Το 2009, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, έδειχνε ως το εισαγωγικό μοντέλο των Βαβαυρών στην κατηγορία. Η απόστασή του από τη μεγαλύτερη X3 έδειχνε αισθητά μεγάλη. Όχι μόνο ως μέγεθος αλλά και ως ουσία. Η πρώτη X1 έδειχνε σχετικά φτηνή σε σχέση με τη Χ3. Και δεν εννοούμε τον τιμοκατάλογο. Αλλά εκείνες τις μικρές ποιοτικές λεπτομέρειες, σε καμπίνα και συνολική επάρκεια, που σηματοδοτούν την κλίμακα αξίας εντός μίας εταιρείας.
Η εικόνα άλλαξε δραστικά με τη δεύτερη γενιά. Αυτή με τον κωδικό F84. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που μπαίνοντας μέσα στη νέα BMW X1, αν δεν είχαν προσέξει το λογότυπο, την μπέρδευαν. Με τη X3, τη μεγαλύτερη. Η διαφορά ήταν μεγάλη. Και η X1 εμφανιζόταν, για πρώτη φορά, πλήρης για μια οικογένεια. Δεν μιλάμε για πολύτεκνους. Αλλά για αυτή τη χρήση ενός οικογενειακού SUV με premium χαρακτήρα.
Φτάσαμε, λοιπόν, στο Φθινόπωρο του 2019. Είναι η ώρα του κλασικού φέις λιφτ. Αυτός ο ενδιάμεσος σταθμός κάθε αυτοκινήτου που συχνά βρίσκει την ωριμότητά του.
Οι αλλαγές στα σημεία
- Υπάρχουν έντονες αλλαγές στο εμπρός και πίσω τμήμα. Κάθε έκδοση του μοντέλου –από τη βασική BMW X1 μέχρι τις xLine, Sport Line και M Sport– υιοθετεί τη δική της, μοναδική εμφάνιση. Η BMW X1 M Sport έχει αθλητική εμφάνιση, χάρη στη χαμηλωμένη ανάρτηση M Sport, τον εκτεταμένο διάκοσμο BMW Individual Highgloss Shadow Line (διαθέσιμο από 11/19) και το πακέτο M Aerodynamics
- Η μεγαλύτερη μάσκα BMW, τα «νεφρά», συγχωνεύονται τώρα στο κέντρο. Συνδέεται με τους νέους προβολείς Adaptive LED. Αλλά και με έναν προφυλακτήρα με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης LED και μεγαλύτερους αεραγωγούς
- Η BMW X1 αναβαθμίζεται με τρεις εξωτερικές αποχρώσεις. Τις Jucaro Beige metallic, Misano Blue metallic (αποκλειστικά για το μοντέλο M Sport) και την υπέρ αποκλειστική BMW Individual Storm Bay metallic. Προσθέστε και τέσσερα νέα σχέδια ζαντών
Οι κινητήρες
- Η αναβάθμιση της BMW X1 ήταν και μία μηχανολογική άσκηση για τη διασφάλιση του μέλλοντος. Όλοι, λοιπόν, οι κινητήρες της -βενζίνης και diesel- συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d‑temp. Ταυτόχρονα, οι BMW X1 sDrive16d και BMW X1 xDrive25d ήδη πληρούν τις προδιαγραφές EU6d
Φυσικά, η BMW X1 συνεχίζει να διατίθεται τόσο με μπροστινή κίνηση όσο και ως τετρακίνητο. Για να τις ξεχωρίζετε, αρκεί να θυμάστε ότι το «sDrive» αφορά την προσθιοκίνητη. Και το «xDrive» την τετρακίνητη
- Η αναβαθμισμένη γκάμα της BMW X1 περιλαμβάνει τώρα 16 συνδυασμούς κινητήρων/ κιβωτίων. Η αρχή γίνεται από την 3κύλινδρη βενζινοκίνητη έκδοση sDrive18i με τον κινητήρα των 1.5 lt και απόδοση 140 PS
- Στο diesel, η εισαγωγική έκδοση είναι η sDrive16d. «Φοράει» τον 1.5 lt πετρελαιοκινητήρα των 116 PS
Στο εσωτερικό
- Ξεχωρίζει η Οθόνη Ελέγχου (Control Display). Κεντρικά τοποθετημένη οθόνη, με διάσταση 6,5” και στον στάνταρ εξοπλισμό Σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης, τότε το πακέτο περιλαμβάνει είτε οθόνη 8,8” ή το νέο Touch Control Display 10,25” – που λειτουργεί μέσω BMW iDrive Controller, φωνητικού ελέγχου ή τεχνολογίας αφής
- Σε συνδυασμό με σύστημα πλοήγησης, το πακέτο περιλαμβάνει είτε οθόνη 8,8” ή το νέο Touch Control Display 10,25”. Λειτουργεί μέσω BMW iDrive Controller, φωνητικού ελέγχου ή τεχνολογίας αφής
- Τα πίσω καθίσματα της BMW X1 αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40. Προαιρετικά, σύρονται προς τα εμπρός σε μία διαδρομή έως 13 cm. Το τελευταίο συστήνεται ανεπιφύλακτα
Οι τιμές
- Η BMW X1 sDrive18i ξεκινά από τα €31,645
- Η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη sDrive16d έχει αφετηρία τα €34,880
- Η δίλιτρη sDrive20i των 192 PS από €40,700
- Η τετρακίνητη xDrive20i από €44,350
- Και τέλος, στην κορυφή της γκάμας η xDrive25d των 231 PS στα €53,050
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars