Ο χρόνος λιώνει και αποσυντίθεται σε «χαμένο καιρό», όμως η Ναόμι Κάμπελ, αειθαλής και ανέμελη σαν παιδούλα, παίζει με τους δείκτες του ρολογιού | Pirelli
Θέματα

«Μαύρο» και «περήφανο» το Ημερολόγιο Pirelli 2024

Mainstream φωτογραφίες Αφροαμερικανίδων και Αφροαμερικανών φιλοξενεί το 50ό καλαντάρι της μιλανέζικης βιομηχανίας ελαστικών, εξυμνώντας την πολιτική ορθότητα
Protagon Team

Φωτογραφίες μαύρων γυναικών και μαύρων ανδρών στολίζουν το καλαντάρι που μια φορά κι έναν καιρό, πολύ μακρινό φυσικά, προ πολιτικής ορθότητας, οι φορτηγατζήδες έβαζαν αντήλιο στο δυτικό ή ανατολικό παράθυρο της καμπίνας τους. Το ημερολόγιο Pirelli 2024 γιόρτασε την 50ή έκδοσή του, λοιπόν, αλλά με στροφή στο black is beautiful.

Αφρικανός φωτογράφος το δημιούργησε, μαύρες και μαύροι φωτογραφήθηκαν, η ίδια η Ναόμι Κάμπελ το τίμησε. Φυσικά, το διάσημο μοντέλο διαφήμισε τον αειθαλή ερωτισμό του ως σύμβολο εκείνου του ιδεατού σώματος που ο χρόνος σέβεται υπερβολικά να αγγίξει.

Ο φωτογράφος του άλμπουμ είναι ο Πρινς Γκιάσι (Prince Gyasi), «28χρονος εικαστικός καλλιτέχνης γεννημένος στην Γκάνα και κάτοικος Γκάνα» όπως λέει το βιογραφικό του στη σελίδα της Pirelli, ο οποίος «έχει αποκτήσει φήμη αμφισβητώντας τον ελιτισμό στην Τέχνη και τα Δυτικά πρότυπα ομορφιάς».

Αυτό το τελευταίο, περί αποκαθήλωσης της Δυτικής αντίληψης για την ομορφιά, μαζί με την πληροφορία ότι ο Γκιάσι «άρχισε να ασχολείται με τη φωτογραφία σε ηλικία 16 ετών χρησιμοποιώντας ένα smartphone», εξηγούν και τον λόγο για τον οποίο επελέγη από τους Μιλανέζους. Μάλιστα, η Corriere della Sera σημείωσε ότι «είναι η πρώτη φορά που μαύρος φωτογράφος εργάστηκε για το Ημερολόγιο της Pirelli».

Οι δύο… κουλτουριάρες του άλμπουμ, οι Αμερικανίδες Μάργκοτ Λι Σέτερλι και Αμάντα Γκόρμαν

Το ιταλικό μέσο εκτίμησε ότι το τελικό αποτέλεσμα της φωτογράφισης «με ολόμαυρο καστ» είναι επιτυχές, διότι «αποτελεί ιδανική γέφυρα μεταξύ της ευρωπαϊκής και της αφρικανικής κουλτούρας». Στην Γκάνα και στο Λονδίνο τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες, ενώ στην παραγωγή συμμετείχαν διάφοροι καλλιτέχνες και καλλιτεχνίζοντες.

Φωτογραφήθηκαν: η αμερικανίδα ηθοποιός Αντζελα Μπάσετ, η αμερικανίδα δοκιμιογράφος Μάργκοτ Λι Σέτερλι, η αμερικανίδα ποιήτρια της ορκωμοσίας του Μπάιντεν, Αμάντα Γκόρμαν, ο βρετανός ράπερ και ηθοποιός Ιντρις Ελμπα, ο γκανέζος εικαστικός της Βιέννης Αμοάκο Μποάφο, ο γάλλος παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Μαρσέλ Ντεσαγί κ.ά.

Η Αντζελα Μπάσετ μπροστά στην πόρτα (του Παραδείσου;) με ένα χρυσό κλειδί όσο το μπόι της

Σε ένα κλικ εμφανίζεται ο ίδιος ο Γκιάσι με ροζ γιρλάντες στα μαλλιά του εν είδει στέμματος. Υποτίθεται ότι τον ρώτησαν γιατί διάλεξε τέτοια εμφάνιση, και αυτός απάντησε με την εξής φράση: «Επειδή οι γονείς μου μού έδωσαν βασιλικό όνομα».

Ο φωτογράφος του smartphone που βαφτίστηκε βασιλιάς

Η ίδια η Pirelli ανακοίνωσε ότι ο φωτογράφος της «χρησιμοποιεί γλώσσα που αγγίζει τις νέες γενιές» και «εμπλουτίζει με ενέργεια την παράδοση». Δήλωσε επίσης εντυπωσιασμένη «από τη φρεσκάδα του Γκιάσι», επειδή «στον κόσμο του δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών, αφού όλοι είναι απλά άνθρωποι»…