Στις 17 Αυγούστου 1998, ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον παραδέχτηκε για πρώτη φορά δημόσια ότι είχε «ανάρμοστη σχέση» με τη Μόνικα Λεβίνσκι. Ο αμερικανός πρόεδρος ήταν 50 ετών όταν συνήψε την παράνομη σχέση με την 22χρονη νεαρή ασκούμενη στον Λευκό Οίκο, η οποία οδήγησε σε ένα από τα μεγαλύτερα σεξουαλικά σκάνδαλα όλων των εποχών και ενώ τον βάραινε ήδη η καταγγελία για σεξουαλική παρενόχληση της πρώην κρατικής υπαλλήλου του Αρκανσο Πόλα Τζόουνς.
Στο μεταξύ, όλος ο κόσμος βούιζε για τον λεκέ σπέρματος του προέδρου σε ένα μπλε φόρεμα της 22χρονης Λεβίνσκι και για το αν η πεολειχία (την ώρα που ο πρόεδρος δεχόταν τηλεφωνήματα από μέλη του Κογκρέσου) συνιστά σεξουαλική πράξη ή όχι…
Ο Κλίντον και η Λεβίνσκι κατέθεσαν σε μια μεγάλη επιτροπή, ο μεν πρόεδρος μέσω κλειστού τηλεοπτικού κυκλώματος, η δε νεαρή γυναίκα αυτοπροσώπως. Η Χίλαρι Κλίντον στάθηκε από την πρώτη στιγμή στο πλευρό του συζύγου της, αδιαπραγμάτευτα, ενώ μετά το σκάνδαλο και αφού εξευτελίστηκε διεθνώς, η Λεβίσνκι εξαφανίστηκε. Ο κόσμος όμως δεν ξέχασε το όνομά της, παρά το γεγονός ότι η ασυλία της απαιτούσε να μην κάνει δημόσιες δηλώσεις για το θέμα.
Σήμερα, εν έτει 2024, η Μόνικα Λεβίνσκι είναι πλέον 50 χρόνων –στην ηλικία τού τότε προέδρου– και κρύβει μέσα της εκείνο το πιο ντροπιασμένο κορίτσι που έζησε ποτέ, την «ασθενή μηδέν» –όπως το έθεσε– της δύναμης του διαδικτύου να «εκτελεί» μέσω της ταπείνωσης, αλλά και μια γυναίκα που άντεξε για μεγάλο διάστημα, επιχειρηματολογώντας αρκετά στοχαστικά, ώστε να μας κάνει να ντρεπόμαστε συλλογικά, γράφει στους βρετανικούς Times η Ελεν Ράμπελοου.
Συγγραφέας (έγραψε μαζί με τον Αντριου Μόρτον το βιβλίο «Η ιστορία της Μόνικα Λεβίνσκι») και ακτιβίστρια, πλέον, η Μόνικα Λεβίνσκι κάνει τώρα το ντεμπούτο της στο μόντελινγκ. Και στέλνει το δικό της μήνυμα δύναμης, συμμετέχοντας στη νέα διαφημιστική καμπάνια «You’ve Got the Power» της Reformation σε συνεργασία με τη vote.org, μια μη πολιτική οργάνωση για την ευαισθητοποίηση και εγγραφή στην ψηφοφορία εν όψει των προεδρικών εκλογών τον Νοέμβριο του 2024.
Οπως γράφει η Telegraph αναφερόμενη στην προεκλογική ανάμειξή της, η Μόνικα Λεβίνσκι δήλωσε ότι στα 50 της νιώθει ότι είναι μια «δυνατή γυναίκα» και θα ήθελε και άλλες γυναίκες να «χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους» στις κάλπες. «Είναι πολύ απλό: η φωνή μας χρησιμοποιεί την ψηφοφορία για να ακουστεί και είναι η πιο καθοριστική και ισχυρή πτυχή της δημοκρατίας», είπε για την καμπάνια.
Εκτός από τη Λεβίνσκι και άλλες διασημότητες προωθούν τη μη κερδοσκοπική οργάνωση για την ψηφοφορία. Στην Τέιλορ Σουίφτ, για παράδειγμα, πιστώθηκαν πέρυσι περισσότερες από 35.000 εγγραφές στο vote.org
Να σημειωθεί, δε, ότι πολλές γυναίκες της γενιάς Χ, των μιλένιαλ και της γενιάς Ζ βλέπουν τη Μόνικα Λεβίνσκι σαν προσωπική τους ηρωίδα. Μία από αυτές είναι και η Λόρεν Κόχαν, δημιουργική διευθύντρια της Reformation. Δηλώνει φανερή θαυμάστρια της Λεβίνσκι εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, από τη στιγμή που παρακολούθησε την ομιλία της στο TED για το «Τίμημα της Ντροπής», η οποία συγκέντρωσε σχεδόν 22 εκατ. προβολές.
Πριν από έξι μήνες, η Κόχαν άρχισε να σκέφτεται «πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε μια συνεργασία», λέει σε συνέντευξή της στο περιοδικό Elle. Διαισθάνθηκε ότι η Λεβίνσκι θα ήταν το τέλειο πρόσωπο της καμπάνιας για τη συλλογή επαγγελματικών ρούχων «You’ve Got the Power», της μάρκας με επίκεντρο την ψήφο, η οποία φωτογραφήθηκε από τη Ζόι Γκρόσμαν. Αυτό που συνέβη στη συνέχεια ήταν, λέει, «μια ιστορία κισμέτ».
Αυτή είναι η τρίτη κατά σειρά εκλογική αναμέτρηση στην οποία η Reformation προσπαθεί να ενθαρρύνει τις πελάτισσές της να συμμετέχουν με την ψήφο τους. Η Λεβίνσκι παρακινήθηκε από την ιδέα πίσω από την καμπάνια. «Εχουμε δει στις δημοσκοπήσεις ότι η απογοήτευση των ψηφοφόρων αυξάνεται και η απάθεια αυξάνεται επίσης», λέει στη συνέντευξή της στο Elle. Και προσθέτει, «Oλοι πρέπει να υπενθυμίζουμε ο ένας στον άλλον ότι δεν μπορούμε να το αφήσουμε αυτό να εμποδίσει την ανάγκη να ψηφίσουμε, ότι έτσι χρησιμοποιούμε τη φωνή μας. Εκεί είναι η δύναμή μας».
Η Μόνικα Λεβίνσκι καλλιεργεί τη φωνή της και τη δύναμή της, εδώ και χρόνια, και έχει αναδειχθεί σε υπέρμαχο κατά του εκφοβισμού και σταρ του Twitter, με 1,1 εκατ. ακόλουθους στην πλατφόρμα. Δημιούργησε τον λογαριασμό της πριν από μια δεκαετία και, έκτοτε, άνοιξε σημαντικά τα φτερά της.
Παρ’ όλο που η εφαρμογή αγοράστηκε από τον Ελον Μασκ και μετατράπηκε σε X, παραδόξως, δεν σχεδιάζει να αποσυνδεθεί. Στην πραγματικότητα, έχει γίνει κάπως ειδική στην προστασία της ψυχικής της υγείας στο X. «Είμαι ένας τεράστιος, τεράστιος υποστηρικτής του μπλοκ» λέει. «Θέλετε να πείτε κάτι, αυτό είναι το προνόμιό σας. Δεν χρειάζεται να σας ακούσω». Προσθέτει, επίσης, ότι αποφεύγει να κοιτάζει τα αρνητικά σχόλια.