Φαίνεται πως τα social media έχουν ανοίξει για τα καλά νέες θέσεις παιδικής εργασίας. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει περίτρανα η άκρως κερδοφόρα επιχείρηση που έστησε μία… αθάνατη βρετανίδα μάνα, η Στέισι Γούνταμς στο Instagram και όχι μόνο, μετατρέποντας τον μόλις ενός έτους βλαστό της, τον Ράλφι, σε παγκόσμιο ιντερνετικό αξιοθέατο. Οπως αναφέρει μάλιστα δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, η συγκεκριμένη μητέρα-μπίζνεσγούμαν έχει το θράσος, κάθε φορά που αναφέρεται στον γιο της, να τον αποκαλεί «μάρκα», αποδεικνύοντας ότι τον αντιμετωπίζει ως μία πολύ επικερδή επιχείρηση!
Οπως είναι φυσικό, οι αντιδράσεις για ένα νήπιο που γίνεται σταρ στα social media εν αγνοία του και χρησιμοποιείται σαν έμψυχη κούκλα με την ίδια του τη μητέρα να καταγράφει και να ποστάρει μανιωδώς την καθημερινότητά του, έχουν αρχίσει να πυκνώνουν.
Η ίδια η Στέισι Γούνταμς πάντως δεν σκοπεύει να παραιτηθεί από τη συγκεκριμένη «δουλειά», ούτε φυσικά και να «απολύσει» τον μονάκριβο γιο της, καθώς κάθε ανάρτηση-διαφήμιση παιδικού προϊόντος, παιχνιδιού ή φαγητού, της αποφέρει περίπου 375 στερλίνες (420 ευρώ), ενώ η μέχρι στιγμής περιουσία του μικρούλη, φτάνει αισίως τις 10.000 στερλίνες (11.208 ευρώ)!
Πολλοί λοιπόν είναι εκείνοι που κατηγορούν τη Γούνταμς ότι εκμεταλλεύεται την αθωότητα και την ομορφιά του ξανθούλη Ράλφι, προκειμένου να πλουτίσει η ίδια, ενώ η τραγική ειρωνεία είναι πως όταν μία μάνα δουλεύει τόσο σκληρά για τα social media του γιου της, καταλήγει να παραμελεί τις πραγματικές ανάγκες του ίδιου. Η απάντησή της είναι πως, όσο σκληρό κι αν ακούγεται, ο Ράλφι είναι «μάρκα» από μόνος του και ότι πρόκειται για μία επιχείρηση στην οποία η ίδια είναι απολύτως αφοσιωμένη.
«Αντί να φεύγω από το σπίτι στις 7 το πρωί και να επιστρέφω κατάκοπη στις 7 το απόγευμα, δουλεύω από το σπίτι, σε μία δουλειά εντελώς προσηλωμένη στον γιο μου κι έτσι έχω το προνόμιο να περνώ όλη τη μέρα μαζί του», είναι το δικό της επιχείρημα.
Οπως ήταν αναμενόμενο, έχουν εμφανιστεί στη Βρετανία πολλές μητέρες με αντίστοιχο επιχειρηματικό… δαιμόνιο που θέλουν να μιμηθούν την πρώτη διδάξασα. Κι σε αυτή την περίπτωση, η δαιμόνια Στέισι ήταν αρκετά έξυπνη ώστε να ελέγχει και να κατευθύνει τον ανταγωνισμό, διοργανώνοντας ειδικά σεμινάρια για νέες μαμάδες που θέλουν να παίξουν τον ρόλο του ατζέντη για το μωρό τους.
Οσο για τα χρηματικά ποσά που κερδίζει ο Ράλφι εν αγνοία του, εκείνη λέει πως αξιοποιούνται σε καθημερινές ανάγκες της οικογένειας και τα υπόλοιπα μπαίνουν σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα του Ράλφι.
Είναι αυτό ένα είδος παιδικής εργασίας; Μάλλον. Σίγουρα είναι μια διαδικασία που γίνεται χωρίς την άδεια του παιδιού και πιθανότατα εκθέτοντάς το σε ένα επικίνδυνο σύμπαν, αυτό της ψηφιακής εικόνας και των social media. Εκτός των άλλων η μάνα του Ράλφι απαιτεί το αποκλειστικό της «δικαίωμα» να τον προβάλλει για να τα κονομάει.
Η Γούνταμς έχει απαγορεύσει σε λοιπούς συγγενείς να ποστάρουν οποιαδήποτε φωτογραφία του σταρ παιδιού της, χωρίς την έγκρισή της: «Προτού ποστάρω οποιαδήποτε φωτογραφία του Ράλφι, θα βεβαιωθώ ότι είναι καλοχτενισμένος. Ετσι του δείχνω σεβασμό. Σε τελική ανάλυση, εμείς οι ίδιοι δεν θα ποστάραμε ποτέ μία φωτογραφία στα social media με τα μαλλιά μας να δείχνουν χάλια. Αν για παράδειγμα ανέβει κατά λάθος μία φωτογραφία του Ράλφι που φαίνεται να του τρέχουν μύξες και τα μαλλιά του να είναι χάλια, μία τέτοια εικόνα δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτική για το προφίλ όλων αυτών των εταιρειών που τον έχουν εμπιστευθεί για τη διαφήμιση των προϊόντων τους».
Μέσα στο ιντερνετικό «κόλπο» βρίσκεται και ο σύζυγος της Στέισι. Το ζευγάρι απολαμβάνει δωρεάν γεύματα σε καλά εστιατόρια και διαμονή σε ακριβά ξενοδοχεία και κάθε λογής δώρα, από πολυτελή στρώματα και έπιπλα, μέχρι πακέτα καλλωπισμού σε ινστιτούτα αισθητικής.
Και όσο η επίδειξη πολυτέλειας μέσω social media αυξάνεται, τόσο συρρέουν και τα σχόλια των επικριτών: «Με πληγώνει πολύ όταν τόσα τρολ με αποκαλούν κακή μητέρα. Είναι αλήθεια ότι εκθέτουμε τον Ράλφι σε έναν τρόπο ζωής για την οποία ο ίδιος δεν έχει ακόμη δικαίωμα επιλογής, και ότι ίσως αυτά που κάνουμε θα μπορούσαν με κάποιον τρόπο να τον θέσουν σε κίνδυνο. Από την άλλη μεριά όμως, δεν κάνουμε κάτι κακό: τον παρουσιάζουμε σαν ένα αγοράκι που περνάει καλά».
Και καταλήγει: «Αυτό που θέλω, είναι να περάσω το μήνυμα ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να επιτύχει ό,τι ονειρευτεί. Εγώ είμαι το κορίτσι της διπλανής πόρτας, που προέρχεται από ένα πολύ συνηθισμένο περιβάλλον. Κι όμως τώρα έχω καταλάβει ότι μπορείς να πετύχεις τα πάντα, αν δουλέψεις πολύ σκληρά».