H Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι και η Αλέξα Τσανγκ είναι δύο από τις influencers, που πλέον θα πρέπει να δικαιολογούν το... «πόθεν έσχες» του Instagram | Instagram / CreativeProtagon
Θέματα

Tέρμα η ασυδοσία των influencers στο Instagram

Από εδώ και πέρα, τουλάχιστον στη Βρετανία, θα πρέπει να δηλώνουν ξεκάθαρα αν έχουν πληρωθεί, ή έχουν λάβει ως δώρα, ή αν είναι δανεικά τα προϊόντα που προωθούν και διαφημίζουν. Διάσημα μοντέλα και τραγουδίστριες έχουν ήδη «συμμορφωθεί» με τη νέα πραγματικότητα
Protagon Team

Ζούμε στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των social media, με κάθε εγχώριο ή διεθνούς φήμης χρήστη τους, να δηλώνει και «influencer». Μοντέλα, τραγουδίστριες, παρουσιάστριες, ηθοποιοί, τηλεπερσόνες ή… απόφοιτοι ριάλιτι, ποζάρουν στο Instagram με μία μπάρα δημητριακών στο χέρι, ένα ολοκαίνουριο ζευγάρι αθλητικών παπουτσιών, ενώ δέχονται περιποίηση από κάποιο κέντρο spa, ενώ απολαμβάνουν τις διακοπές τους σε κάποιο πολυτελές ξενοδοχείο, κτλ, κτλ.

Ηταν κάτι παραπάνω από προφανές ότι πίσω από όλες αυτές τις υποτιθέμενα αυθόρμητες φωτογραφίες, κρύβεται ένας χορηγός, που είτε δώρισε κάποια προϊόντα, είτε πλήρωσε κανονικά τα συγκεκριμένα άτομα, προκειμένου να κάνουν ιντερνετική διαφήμιση.

Ολα αυτά φαίνεται πως αλλάζουν, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Times του Λονδίνου.

Δεκαέξι «σταρ» των social media, ανάμεσά τους οι τραγουδίστριες Ελι Γκούλντινγκ και Ρίτα Ορα, τα μοντέλα Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι και Αλέξα Τσανγκ και η vlogger Ζοέλα, συμφώνησαν σε αλλαγή του τρόπου με τον οποίον θα κάνουν από εδώ και πέρα τις αναρτήσεις.

Θα πρέπει δηλαδή, να δηλώνουν ξεκάθαρα αν έχουν πληρωθεί ή έχουν λάβει δώρα, ή αν είναι δανεικά τα προϊόντα που προωθούν και διαφημίζουν και τα επιστρέφουν μετά τη φωτογράφιση. Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται μετά τις προειδοποιήσεις της αρμόδιας βρετανικής ρυθμιστικής αρχής Competition and Markets Authority (CMA), ότι τα ποστ τους ενδέχεται να παραβιάζουν το καταναλωτικό δίκαιο.

Σύμφωνα με την CMA, οι online διαφημίσεις με αυτόν τον τρόπο μπορεί να ενισχύουν τα brands, αλλά ταυτόχρονα μπορούν επίσης να είναι παραπλανητικές. Η CMA δεν ανέφερε αν οι συγκεκριμένες influencers παραβίασαν το καταναλωτικό δίκαιο, αλλά είπε πως όλες τους δέχθηκαν οικειοθελώς να αλλάξουν τις πρακτικές τους.

Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά δεν συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της CMA, μπορεί να φτάσουν μέχρι το δικαστήριο, αντιμετωπίζοντας από βαριά πρόστιμα μέχρι ποινή φυλάκισης έως και δύο χρόνια.

Φυσικά, όλα αυτά είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, καθώς το Instagram είναι γεμάτο από λεγόμενους brand ambassadors και influencers, που διαφημίζουν διαρκώς κάθε λογής προϊόντα. Απλώς, η CMA, από κάπου έπρεπε να αρχίσει την έρευνά της και έτσι, προσανατολίστηκε σε μερικά από τα πιο επιδραστικά άτομα των social media στη Βρετανία.

Οι celebrities που κατονόμασε η CMA είναι:

– Η ποπ σταρ Ρίτα Ορα

– Η ηθοποιός Μισέλ Κίγκαν

– Η τραγουδίστρια Ελι Γκούλντινγκ

– Η συγγραφέας και μοντέλο Αλέξα Τσανγκ

– Η σχεδιάστρια και μοντέλο Ρόζι Χάντινγκτον-Γουάιτλι

– Η vlogger Ζόι Σαγκ (που υπογράφει με το όνομα Ζοέλα)

– Ο Μαρίο Φαλκόνε από την τηλεοπτική σειρά «The Only Way Is Essex»

– Η Αλεξάντρα «Μπίνκι» Φέλσταντ από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»

– Η Χόλι Χάγκαν από το ριάλιτι «Geordie Shore»

– Το μοντέλο Ισκρα Λόρενς

– Η Καμίλα «Μίλι» Μάκιντος από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»

– Η παίκτρια ριάλιτι Μέγκαν ΜακΚένα

– Η Κλόι Σιμς από την τηλεοπτική σειρά «The Only Way Is Essex»

– Η Λουίζ Τόμσον από την τηλεοπτική σειρά «Made In Chelsea»

– Ο fashion video blogger Τζέιμς Τσάπμαν (που υπογράφει ως Τζιμ Τσάπμαν)

– Η fashion blogger Ντάινα Τόρκια