Η Μάγκι Σμιθ είναι το πρόσωπο της νέας καμπάνιας του ισπανικού οίκου Loewe | CreativeProtagon / Loewe / EPA
Θέματα

Μάγκι Σμιθ: Μούσα της μόδας στα 88 της

Η πρωταγωνίστρια των ταινιών «Χάρι Πότερ» και της σειράς «Downton Abbey», μια από τις πιο σημαντικές βρετανίδες ηθοποιούς, είναι το πρόσωπο της νέας καμπάνιας του ισπανικού οίκου Loewe και η πιο πρόσφατη αγαπημένη στη λίστα των ηλικιωμένων που αξιοποιεί η βιομηχανία της μόδας
Protagon Team

Η ίδια η μητέρα της τής είχε πει ότι «Με τέτοιο πρόσωπο δεν θα μπορέσεις ποτέ να γίνεις ηθοποιός» αναφέρει ο βιογράφος της, Μάικλ Κόβνι, στο βιβλίο του «Maggie Smith, A Biography». Η Μάγκι Σμιθ, όμως, τα κατάφερε να γίνει μια από τις πιο σημαντικές και παραγωγικές ηθοποιούς της Βρετανίας, με μια καριέρα στο θέατρο, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση διάρκειας μεγαλύτερης από επτά δεκαετίες.

Βραβευμένη με Οσκαρ στα 34 της, τιμημένη με τον τίτλο της ντέιμ στα 55, στα 88 της πλέον, η Μάγκι Σμιθ αναδεικνύεται και σε μούσα της μόδας, συμμετέχοντας στην τελευταία διαφημιστική καμπάνια του ισπανικού οίκου μόδας Loewe. Ο πρωτοπόρος φωτογράφος Γιούργκεν Τέλερ τη φωτογράφισε να φοράει είδη της κολεξιόν για την άνοιξη και το καλοκαίρι 2024 του οίκου Loewe, όπως ένα καφέ και χακί χνουδωτό πανωφόρι, ένα ναυτικό μπλε μεταξωτό πουκάμισο και μια λευκή φούστα με βολάν.

Η Μάγκι Σμιθ –η Μινέρβα ΜακΓκόναγκαλ, καθηγήτρια στη σχολή μαγείας των ταινιών «Χάρι Πότερ», αλλά και λαίδη Γκράντχαμ στον πύργο του Ντάουντον, που χωρίς την παρουσία της δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε τη σειρά «Downton Abbey»– κρατάει επίσης μια επιλογή από τις καλτ τσάντες της ισπανικής μάρκας, μεταξύ των οποίων μια πράσινη εκδοχή του μπεστ-σέλερ σχεδίου «Puzzle».

Η Μάγκι Σμιθ είναι το νέο πρόσωπο του οίκου Loewe

Οι φωτογραφίες της, στις οποίες φαίνεται ελάχιστα μακιγιαρισμένη, κοινοποιήθηκαν στα social media από τον δημιουργικό διευθυντή της Loewe στη Βόρεια Ιρλανδία, Τζόναθαν Αντερσον, πριν από την επίσημη κυκλοφορία τους αργότερα αυτή την εβδομάδα· και μέσα σε 24 ώρες συγκέντρωσαν πάνω από 170.000 likes στο Instagram.

Στην ίδια καμπάνια στα social media εμφανίζονται πολύ νεότερα και σέξι πρόσωπα, όπως η 29χρονη Ντακότα Φάνινγκ (η Τζέιν Βολτούρι σε τρεις από τις ταινίες της σειράς «Το Επος του Λυκόφωτος»)· η Φάνινγκ, όμως, δεν κατάφερε να πλησιάσει καν τα 10.000 likes.

Η Μάγκι Σμιθ, λοιπόν, αναδεικνύεται σε εθνικό θησαυρό και πολύτιμο έμβλημα μιας ορισμένης ηλικίας, που στρατολογήθηκε από μια μάρκα ειδών πολυτελείας για να προσδώσει στο design της ευρεία απήχηση, γράφει στην Telegraph η Μπέθαν Χολτ, επικεφαλής στο τμήμα μόδας της βρετανικής εφημερίδας. Ωστόσο, η σπουδαία αγγλίδα ηθοποιός δεν είναι η πρώτη αγαπημένη της μόδας που διάγει την τρίτη ηλικία.

Η Μάγκι Σμιθ ποζάρει στον φακό του Γιούργκεν Τέλερ εντελώς αμακιγιάριστη

Η Burberry φωτογράφισε πρόσφατα την επίσης 88χρονη ντέιμ Μέρι Μπέρι, παρουσιάστρια εκπομπών μαγειρικής και συγγραφέα βιβλίων με συνταγές, φορώντας ένα από τα κασκόλ της· η Βανέσα Ρέντγκρεϊβ, 86 ετών, είναι τακτική επίτιμη καλεσμένη στις επιδείξεις της σέρβας σχεδιάστριας μόδας Roksanda, που έχει κατακτήσει το Λονδίνο· και ο σερ Ιάν ΜακΚέλεν, 84 ετών, έκανε το μοντέλο στην επίδειξη του SS Daley τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.

Ο κόσμος της μόδας, γράφει στους Times η Τζορτζίνα Ρόμπερτς, έχει μια ερωτική σχέση με ηλικιωμένους τα τελευταία χρόνια. Και μας θυμίζει την αείμνηστη συγγραφέα Τζόαν Ντίντιον, η οποία το 2015, σε ηλικία 80 ετών, ήταν το πρόσωπο της καμπάνιας της γαλλικής μάρκας Céline, ντυμένη με μαύρα γυαλιά ηλίου και μαύρο πουλόβερ με γυριστό γιακά πόλο.

Τον Ιούνιο η βρετανική Vogue παρουσίασε την 82χρονη ηθοποιό Μίριαμ Μάργκολις, την καθηγήτρια Σπράουτ του «Χάρι Πότερ», ενώ ανάμεσα στις σταρ που προβλήθηκαν σε παλαιότερα εξώφυλλα του περιοδικού περιλαμβάνονται η 85χρονη Τζέιν Φόντα και η 88χρονη ντέιμ Τζούντι Ντεντς.

Η Ιρις Απφελ, μια από τις πιο αγαπημένες περσόνες των social media, γιόρτασε τον Αύγουστο τα 102α γενέθλιά της (Facebook/Iris Apfel)

Ακόμη, το 2019, το παγωτό Magnum επέλεξε τη γνωστή για την τρελή αίσθηση της μόδας σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων και επιχειρηματία Αϊρις Απφελ, η οποία πρόσφατα έκλεισε τα 102, για να ηγηθεί της καμπάνιας Never Stop Playing. Και ο ηθοποιός Τζεφ Γκόλντμπλουμ, 71 ετών, πόζαρε με γούνινο μπουφάν για την καμπάνια φθινόπωρο/χειμώνας 2022 της Prada.

Υπεύθυνος για την καμπάνια της Loewe είναι ο γερμανός φωτογράφος μόδας Γιούργκεν Τέλερ, γνωστός για τη δημιουργία αστικών εικόνων, ο οποίος στο παρελθόν έχει φωτογραφίσει, μεταξύ άλλων, την Κιμ Καρντάσιαν, τον Κερτ Κομπέιν, την Κέτι Μος και τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ.

Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που η Loewe χρησιμοποίησε μοντέλα στα 80 τους. Ο 85χρονος σερ Αντονι Χόπκινς, για παράδειγμα, πόζαρε επίσης στον Γιούργκεν Τέλερ για τη συλλογή φθινόπωρο/χειμώνας 2022 του ισπανικού οίκου μόδας, με μια πολύχρωμη μπλούζα με στάμπες ντόνατ και καμπαρντίνα με τρουκς.

Η αξιοποίηση μεγαλύτερων σε ηλικία μοντέλων, παρατηρεί η Τζορτζίνα Ρόμπερτς στους Times, μπορεί να είναι μια έξυπνη κίνηση της Loewe, η οποία τον Ιούλιο ανακηρύχθηκε η «πιο καυτή μάρκα στον κόσμο» στην κατάταξη των πιο επιδραστικών εταιρειών του κλάδου από την εφαρμογή μόδας Lyst. Να σημειωθεί ότι η ισπανική μάρκα είναι ένας από τους παλαιότερους οίκους μόδας στον κόσμο, καθώς ιδρύθηκε το 1846.

Ο Αντονι Χόπκινς πόζαρε στον Γιούργκεν Τέλερ για τη συλλογή φθινόπωρο/χειμώνας 2022 του Loewe

Το ηλικιωμένο κοινό διαθέτει σημαντική αγοραστική δύναμη, οι μάρκες ειδών πολυτελείας, λοιπόν, έχουν συμφέρον να το προσελκύσουν. Χρειάστηκε όμως χρόνος μέχρι να γίνει αυτό κατανοητό από τα στελέχη της βιομηχανίας της μόδας. Το 2017, μάλιστα, μια ομάδα μοντέλων ηλικίας 47 ετών και άνω διαμαρτυρήθηκαν στα εγκαίνια της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου για την απουσία εκπροσώπησής τους στις πασαρέλες.

Ο «παραγκωνισμός» των ηλικιωμένων πελατών της βιομηχανίας της μόδας και της ομορφιάς θα μπορούσε να της κοστίσει 11 δισ. αγγλικές λίρες τις επόμενες δύο δεκαετίες, σύμφωνα με έρευνα του 2020 από το International Longevity Centre. Το 2040, τα άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω αναμένεται να είναι η βασική καταναλωτική βάση για τη μόδα και τα παπούτσια, υποστηρίζει η έρευνα.

Το «γκρίζο κύμα» είναι πλέον καταιγιστικό στα social media. Η γενιά Z (με αφετηρία γεννήσεων μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1990) μπορεί να έχει εμμονή με την αντιγηραντική περιποίηση του δέρματος, αλλά στο TikTok, το hashtag #coastalgrandmother, που δοξάζει το σικ στυλ μιας πιο ηλικιωμένης γενιάς, έχει εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές.

Η Αν Χάθαγουεϊ υιοθετεί το στυλ #coastalgrandmother

Αυτή η τάση χαρακτηρίζει τη γενιά Ζ, που υιοθετεί το look των εύπορων συνταξιούχων φορώντας κρεμ παντελόνια chino, φαρδιά πλεκτά, υπερμεγέθη γυαλιά και καπέλα ηλίου, εμπνευσμένα από το στιλ της Μέριλ Στριπ και της Νταϊάν Κίτον. Μεταξύ των φαν και η 40χρονη ηθοποιός Αν Χάθαγουεϊ, που εξήρε την τάση στο Instagram: «Ημουν έτοιμη για το στυλ #coastalgrandmother πριν γεννηθεί το TikTok. Μακάρι αυτή η στιγμή να μην τελειώσει ποτέ».

Με την έκρηξη, εξάλλου, των vintage εφαρμογών μεταπώλησης ρούχων όπως το Depop και το Vinted, είναι πιο εύκολο από ποτέ να προμηθευτείς ρετρό κομμάτια που ίσως φορούσε η γιαγιά σου. Μάλιστα, ντουέτα εγγονών και παππούδων που κάνουν μαζί βίντεο στο TikTok συγκεντρώνουν εκατομμύρια προβολές…

Αποτέλεσμα; Αν αυτή η τελευταία καμπάνια στέλνει ένα μήνυμα, αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από ότι ήρθε η ώρα να σταματήσετε να βάφετε τα μαλλιά σας: το γκρι (και το άσπρο) ίσως είναι απλώς το νέο μαύρο.