Στην αρχή το κορόιδευαν και το ονόμαζαν «λεωφορείο που καταπίνει αυτοκίνητα», όμως το Straddling Bus συνεχίζει απτόητο την πορεία του και ξεκίνησε τα παρθενικά του δρομολόγια. Το θηριώδες όχημα, με το εξωπραγματικό μήκος των 22 μέτρων και 7,8 μέτρα πλάτος, εφαρμόζει στην ξηρά τη συνταγή των γνωστών μας θαλάσσιων καταμαράν.
Χάρη στο σχήμα του, δημιουργεί μία γέφυρα ύψους δύο μέτρων πάνω από έναν δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, ώστε να μπορούν να περνούν μέσα από αυτό το ιδιότυπο τούνελ ακόμη και ψηλοτάβανα βαρέα και επαγγελματικά οχήματα. Το ύψους 4,5 μέτρων λεωφορείο πατά στις δύο άκρες του πάνω σε ειδικές ράγες, ενώ ηλεκτροδοτείται όπως τα τραμ, από εναέρια καλώδια.
Ολα ξεκίνησαν το 2010, όταν παρουσίασε η εταιρεία Transit Explore Bus με έδρα το Πεκίνο τη μακέτα ενός πειραματικού οχήματος, που φιλοδοξούσε να απαλύνει το χρόνιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στις κινέζικες μητροπόλεις.
Oλοι σκέφτηκαν τότε ότι πρόκειται απλά για μία τρελή ιδέα, τελικά όμως διαψεύστηκαν, αφού το κινέζικο υπερλεωφορείο γίνεται σιγά – σιγά πραγματικότητα και οι εμπνευστές του υποστηρίζουν ότι κοστίζει μόλις 16% σε σχέση με την αντίστοιχη γραμμή ενός υπόγειου μετρό.
Χάρη επίσης στους ηλεκτροκινητήρες του, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται στην Κίνα περίπου 800.000 τόνοι καύσιμα σε ετήσια βάση
Oμως και τα υπόλοιπα στοιχεία συνηγορούν συντριπτικά υπέρ του Straddling Bus, αφού κάθε ένα τέτοιο όχημα υποκαθιστά 40 συμβατικά λεωφορεία και μπορεί να μεταφέρει έως 1.400 επιβάτες με ανώτατη ταχύτητα 60 χλμ./ώρα ενώνοντας περισσότερα βαγόνια μεταξύ τους.
Χάρη επίσης στους ηλεκτροκινητήρες του, εκτιμάται ότι θα εξοικονομούνται στην Κίνα περίπου 800.000 τόνοι καύσιμα σε ετήσια βάση. Eνα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του εξωπραγματικού οχήματος είναι και η εξοικονόμηση χώρου, επειδή καταλαμβάνει ένα ελάχιστο τμήμα του οδοστρώματος, ενώ λειτουργεί ουσιαστικά σαν εναέριο μετρό και δεν επηρεάζεται από την υπόλοιπη κυκλοφορία.
Το φιλόδοξο εγχείρημα έχει μπει πλέον στην τελική ευθεία. Αρχικά παρουσιάστηκε στην έκθεση Υψηλής Τεχνολογίας του Πεκίνου ένα μοντελάκι σε κλίμακα, τώρα όμως πραγματοποίησε ένα πρωτότυπο κανονικών διαστάσεων την παρθενική του διαδρομή στην κινέζικη πόλη Qinhuangdao της επαρχίας Hebei.
Το πρωτότυπο χρησιμοποίησε ένα ειδικά διαμορφωμένο τμήμα δρόμου με 300 μ. μήκος, στο οποίο κινήθηκε με ταχύτητα 10 χλμ./ώρα. Το παρθενικό δρομολόγιο εκτελέστηκε χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες εκτεταμένες δοκιμές, κατά κύριο λόγο στο Πεκίνο.
Hδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το πρωτοποριακό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς διάφορες πόλεις της Κίνας, αλλά και οι κυβερνήσεις της Βραζιλίας, της Ινδίας, της Ινδονησίας και της Γαλλίας!