Έρευνες από όλο τον κόσμο δείχνουν ότι συχνά οι γονείς είναι υπερβολικά αισιόδοξοι για τις σχολικές επιδόσεις των παιδιών τους. Νομίζουν ότι κάνουν λιγότερες απουσίες, ολοκληρώνουν περισσότερες εργασίες και παίρνουν καλύτερους βαθμούς στα διαγωνίσματα από ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα.
Έχει, όμως, βρεθεί ότι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιωθούν πραγματικά οι επιδόσεις ενός παιδιού είναι να βομβαρδίζονται συνεχώς οι γονείς του με πληροφορίες, όσο και αν η αλήθεια είναι πιθανό να τους ενοχλήσει και να προκαλέσει αμυντικές αντιδράσεις εκ μέρους τους. Η έρευνα δείχνει ότι όταν οι γονείς ενημερώνονται συνεχώς για το τι πραγματικά συμβαίνει στο σχολείο, οι βαθμοί των παιδιών τους βελτιώνονται εντυπωσιακά.
Μία μελέτη του οικονομολόγου Πίτερ Μπέργκμαν από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, είναι η τελευταία που αποδεικνύει τη «δύναμη της γκρίνιας». Για τις ανάγκες της μελέτης, για μια περίοδο έξι μηνών γονείς εκατοντάδων μαθητών δημόσιων σχολείων του Λος Άντζελες λάμβαναν δύο φορές την εβδομάδα ενημερώσεις σχετικά με τις επιδόσεις των παιδιών τους (εργασίες που δεν είχαν γίνει, εκθέσεις, βαθμοί, διαγωνίσματα, απουσίες κλπ). Οι γονείς μπορούσαν να επιλέξουν τον τρόπο λήψης των πληροφοριών -με σημείωμα, e-mail ή τηλεφώνημα-, το 79% επέλεξε το σημείωμα. Οι περισσότεροι μαθητές ήταν από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα.
Οι μαθητές της ομάδας των γονιών που έλαβαν ενημερώσεις από τους δασκάλους βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους σε σχέση με τους μαθητές της ομάδας των γονιών που δεν ενημερώθηκαν. Σύμφωνα με τους δασκάλους τους, ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους σε ποσοστό 25% περισσότερο, είχαν 28% λιγότερες απουσίες και 24% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν την ένδειξη «μη ικανοποιητικές συνήθειες εργασίας» (η έρευνα δεν διευκρινίζει τι είναι αυτές οι συνήθειες). Όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα σημαντικό άλμα στο μέσο όρο βαθμολογίας και στους βαθμούς των τεστ στα Μαθηματικά.
Ο Ντέβιντ Έβανς οικονομολόγος της Παγκόσμιας Τράπεζας επισημαίνει ότι αυτή η μελέτη είναι μέρος της φιλολογίας που έχει ξεκινήσει σχετικά με τα οφέλη μιας σταθερής ροής πληροφοριών για την ανατροφοδότηση (feedback) των γονιών. Σύμφωνα με μια άλλη πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ένα δείγμα 1500 μαθητών από 8 δημοτικά σχολεία σε μια χαμηλή εισοδηματικά περιοχή της Χιλής, διαπιστώθηκε ότι η ενημέρωση των γονιών σε εβδομαδιαία βάση, ύστερα από 4 μήνες βελτίωσε σημαντικά τους βαθμούς στα Μαθηματικά και γενικά τη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα, μείωσε τις κακές συμπεριφορές ενώ επίσης μείωσε την πιθανότητα να μείνουν στην ίδια τάξη στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Μια έρευνα του 2014, που πραγματοποίησαν επιστήμονες του Χάρβαρντ και του Μπέρκλεϊ σε 203 σχολεία και 28.080 οικογένειες στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, έδειξε ότι όταν οι γονείς είχαν τακτική ενημέρωση οι απουσίες των παιδιών τους μειώθηκαν.
Γιατί έχει τόση επιτυχία η εβδομαδιαία «γκρίνια» των δασκάλων; Ο Έβανς πιστεύει ότι η συνεχής ενημέρωση από το σχολείο δίνει στους γονείς τη δυνατότητα να ασχοληθούν με τα παιδιά τους πιο αποτελεσματικά. Εξάλλου είναι γνωστό ότι η συμμετοχή των γονέων είναι το κλειδί για την επιτυχία των μαθητών. Όλα τα παιδιά, πλούσια ή φτωχά, είναι πολύ πιο πιθανό να τα καταφέρουν στις σπουδές τους αν οι γονείς τους τα στηρίξουν και επιμείνουν στο στόχο τους. Αλλά οι βαθμοί του τριμήνου δεν δίνουν στους γονείς τις πληροφορίες που χρειάζονται για να το κάνουν σωστά.
«Με έναν έλεγχο [τριμήνου], είναι πολύ δύσκολο να ξέρω τι θα πρέπει να κάνω για να ενθαρρύνω το παιδί μου να έχει καλύτερες επιδόσεις, οι πληροφορίες είναι πολύ συγκεντρωτικές.», λέει ο Ντέιβιντ Έβανς στο Quartz, «Αλλά αν πάρω ένα email που λέει το παιδί μου δεν έκανε την εργασία του, είναι ξεκάθαρο τι πρέπει να κάνω»
Οι γονείς θέλουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να τα πάνε καλύτερα στο σχολείο. Αλλά για να είναι αποτελεσματική η βοήθειά τους, χρειάζεται συνεχής ενημέρωση και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το τι συμβαίνει καθημερινά. Αυτό μπορεί πραγματικά να τα βοηθήσει να προοδεύσουν πάρα πολύ.