Το τόλμησε πρώτη η Porsche, ακολούθησε η Bentley, πρόσφατα η Lamborghini και λίαν συντόμως και η Ferrari. Γιατί όχι, λοιπόν, και η Rolls-Royce;
Αυτό είναι, λοιπόν, το πρώτο SUV της βρετανικής εταιρείας: η νέα Cullinan.
Οσοι παρακολουθούν τα νέα της αυτοκίνησης δεν έπεσαν από τα σύννεφα, δεν το είδαν ξαφνικά μπροστά τους: η αποκάλυψη ότι η Rolls-Royce θα δημιουργούσε ένα SUV ήρθε πριν από τρία χρόνια. Ηταν τότε που ο επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων και marketing της BMW, Ιαν Ρόμπερτσον, ο οποίoς διετέλεσε και πρόεδρος της Rolls-Royce, αποκάλυψε τα σχέδια της φίρμας, το όνομα του νέου SUV και, ταυτόχρονα, είχε δώσει και μερικές πληροφορίες σχετικά με την τοποθέτηση του νέου αυτοκινήτου στην αγορά.
Cullinan είναι το όνομα του μεγαλύτερου ακατέργαστου διαμαντιού του κόσμου, που βρέθηκε στη Νότια Αφρική, το 1905. Ενα από τα διαμάντια που κόπηκαν από το αρχικό, με όνομα Cullinan I ή Great Star of Africa, εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο κατεργασμένο διαμάντι του κόσμου και κοσμεί το Σκήπτρο της Βασίλισσας της Αγγλίας, στον Πύργο του Λονδίνου. Πήρε δε το όνομά του από τον πρόεδρο του ορυχείου, Τόμας Κάλιναν.
Η Rolls-Royce Cullinan ήρθε, λοιπόν, για να τοποθετηθεί κάτω από τη Phantom στην γκάμα της βρετανικής μάρκας. Και αυτό διότι «η Phantom πρέπει είναι πάντα το αστέρι της γκάμας» είχε πει τότε ο Robertson.
Η βρετανική φίρμα, που από το 1998 βρίσκεται στο άρμα της BMW, χρειάστηκε λοιπόν τρία χρόνια για να ολοκληρώσει και να παρουσιάσει με τη δέουσα για την περίσταση μεγαλοπρέπεια το πρώτο τετρακίνητο SUV της – το οποίο το λες και «crossover».
Εξωτερικά, η εικόνα ακολουθεί το DNA της Rolls-Royce και τις αισθητικές επιλογές που αυτό υπαγορεύει. H Cullinan πατάει πάνω σε μια διαφοροποιημένη έκδοση του πατώματος της Phantom, με το μήκος της να φτάνει τα 5,341 μέτρα, το πλάτος τα 2,164 μέτρα και το ύψος τα 1,83 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 3,295 μέτρα. Για λόγους σύγκρισης να πούμε πως σε σχέση με την άμεση ανταγωνίστριά της, την Bentley Bentayga, είναι και μακρύτερη και έχει και μεγαλύτερο μεταξόνιο. Το βάρος της Cullinan φτάνει τα 2.660 κιλά και πατά πάνω σε τροχούς 22 ιντσών.
Για να κινηθεί το υπερπολυτελές SUV χρησιμοποιεί τον γνωστό 6,75 biturbo V12 κινητήρα των 572 ίππων και ροπής 86,65 kgm από τις 1.600 rpm, που του εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 250 km/h. Το 0-100 χλμ./ώρα, όχι, δεν έχει γίνει -ακόμα- γνωστό. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής της ZF, την ώρα που οι πλήρως ρυθμιζόμενες αεραναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και οι «ενεργές» αντιστρεπτικές δοκοί εξασφαλίζουν την άνεση και την ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες.
Στο εσωτερικό η πολυτέλεια κινείται, όπως είναι αναμενόμενο, σε υπερθετικό βαθμό, με τα υλικά να είναι κορυφαίας ποιότητας και προσεκτικά επιλεγμένα. Ξεχωρίζουν οι δύο εκδοχές διαμόρφωσης των πίσω θέσων, η Lounge (δύο ανεξάρτητα καθίσματα και ένα ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κάθισμα) και η Individual Seats με δύο ανεξάρτητα καθίσματα-πολυθρόνες που χωρίζεται από μια κονσόλα που μπορεί να φιλοξενήσει και τα κρυστάλλινα ποτήρια της σαμπάνιας των πίσω επιβατών.
Ολα τα καθίσματα είναι κλιματιζόμενα, με τον πίνακα οργάνων να είναι ψηφιακός, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει οθόνη αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας να μπορεί να ελεγχθεί και μέσω διακόπτη Spirit of Ecstasy στην κεντρική κονσόλα.
Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε σύστημα νυχτερινής όρασης (night vision), σύστημα τεσσάρων καμερών, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης διασταυρώσεων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, WiFi hotspot, πέντε θύρες USB, σύστημα ασύρματης φόρτισης και πολλά άλλα.
Οι πίσω πόρτες ανοίγουν με αντίθετη φορά, ενώ ο χώρος αποσκευών -του οποίου η χωρητικότητα 560 λίτρων (1.930 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα)- φιλοξενεί και το Viewing Suite. Πρόκειται για δύο αναδιπλούμενα καθίσματα και ένα μικρό τραπεζάκι που με το πάτημα ενός διακόπτη αποκαλύπτονται και σκοπό έχουν να προσφέρουν τη δυνατότητα στους επιβάτες να απολαύσουν ατσαλάκωτοι το ποτό τους ή να κάνουν ένα μικρό πικνίκ στην ύπαιθρο.
Ο χώρος των αποσκευών απομονώνεται με τζάμι από αυτόν των επιβατών, ενώ η Cullinan χαμηλώνει αυτόματα μόλις την πλησιάσει ο οδηγός της -κατά 40 χιλιοστά- για πιο εύκολη είσοδο.
Φυσικά διαθέτει και όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, ενώ η τιμή ξεκινά στην Κεντρική Ευρώπη από τις 300.000 ευρώ. Προσθέτοντας εξτρά στη βασική έκδοση, ανεβαίνει και η τιμή του!
«Η ιστορία καθόρισε τις προηγούμενες επιτυχίες μας και σήμερα η Rolls-Royce απαντά εκ νέου στο κάλεσμα της. Το Cullinan είναι η απάντηση μας και την απευθύνουμε στους οραματιστές, σε όσους αναζητούν την περιπέτεια, στους απανταχού εξερευνητές και σε εκείνους που πιστεύουν ότι η ελευθερία είναι το υπέρτατο αγαθό» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τόρστεν Μίλερ-Οτβος, επικεφαλής της φίρμας, εκφράζοντας τις προσδοκίες του για το νέο, πρωτόγνωρο απόκτημα της Rolls-Royce.
Μα, SUV-crossover αυτή η μπράντα; Ναι, γιατί όχι; Γιατί όχι και η Rolls-Royce;
Την ίδια στιγμή, έχει ξεκινήσει και μια άλλη συζήτηση, σχετικά με την εμφάνιση αυτού του μοντέλου, αφού υπάρχουν πολλοί που τους αρέσει και κάποιοι που θεωρούν ότι δεν ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές της εταιρείας και δεν είναι ένα κομψό crossover.
Περί ορέξεως ο λόγος, από τη στιγμή που έτσι και κι αλλιώς δεν μπορούν όλα τα αυτοκίνητα να αρέσουν σε όλους. Πάντως, η εν λόγω κουβέντα σταματά όταν αρχίζουν να αναφέρονται οι δυνατότητες της Cullinan, η υπέρμετρη πολυτέλειά της, ο εξοπλισμός της.
Και από τη στιγμή που η Rolls-Royce μπήκε στον χορό των αυτοκινήτων τα οποία είναι υπερυψωμένα από το έδαφος, μόνο κάτι αντίστοιχο θα έφτιαχνε: ένα δημιούργημα που δεν θα θύμιζε τίποτε άλλο – σαν ένα ακατέργαστο διαμάντι -καλή ώρα- που δεν μπορούν όλοι να εκτιμήσουν την αξία του.