, που εμφανίστηκε με ξανθιά περούκα στο «Skyfall» (2012), διαπράττοντας κυριολεκτικά ένα κομμωτικό έγκλημα καθοσιώσεως…
Να σημειώσουμε, ακόμη, ότι οι κακοί είναι πάντα πιο διασκεδαστικοί κυρίως χάρη στο look τους. Σκεφτείτε, για παράδειγμα κι άλλες ξανθές φράντζες, όπως αυτή του αξέχαστου τρομοκράτη Τόνι (Αντρέας Βιζνιέφσκι), που ήταν το δεξί χέρι του «κακού» Χανς Γκρούμπερ (Αλαν Ρίκμαν) στο «Πολύ Σκληρός για να πεθάνει» (1988) ή του κατά συρροή δολοφόνου Τζορτζ Χάρβεϊ (Στάνλεϊ Τούτσι), στα «Παραδεισένια Οστά» (2009).
Και αν θέλετε περισσότερα παραδείγματα από τον πραγματικό κόσμο, υπάρχουν μπόλικα: ο Μπραντ Πιτ, ο Κρις Χέμσγουορθ και ο μουσικός Κιθ Ούρμπαν, σύζυγος της Νικόλ Κίντμαν, είναι όλοι άνδρες που έχουν κατηγορηθεί για τα «ηλίθια όμορφα μαλλιά» τους όπως τα αποκαλεί το αμερικανικό περιοδικό GQ, μια ελαφρώς διαφορετική αλλά παραπλήσια τάση… Υπάρχει επίσης αυτό που η Αννα Μέρφι των Times αποκαλεί «ανόητα μαλλιά πολιτικού». Πρώτος και καλύτερος ο Μπόρις Τζόνσον με τον Μάικλ Φάμπρικαντ να τον ακολουθεί κατά πόδας. Αλλά αυτό το στυλ παρακαλώ να το αποφύγετε. Οπως και το κατά καιρούς του Ιγκι Ποπ.
Σε κάθε περίπτωση ένα πράγμα είναι σίγουρο: αυτό το νέο look του Ντάνιελ Κρεγκ απέχει πάρα πολύ από τον κόσμο του Τζέιμς Μποντ. Κάποτε, οι ήρωες δεν επιτρεπόταν να είναι εκκεντρικοί και ιδιόρρυθμοι. Επρεπε να ταυτίζονται με το πρότυπο της κυρίαρχης αρρενωπότητας, ένα concept με αισθητικό εύρος τόσο στενό όσο οι άλλοι δείκτες του. Το γεγονός πάντως ό,τι ένας πρώην 007, -η προσωποποίηση της στερεοτυπικής, μερικοί θα μπορούσαν να πουν και οπισθοδρομικής αρρενωπότητας- εμφανίζεται τόσο εναλλακτικός, δείχνει πόσο αλλάζουν οι ιδέες γύρω από το πώς πρέπει ή δεν πρέπει να παρουσιάζονται οι άντρες.
Στα παρασκήνια, πριν παρουσιαστεί αυτή η κολεξιόν Loewe τον Ιανουάριο, ο Αντερσον μίλησε για τον «αλγόριθμο της αρρενωπότητας», όπως τον ονόμασε. Ο πρώην Μποντ μαζί με άλλους διάσημους που φορούν τα ρούχα του, όχι μόνο ο Ντάνιελ Κρεγκ και ο Χάρι Στάιλς, αλλά και νεότεροι ηθοποιοί όπως ο Τζος Ο’ Κόνορ και ο Τζέιμι Ντόρναν, είναι ένας από τους ανθρώπους που αλλάζουν αυτόν τον αλγόριθμο. Το αν αυτό είναι καλό ή κακό πιθανότατα καθορίζεται από το αν σας αρέσει ο εαυτός σας -ή ο άνθρωπός σας- με αυτά τα πλεκτά πουλόβερ. Οσο για τη Μέρφι, απλά χαίρεται, όπως γράφει στους Times, επειδή είναι πια εκτός του παιχνιδιού των γνωριμιών…