Tο συνδρομητικό διαδικτυακό κανάλι πειραματίζεται με τη διαδραστική τεχνολογία αφήγησης | netflix
Θέματα

Το Netflix θα μας επιτρέπει να επιλέγουμε όποιο τέλος μας αρέσει

Το συνδρομητικό διαδικτυακό κανάλι πειραματίζεται με τη διαδραστική τεχνολογία αφήγησης - σαν να διαβάζεις ένα βιβλίο. Ετσι, θα δίνεται η δυνατότητα στον θεατή να επιλέγει το πώς θα εξελιχθεί η πλοκή σε επιλεγμένες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες
Protagon Team

Ολα όσα γνωρίζουμε για την τηλεόραση και τις τηλεοπτικές σειρές, όσα γνωρίζαμε για τους τρόπους αφήγησης και την εξέλιξη της πλοκής, θα αλλάξουν, μέσω διαδραστικών αλγορίθμων. Πολύ σύντομα οι τηλεθεατές θα έχουμε τη δυνατότητα να αποφασίζουμε για την τύχη του αγαπημένου μας χαρακτήρα στη μικρή οθόνη.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς Times, πρώτο στον μαραθώνιο αυτής της νέας εξέλιξης στο τηλεοπτικό τοπίο είναι το συνδρομητικό διαδικτυακό κανάλι. Σύμφωνα με το ίδιο κείμενο, το Netflix πειραματίζεται με τη διαδραστική τεχνολογία αφήγησης που επιτρέπει στους συνδρομητές να επιλέγουν πώς θα εξελιχθεί η πλοκή σε επιλεγμένες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας «Διάλεξε το δικό σου τέλος» στα προγράμματα της μεγαλύτερης πλατφόρμας online παροχής και παραγωγής ψυχαγωγικού περιεχομένου θα δίνει στους θεατές τη δυνατότητα να επιλέγουν την έκβαση της ιστορίας που παρακολουθούν.

Η Netflix ήδη άρχισε να αξιοποιεί τη διαδραστική τεχνολογία σε παιδικές σειρές. Στη σειρά κινουμένων σχεδίων «Kong: King of the Apes» οι θεατές δεν αποφασίζουν για την έκβαση της ιστορίας, αλλά έχουν τη δυνατότητα -καθ’ όλη τη διάρκεια του επεισοδίου- να «ξεκλειδώνουν» επιπλέον υλικό στο τέλος.

Σε παράλληλο χρόνο, μία παιδική σειρά, τύπου «διάλεξε τη δική σου περιπέτεια», προγραμματίζεται να προβληθεί αργότερα εντός του έτους από το διαδικτυακό κανάλι, βασισμένη σε υπάρχοντα χαρακτήρα.

«H Netflix συνεχώς διερευνά τρόπους για να δημιουργήσει μια καλύτερη εμπειρία για τα μέλη του» δήλωσε ο Τοντ Γέλιν, αντιπρόεδρος του τμήματος «παραγωγής καινοτομίας», όπως ονομάζεται. «Θα συνεχίσουμε να πειραματιζόμαστε με αυτό το σχήμα για να μάθουμε περισσότερα για το τι διασκεδάζει τα μέλη μας», είπε.

«Είναι ένα πείραμα. Ολο το περιεχόμενο θα είναι εκεί και οι θεατές θα κάνουν επιλογές καθώς θα παρακολουθούν. Θα δούμε αν θα έχει επιτυχία. Για τους δημιουργούς είναι ένα νέο πεδίο» ανέφερε ο ίδιος εκπρόσωπος της εταιρίας.

Δεν έχει διευκρινιστεί αν η Netflix σχεδιάζει να δημιουργήσει νέες σειρές για να δοκιμάσει τη διαδραστική τεχνολογία ή αν θα τη χρησιμοποιήσει για να εμπλουτίσει τις υπάρχουσες δημοφιλείς εκπομπές της.

Κατά έναν τρόπο -η δυνατότητα θεατών να επηρεάζουν άμεσα τις ιστορίες και να επιλέγουν τη δική τους έκβαση- είναι ένα πολύ σύγχρονο φαινόμενο. Πάντως, υπάρχει ένα είδος υβριδικών παιδικών βιντεοπαιχνιδιών με πολλές επιλογές και στο διαδίκτυο, ενώ οι φαν ορισμένων βιβλίων, ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών συχνά μπορούν να δημιουργήσουν και να μοιραστούν τις δικές τους εναλλακτικές αφηγήσεις.

«Είμαστε εξαιρετικά παρατηρητικοί. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούμε εξετάζουν τα πάντα», με άμεσο στόχο όχι μόνο να καταγράψουν τι βλέπει ένας συνδρομητής του Netflix αλλά και να «προβλέψουν» τι θα μπορέσει να του αρέσει. Αυτή η παρακολούθηση έχει να κάνει περισσότερο με το «είδος» των παραγωγών που προτιμά ένας συνδρομητής και όχι με άλλες ιδιαιτερότητές του. «Δεν εξετάζουμε την ηλικία, το φύλο ή τη γεωγραφική περιοχή», δηλώνει ο Γέλιν, προσθέτοντας ότι βασικός στόχος του δικού του τμήματος είναι να υπάρξει «προσωποποίηση» του προγράμματος ξεχωριστά για κάθε συνδρομητή.

«Διάλεξε το δικό σου τέλος», για όλη την οικογένεια (netflix)
Παλιά ιστορία

Τη δεκαετία του ‘60, ένας αμερικανός δικηγόρος, ο Εντουαρντ Πάκαρντ, απολάμβανε να επινοεί ιστορίες για να διασκεδάσει τα παιδιά του και σύντομα ανακάλυψε ότι οι ακροατές του ανταποκρίνονταν με μεγάλο ενδιαφέρον όταν συμμετείχαν στην εξιστόρηση. Δημιούργησε το πρώτο βιβλίο τύπου «Διάλεξε τη δική σου Περιπέτεια», μία ιστορία με τίτλο «Sugarcane Island». Οι εκδότες δεν ενδιαφέρθηκαν και το πρότζεκτ του Πάκαρντ έμεινε στο «συρτάρι» έως το 1975 όταν το ανακάλυψε ένας εκδότης στο Βέρμοντ, ο Ρ.Α. Μοντγκόμερι, που αναζητούσε παιδικά βιβλία.

Μετά την έκδοση του «Sugarcane Island» προσέλαβε τον Πάκαρντ να γράψει περισσότερα βιβλία. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη και ο Μοντγκόμερι αντιλήφθηκε ότι η εταιρεία του ήταν πολύ μικρή για να υλοποιήσει το επαναστατικό project. Απευθύνθηκε σε ατζέντη για να προσεγγίσει μεγάλους εκδοτικούς οίκους και τελικά συνεργάστηκε με την Bantam Books. Η Bantam συμφώνησε να εκδώσει τα βιβλία Choose Your Own Adventure που έγιναν η πιο δημοφιλής σειρά παιδικών βιβλίων σε όλο τον κόσμο. Εως το 1998 πουλήθηκαν περισσότερα από 250 εκατομμύρια βιβλία.

Παραμένει, πάντως, να φανεί αν η Netflix θα αναβιώσει, εν τέλει, επί μονίμου βάσης τη νοσταλγία αυτής της ιδέας ή αν η επέκτασή της στον τηλεοπτικό κόσμο θα αποδειχθεί -απλώς- μια βραχύβια μανία. Αλλά σε κάθε περίπτωση, όποιος εργάζεται για τη δημιουργία νέων εκπομπών ή ιστοριών θα ήταν καλό να λάβει σοβαρά υπόψη τις συμβουλές του Μοντγκόμερι: «Κρατήστε αμείωτη την προσοχή του κοινού, μην τους ανταμείψετε αν είναι καλοί και ποτέ, ποτέ, μην παίζετε δίκαια». Ελήφθη;