Το πρωί της 1ης Δεκεμβρίου 2017, οι υπάλληλοι της καναδικής εταιρείας ρούχων Mackage πήγαν στη δουλειά τους για να ανακαλύψουν ότι ένα συγκεκριμένο ρούχο είχε ξεπουλήσει για κάποιον ανεξήγητο λόγο το προηγούμενο βράδυ.
Επρόκειτο για ένα μακρύ σκούρο μπλε παλτό, double breasted, όπως το λένε οι Βρετανοί – σταυροκουμπωτό, όπως το λέμε εμείς. Κόστιζε 750 στερλίνες, διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, αυτό βέβαια δεν το εμπόδισε από το να εξαφανιστεί από όλα τα ράφια σε πενήντα χώρες και τρεις ηπείρους.
Γιατί αυτή η μαζική υστερία για ένα φαινομενικά απλό παλτό που θα μπορούσες να βρεις παρόμοιο σε πολύ καλύτερη τιμή; Διότι αυτό το συγκεκριμένο παλτό το είχε φορέσει η μνηστή του πρίγκιπα Χάρι στην πρώτη τους δημόσια βόλτα στο Νότιγχαμ της Βρετανίας. Το φορούσε η Μέγκαν Μαρκλ; Το ήθελαν όλες.
Η εταιρεία Mackage δεν ήταν η μόνη που βγήκε κερδισμένη από εκείνη την πρώτη δημόσια εμφάνιση. Η Μέγκαν κρατούσε και μία τσάντα μεσαίου μεγέθους, αξίας 500 στερλινών, που είχε αγοράσει από μία νεοσυσταθείσα start-up εταιρεία, τη Strathberry, με έδρα το Εδιμβούργο. Και αυτή έγινε επίσης ανάρπαστη: μοσχοπούλησε και ξεπούλησε μέσα σε έντεκα λεπτά από τα on-line καταστήματα στις ΗΠΑ, στην Κίνα και στην υπόλοιπη υφήλιο.
Οι υπεύθυνοι της πασίγνωστης πλέον εταιρείας, εκτός από το ότι βίωσαν το πιο εντυπωσιακό ξεπούλημα τσάντας, είδαν και τα νούμερα επισκεψιμότητας του site τους να δεκαπλασιάζονται μέσα σε μια μέρα.
Οταν ανακοίνωσαν τον αρραβώνα τους με τον Χάρι, η Μέγκαν φορούσε ένα ολόλευκο παλτό από την καναδική εταιρεία Line the Label, το οποίο, σωστά μαντέψατε, ξεπούλησε και αυτό, κάνοντας την επίσημη σελίδα της εταρείας να κρασάρει από την πρωτοφανή επισκεψιμότητα.
Αυτό είναι ένα είδος δημοσιότητας που κάθε τμήμα μάρκετινγκ, οποιασδήποτε εταιρείας, θα σκότωνε για να έχει.
Μπορεί το πρωτόκολλο της βρετανικής βασιλικής οικογένειας να έχει κάνει σαφές ότι τα μέλη της δεν δέχονται δώρα, στην περίπτωση της Μέγκαν όμως, κάτι τέτοιο μάλλον δεν ισχύει. Οπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, όταν δημοσιογράφος του ρώτησε την εταιρεία Strathberry αν η Μαρκλ είχε πληρώσει για την τσάντα, η απάντηση ήταν «ουδέν σχόλιο».
Και αν νομίζετε ότι όλα αυτά είναι υπερβολικά, δεν φαντάζεστε τι έχει να ακολουθήσει με τον γάμο του ζεύγους στις 19 Μαΐου!
Τη στιγμή που η Μέγκαν θα κάνει την εμφάνισή της με νυφικό, όλοι οι σχεδιαστές μόδας εκεί έξω, ακόμα και αν διαθέτουν ένα απλό και ταπεινό e-shop, θα λιώνουν τα μολύβια τους σχεδιάζοντας ένα φόρεμα που θα μοιάζει με εκείνο που θα φοράει η νέα πριγκίπισσα στον γάμο της χρονιάς.
Υπάρχουν πλέον εταιρείες γρήγορης μόδας ικανές να αντιγράψουν και να εξοπλίσουν την αγορά με νέο εμπόρευμα σε λιγότερο από έναν μήνα.
Υπολογίζεται ότι η βιομηχανία της μόδας, αλλά και ό,τι έχει να κάνει με την εμπορευματοποίηση αυτού του ειδυλλίου, θα επωφεληθεί συνολικά από το ζεύγος Μέγκαν-Χάρι κατά 150 εκατομμύρια στερλίνες μέσα σε έναν μόνον χρόνο. Εχουμε το υπερθέαμα του γάμου, τον αριθμό τουριστών που θα αυξηθεί κατακόρυφα με αφορμή τα βασιλικά παντρολογήματα, κάθε είδους αντικείμενα που θα πουληθούν, από κούπες για καφέ μέχρι μπουρνούζια με τυπωμένους πάνω τους νεόνυμφους, σαμπάνια, κρασιά και φαγητό, όλα αυτά υπολογίζεται ότι θα προσθέσουν ένα δισεκατομμύριο στερλίνες στην οικονομία του βρετανικού κράτους.
Το γεγονός πάντως ότι σε αντίθεση με άλλες γυναίκες που μπήκαν κατά καιρούς στη βασιλική οικογένεια, το στιλ της Μέγκαν είναι πιο λιτό, και αυτό το κάνει πιο προσιτό από όλες τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο, οι οποίες δεν ονειρεύονται μόνο να τις μοιάσουν, αλλά μπορούν και το κάνουν.
Εχει κάνει δημόσιες εμφανίσεις φορώντας και ρούχα αξίας 300, ή και 100 στερλινών, τα οποία φυσικά δείχνουν πανάκριβα πάνω της χάρη στην έμφυτη φινέτσα της.
Αυτό είναι κάτι κοινό που έχει με τη Μισέλ Ομπάμα. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η επίδραση που είχε η πρώην Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ στη βιομηχανία της μόδας ήταν εντυπωσιακή. Κατά μέσον όρο, μια εταιρεία ρούχων σημείωνε κέρδος ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων, κάθε φορά που η Μισέλ εμφανιζόταν με κάτι που είχε επιλέξει από εκεί.
Οπως η Μέγκαν, έτσι και η Μισέλ, είχε το στυλιστικό ταλέντο να αναμειγνύει φτηνά κομμάτια που η κάθε γυναίκα μπορεί να βρει οπουδήποτε, και αυτό έκανε τις θαυμάστριές τους από κάθε γωνιά του κόσμου, να συρρέουν στα καταστήματα αναζητώντας αν όχι ακριβώς το ίδιο, τουλάχιστον «κάτι σαν αυτό».
Πόσο κρατάει άραγε ο αντίκτυπος από το μαγικό άγγιγμα ενός τέτοιου fashion icon; Κανείς δεν ξέρει. Μπορεί ένας οίκος μόδας να έχει άνοδο στα κέρδη για ένα τρίμηνο και ύστερα όλο αυτό να ξεφουσκώσει, μπορεί όμως όλο αυτό να διαρκέσει μια ολόκληρη ζωή.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το θρυλικό νυφικό της πριγκίπισσας Νταϊάνα που φόρεσε στον γάμο της με τον Κάρολο, το 1981. Ο Ντέιβιντ και η Ελίζαμπεθ Εμάνουελ που το σχεδίασαν, είναι μέχρι σήμερα γνωστοί. Μπορεί το ζευγάρι να χώρισε, η Νταϊάνα να μην είναι πια στη ζωή, εκείνο το νυφικό όμως έχει μείνει για πάντα στο πάνθεον των πιο διάσημων και εμβληματικών ρούχων όλων των εποχών.