Η Μπριζίτ Μπαρντό μπορεί να ζει στην απομόνωση που της προσφέρει η βίλα της πάνω από τον κόλπο του Σεν Τροπέ, συνεχίζει ωστόσο να απασχολεί τα πρωτοσέλιδα των γαλλικών εφημερίδων.
Το πρόσωπό της φιγουράρει σε αφίσες σε λεωφορεία και διαφημιστικές πινακίδες για την πολυαναμενόμενη σειρά για τη ζωή της που θα προβάλλεται από το France 2, το κρατικό τηλεοπτικό κανάλι, από την επόμενη εβδομάδα.
Η σειρά των έξι επεισοδίων με τίτλο «Bardot», περιγράφεται ως μια ματιά στη ζωή μιας ηθοποιού που έγινε σταρ, βοηθώντας να αλλάξουν οι σχέσεις των φύλων, η σεξουαλικότητα και η μόδα στη μεταπολεμική Γαλλία και στη συνέχεια σε μεγάλο μέρος της Δύσης, γράφει ο Ανταμ Σέιτζ στους βρετανικούς Times.
«Μπορείτε να πείτε ότι ήταν η πρώτη influencer», δήλωσε η Ντανιέλ Τομπσόν, η οποία σκηνοθέτησε τη σειρά με τον γιο της, Κρίστοφερ. Επιπλέον, η τηλεοπτική σειρά, η οποία παρακολουθεί τα πρώτα δέκα χρόνια της καριέρας της Μπαρντό κατά τη δεκαετία του 1950, θεωρείται επίσης παράθυρο σε μια κομβική στιγμή στη σύγχρονη γαλλική ιστορία, όταν η χώρα πέταξε τα συντηρητικά της δεσμά αναζητώντας την ελευθερία.
Η εποχή έχει μείνει στη μνήμη των ανθρώπων ως μια περίοδος ευημερίας και υπόσχεσης για μια καλύτερη ζωή. Η οικονομία ανθούσε, το γαλλικό διπλωματικό κύρος είχε αποκατασταθεί μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η κουλτούρα του έθνους αντιμετωπιζόταν με θαυμασμό σε όλο τον κόσμο, με την Μπαρντό στην πρώτη γραμμή μετά την επιτυχία της ταινίας της «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα» (1956).
Ωστόσο σήμερα η διάθεση του κόσμου είναι πολύ διαφορετική, με τη χώρα διχασμένη, τη διπλωματία της να αμφισβητείται, τις ταινίες της να χάνουν έδαφος από το Χόλιγουντ και τον πρόεδρό της να δέχεται πυρά από όλες τις πλευρές, επισημαίνει ο Ανταμ Σέιτζ στους Times.
Η 88χρονη Μπαρντό έγραψε τον περασμένο μήνα μια ανοικτή επιστολή στον Μακρόν, λέγοντας απευθυνόμενη στον γάλλο πρόεδρο: «Είστε ένα κακό ον. Μετατρέψατε τη Γαλλία σε κάδο σκουπιδιών που χρησιμεύει σαν θρόνος σας και απολαμβάνετε σαδιστική ευχαρίστηση κάνοντας τον λαό σας να υποφέρει». Και συνέχισε διαμαρτυρόμενη ότι ο πρόεδρος δεν είχε κάνει αρκετά για την καλή διαβίωση των ζώων, ο σκοπός στον οποίο αφιέρωσε τη ζωή της μετά το τέλος της καριέρας της στον κινηματογράφο το 1973.
Η Μπαρντό είναι από καιρό κοντά στο λαϊκιστικό ακροδεξιό κόμμα της Μαρίν Λεπέν, Rassemblement National – RN, οι επιθέσεις της, λοιπόν, στον Μακρόν δεν προκαλούν έκπληξη. Δεν παύουν, όμως, να είναι επιζήμιες, δεδομένης της θέσης της στη Γαλλία. «Είναι ένα σύμβολο της εποχής της», είπε η 22χρονη Ζουλιά ντε Νουνιέζ, η ελάχιστα γνωστή ηθοποιός που υποδύεται την Μπριζίτ Μπαρντό στην τηλεοπτική σειρά.
Μια συμπαραγωγή του γαλλικού καναλιού με το Netflix και τον ιταλικό τηλεοπτικό φορέα Mediaset (του Σίλβιο Μπερλουσκόνι), η σειρά ξεκινά με την έφηβη Μπαρντό, που μεγάλωνε σε ένα συντηρητικό παριζιάνικο σπίτι πριν ξεκινήσει την καριέρα της στον κινηματογράφο και ερωτευτεί τον Ροζέ Βαντίμ, τον πρώτο της σύζυγο και σκηνοθέτη της ταινίας «Και ο Θεός έπλασε τη γυναίκα».
Στο πρώτο επεισόδιο, καθώς η 18χρονη Μπαρντό ετοιμάζεται για τον θρησκευτικό γάμο της, ο πατέρας της τη συγχαίρει που είχε διατηρήσει την παρθενία της πριν τον γάμο. Και εκείνη απαντά λέγοντας στους γονείς της ότι κοιμάται με τον Βαντίμ από τα 15 της.
Η 81χρονη Ντανιέλ Τομπσόν είπε ότι η Μπαρντό άνοιξε δρόμους για τις μελλοντικές γενιές των Γαλλίδων: «Αγαπούσε τους άντρες και το έδειξε. Δεν γινόταν εκείνη την εποχή να έχεις τον έναν εραστή μετά τον άλλο και δεν μιλούσες γι’ αυτό» επισήμανε και πρόσθεσε: «Μέσω της Μπαρντό, μιλάμε επίσης για την απελευθέρωση της σεξουαλικότητας. Ηταν κάποια που είπε, “Ναι, έχω το δικαίωμα. Έχω το δικαίωμα να λέω αυτό που θέλω, να ντύνομαι όπως θέλω, το δικαίωμα να μην θέλω παιδί, να κάνω έκτρωση”»
Με χειρόγραφο σημείωμά της η Μπριζίτ Μπαρντό διέψευσε φήμες κουτσομπολίστικου περιοδικού ότι είναι βαριά άρρωστη
Επόμενα επεισόδια παρουσιάζουν και άλλους εραστές της γαλλίδας σταρ, όπως ο ηθοποιός Ζαν Λουί Τρεντινιάν και ο τραγουδιστής Σασά Ντιστέλ. Η σειρά απεικονίζει την παγκόσμια διασημότητά της αλλά και τα αρνητικά της: τη μοναξιά, τους παπαράτσι, τους θαυμαστές που την ειδωλοποιούν, τους επικριτές που την προσβάλλουν, την αστυνομική συνοδεία που χρειαζόταν όταν έφευγε από ένα μαγαζί και την επιθυμία της να ξεφύγει από όλα αυτά.
Οι κριτικοί στη Γαλλία επαίνεσαν τη σειρά, αν και η Μπαρντό, που δεν την έχει δει ακόμη, ήταν λιγότερο ενθουσιώδης, λέγοντας ότι δεν ήθελε να έχει καμία σχέση με μια «ηλίθια βιογραφική ταινία», γράφει στους Times από το Παρίσι ο Ανταμ Σέιτζ.
Πρόσφατα, σε ένδειξη της συνεχιζόμενης σημασίας της για τους Γάλλους, ένα glossy κουτσομπολίστικο περιοδικό, το France Dimanche, ισχυρίστηκε ότι η Μπαρντό βρισκόταν στο νοσοκομείο, «μεταξύ ζωής και θανάτου». Η είδηση διαδόθηκε γρήγορα στο διαδίκτυο, προκαλώντας αναταραχή μέχρι να βάλει τέλος στις φήμες η ίδια Μπαρντό: «Είμαι πολύ καλά», έγραψε σε ένα ιδιόχειρο σημείωμα που δημοσιεύτηκε στον λογαριασμό της στο Twitter, πιθανότατα με τη βοήθεια φίλου της, καθώς δεν διαθέτει υπολογιστή, ούτε καν γραφομηχανή…