Protagon Main Image
Το Citroën BX 4 TC που βλέπεις δεν έχει σχέση με εκείνο το BX της παλιάς σου γειτονιάς | Aguttes on Wheels
Θέματα

Ξεχασμένο τέκνο του Group B: το άτυχο Citroën BX 4 TC

Την εποχή του Group B τα «φώτα» έπεφταν στα Peugeot, τα Quattro, τις Lancia και τους λοιπούς πρωταγωνιστές. Ομως το Citroën BX 4 TC έχει να διηγηθεί τη δική του πραγματική ιστορία, έστω κι αν οι προσδοκίες της γαλλικής εταιρείας δεν εξελίχθηκαν όπως αναμένονταν
Γιάννης Κωνσταντόπουλος
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Η ιδέα μιας σπορ εκδοχής του Citroën BX ξεκίνησε τρία χρόνια πριν από την κυκλοφορία του 4 TC, το 1983, και πιο συγκεκριμένα στο Rallye des 1000 Pistes, όπου μαζί με τα εργοστασιακό Citroën Visa, ένα περίεργο τετρακίνητο BX 4×4, προετοιμασμένο από την Politecnic, κατέβηκε στον αγώνα. Ταυτόχρονα, ενώ στελέχη της Citroën παρακολουθούσαν το παραπάνω εγχείρημα, στα παρασκήνια, μια in-house έκδοση εξελισσόταν για την επίσημη είσοδο της εταιρείας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλύ, για το θρυλικό Group Β της σεζόν του 1985.

Σε αυτό το χρονικό σημείο το Group B εξέφραζε όλα όσα θα μπορούσαν να προσελκύσουν τον κόσμο που αψηφούσε καιρό, λάσπες και χιόνια για να παρακολουθήσει τους πρωταγωνιστές.

Ως γνωστόν, η Audi, η Ford, η Lancia, η Peugeot, η Renault, εταιρείες με μεγάλο βάθος στην αγωνιστική εμπλοκή, είχαν πάθος για να διεκδικήσουν τον τίτλο. Η Citroën γνώριζε πως έπρεπε να είναι τουλάχιστον ανταγωνιστική.

Μόλις 2.861 χιλιόμετρα για να το πεις καινούργιο, από το 1986, και ένα από τα μόλις 86 αντίτυπα
Εν αρχή ην η ομολογκασιόν

Οπως προέβλεπαν οι κανονισμοί, η Citroën, για να πάρει την πιστοποίηση, έπρεπε να κατασκευάσει και να πουλήσει 200 αντίτυπα του BX 4 TC. Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,1 λίτρων που απέδιδε 200 ίππους και, φυσικά, με τετρακίνηση.

Ωστόσο η περιπέτεια μετατράπηκε απότομα σε εφιάλτη μετά το τέλος του Group Β, στο τέλος της σεζόν του 1986, μετά από τις γνωστές τραγωδίες σε Πορτογαλία, Κορσική και με τον θάνατο, μεταξύ άλλων, του Χένρι Τοϊβόνεν. Αποτέλεσμα; Πουλήθηκαν μόλις 86 αντίτυπα και τα 114 που απέμειναν καταστράφηκαν από τη Citroën υπό την επίβλεψη των Αρχών του θεσμού.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας των 2,1 λίτρων, με απόδοση 200 ίππων
Το συγκεκριμένο

Εχοντας υπόψιν τα παραπάνω, το λευκό Citroën BX 4 TC που βλέπετε είναι ακόμα πιο σπάνιο από τα σπάνια. Ενα εκ των 86. Αρχικά, το 1986, είχε εξαχθεί στην Ελβετία και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε στον δρόμο, καθώς παρέμεινε ως εκθεσιακό στο γκαράζ ενός συλλέκτη.

Αποκτήθηκε από τον δεύτερο ιδιοκτήτη του το 2007 και έκτοτε έχει καλύψει μόλις 2.700 χιλιόμετρα, γεγονός που το καθιστά ένα από τα λιγότερο χρησιμοποιημένα και σε πολύ καλή κατάσταση BX 4 TC.

Ο σπάνιος εκφραστής της γαλλικής εταιρείας εκτέθηκε αυτές τις μέρες για πώληση σε δημοπρασία στη Γαλλία.