Ο επιβάτης στέλνει μια φωτογραφία του με το κινητό τηλέφωνο σε μια εφαρμογή και στην συνέχεια θα πηγαίνει στον σταθμό του τρένου και ένα σύστημα θα συγκρίνει την φωτογραφία με το πρόσωπο που εμφανίζεται στις κάμερες του σταθμού. Αν οι δύο εικόνες είναι ίδιες ο επιβάτης θα μπαίνει στο τρένο χωρίς να περάσει από ελέγχους | Iproov
Θέματα

Με face control στο κινητό αντί διαβατηρίου τα ταξίδια με το Eurostar

H σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι και τις Βρυξέλλες εγκαθιστά τεχνολογία αναγνώρισης προσώπων η οποία θα ελέγχει την ταυτότητα όσων μπαίνουν στα τρένα
Protagon Team

Τα τρένα του Eurostar διασχίζουν τη Σήραγγα της Μάγχης, μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας καταλήγοντας στην πρωτεύουσα του Βελγίου και έδρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times το Eurostar αποφάσισε να εγκαταστήσει ένα προηγμένο σύστημα βιομετρική αναγνώρισης με το οποίο οι επιβάτες που ξεκινούν από την Αγγλία δεν θα χρειάζεται να επιδεικνύουν σε ελέγχους το εισιτήριο και το διαβατήριο τους αλλά η αναγνώριση τους θα γίνεται από το νέο σύστημα η χρήση του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2021.

Την τεχνολογία ανέπτυξε η εταιρεία Iproov και με αυτή θα γίνεται σάρωση (σκανάρισμα) του προσώπου όσων ατόμων θέλουν να ταξιδέψουν με το Eurostar από το Λονδίνο. Η εικόνα του επιβάτη μετά το σκανάρισμα θα συγκρίνεται με εκείνη που έχει ο ίδιος αποστείλει προηγουμένως από το κινητό του τηλέφωνο σε σχετική εφαρμογή. Σε περίπτωση που υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στις δύο εικόνες ο επιβάτης δεν θα χρειάζεται να δείξει ή να χρησιμοποιήσει πουθενά εισιτήριο και διαβατήριο ή ταυτότητα. Σε περίπτωση που κάποιος επιβάτης δεν διαθέτει κινητό τηλέφωνο με κάμερα και σύνδεση στο Internet ή δεν διαθέτει κινητό τηλέφωνο θα υπάρχει ένας ειδικός χώρος στον σταθμό του τρένου για να γίνεται η σχετική διαδικασία.

Τα στελέχη του Eurostar προχωρούν σε αυτή την κίνηση εκτιμώντας ότι θα επιταχυνθεί η διαδικασία επιβίβασης και θα μειωθούν οι ουρές γεγονός που στην δεδομένη συγκυρία θα έχει οφέλη στην αποφυγή φυσικών επαφών ανάμεσα σε επιβάτες και προσωπικό για την προστασία τους από τον κορονοϊό. Παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιείται σε μεγάλα αεροδρόμια της Βρετανίας αλλά και στους δρόμους του Λονδίνου για τον εντοπισμό υπόπτων τέλεσης εγκληματικών ενεργειών ή καταζητούμενων.

Η βρετανική κυβέρνηση έχει αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτή την τεχνολογία βιομετρικής αναγνώρισης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και η χρήση του στο Eurostar θα αποτελέσει μια πολύ καλή δοκιμή της. Το σύστημα της Iproov είναι πιο προηγμένο από τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούνται στα αεροδρόμια αφού αυτά απαιτούν από τους επιβάτες όταν δείχνουν το πρόσωπο τους στην κάμερα να επιδεικνύουν και το διαβατήριο τους για να γίνεται και σε αυτό σάρωση. Το σύστημα σάρωσης του Eurostar θα χρειάζεται μόλις 2,5 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει την διαδικασία ταυτοποίησης.