«Η σουηδική Volvo ανακοίνωσε ότι όλα τα νέα της μοντέλα, από το 2019, θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά, δίνοντας έτσι τέλος στην αποκλειστική χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Αν μη τι άλλο, αυτή η είδηση -την οποία μετέδωσε το πρακτορείο Ρόιτερ– σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής που κράτησε, σχεδόν, έναν αιώνα. Αυτό σημαίνει ότι καθίσταται η πρώτη μεγάλη, παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία η οποία μπαίνει στη διαδικασία της σταδιακής κατάργησης των οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά από κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την επιθυμία της κινεζικής εταιρείας Geely. Μισό λεπτό. Από τη Σουηδία δεν κατάγεται η Volvo; Ναι, η ταυτότητά της αυτό λέει. Αλλά…
Η Geely ή Geely Automobile Holdings Ltd είναι αυτοκινητοβιομηχανία που εδρεύει στην περιοχή Χουάνγκζου της Ζεζιάνγκ, στην Κίνα. Ιδρύθηκε στις 6 Νοεμβρίου 1986 ως κατασκευάστρια ψυγείων και από το 1994 δραστηριοποιείται στον κλάδο των Μοτοσυκλετών, ενώ στην αγορά του Αυτοκίνητου εισήλθε το 1997. Τον Αύγουστο τού 2010 η Geely εξαγόρασε πλήρως τη σουηδική φίρμα Volvo από τη Ford, με στόχο να εισέλθει στις ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης, στόχος της Geely είναι η εισαγωγή της μάρκας στην Κίνα και στα μελλοντικά της σχέδια είναι και η μετακίνηση της Volvo εκεί, στα άμεσα, προσεχή χρόνια.
Μέχρι να συμβεί αυτό, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά οχήματα θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος στις πωλήσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη, την ίδια στιγμή κατά την οποία η Tesla Motors του Ελον Μασκ είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων αμιγώς ηλεκτρικών. Υπό μία έννοια, και με καθαρά ποδοσφαιρικούς όρους, «παίζει μπάλα μόνος του». Και καθώς η τεχνολογία που δεν ρυπαίνει το περιβάλλον εξελίσσεται και οι τιμές των μπαταριών μειώνονται, πολλοί στη συγκεκριμένη βιομηχανία θα ήθελαν να παράγουν ηλεκτρικά-υβριδικά αυτοκίνητα, παίρνοντας το κομμάτι που τους αναλογεί από την εν λόγω «πίτα» της αγοράς τετράτροχων μαζικής παραγωγής με μηδενική εκπομπή ρύπων.
Μόνο που η Volvo τους πρόλαβε όλους και έτσι γίνεται η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που παίρνει μια τόσο σημαντική απόφαση. Από το 2019 μέχρι και το 2021, λοιπόν, σχεδιάζει να λανσάρει πέντε πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Τα δύο από αυτά θα φέρουν στο καπό τους το σήμα «Polestar» – συνεργάτης της Volvo Cars στα αυτοκίνητα επιδόσεων, γεννημένη και μεγαλωμένη στον κόσμο των αγώνων. Δίπλα σε αυτά τα πέντε μοντέλα θα υπάρχει και μια ευρεία γκάμα plug-in υβριδικών βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά και αμιγώς υβριδικά.
«Η ανακοίνωση αυτή σηματοδοτεί το τέλος του κινητήρα εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο CEO της Volvo Cars, Χακάν Σάμιουελσον. «Αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα υπάρχουν αυτοκίνητα Volvo χωρίς ηλεκτρικό κινητήρα», συμπλήρωσε ο ίδιος.
«Αυτά τα ηλεκτρικά μοντέλα θα παράγονται σε εργοστάσια της Volvo στην Ευρώπη, στην Κίνα, ένα εξ αυτών θα κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, ενώ το κόστος ανάπτυξης θα καλυφθεί από τον υφιστάμενο προϋπολογισμό της σύμπραξης των δύο εταιρειών» -επομένως, δεν θα χρειαστούν δάνεια- όπως δήλωσε ο Σάμιουελσον, πάντα στο Reuters.
Μέρος της στρατηγικής τής Volvo, αλλά και της κινέζας «μαμάς-εταιρείας», είναι όχι μόνο να αγκαλιάσουν αναδυόμενες τεχνολογίες που θα ενσωματώσουν στα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα, αλλά να ασχοληθούν και με την αυτόνομη οδήγηση των αυτοκινήτων. Τον περασμένο μήνα η Volvo δήλωσε ότι θα αναδιαμορφώσει την επιχείρησή της «Polestar» σε μια αυτόνομη μάρκα, η οποία θα επικεντρώνεται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης, τα οποία θα αποσκοπούν στον ανταγωνισμό με την Tesla, αλλά και με το τμήμα «AMG» της Mercedes.
Νωρίτερα μέσα στο 2017 η Volvo και η Geely είχαν ανακοινώσει ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα κατασκευάσουν θα έχει αυτονομία η οποία θα φτάνει τα 402 χλμ. Δεν υπάρχει, προς το παρόν, κάποια ονομασία για το συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά σύμφωνα με τις πληροφορίες οι τιμές -στις ΗΠΑ- θα κυμαίνονται μεταξύ 35.000$ και 40.000$ (32.521-37.167 ευρώ). Ο CEO της Volvo, στις δηλώσεις του στο Reuters, τόνισε ότι «η πλήρης γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν ιπποδυνάμεις που θα ξεκινούν από τους 134 και θα φτάνουν τους… 603 ίππους»!
Η Volvo, σύμφωνα με τις ίδιες δηλώσεις, στοχεύει σε συνολικές πωλήσεις 1.000.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έως το 2025. Πολύ αισιόδοξος στόχος, δεν νομίζετε; Με την κινεζική αγορά να αποτελεί προνομιακό πεδίο δράσης αυτής της μάρκας τίποτα δεν είναι αδύνατο, αφού είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, παγκοσμίως. Μάλιστα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αυτή τη χώρα θα μπορούσαν να αυξηθούν περαιτέρω, καθώς η κινεζική κυβέρνηση εφαρμόζει πολύ αυστηρές πολιτικές, ώστε να μειωθεί η μόλυνση του αέρα. Για την ακρίβεια, υπάρχει η σχετική βούληση: το 40% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν εκεί, μέχρι το 2030, θα είναι ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά ή με κυψέλες υδρογόνου. Αυτό, μεταφράζεται σε 15,2 εκατομμύρια τροχοφόρα.
Αν μη τι άλλο, λοιπόν, όπως γράφαμε στην αρχή του κειμένου, αυτή η είδηση με την ηλεκτρική και υβριδική στροφή της εταιρείας σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής. Και, εννοείται, την απαρχή μιας άλλης, χωρίς ρύπους. Και με το βλέμμα στο μέλλον, το οποίο είναι ήδη εδώ.