Η φουτουριστική μοτοσικλέτα Vision Next 100 της BMW μοιάζει σαν να ξεπήδησε από ταινία επιστημονικής φαντασίας, ισορροπεί μόνη της και κάνει το κράνος περιττό.
Δεν χρειάζεται να είσαι ειδήμων, για να αντιληφθείς ότι η Vision Next 100 δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει –τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια- σε δημόσιους δρόμους. Ωστόσο η πρωτότυπη μοτοσικλέτα, που παρουσιάστηκε από τηBMW στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, κεντρίζει το ενδιαφέρον των μελλοντολόγων, αφού κάπως έτσι θα μπορούσαν να μοιάζουν τα δίκυκλα της βαυαρικής μάρκας εν έτει 2030.
Οι άνθρωποι της BMW έντυσαν ένα τριγωνικό πλαίσιο με επενδύσεις ανθρακονήματος, το εξόπλισαν με εξωπραγματικές τεχνολογίες και δημιούργησαν μία πειραματική μοτοσικλέτα, που δεν έχει καμία σχέση με τις σημερινές και βάζει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα κράνη προστασίας των αναβατών. Η χαρά του Ελληνα μοτοσικλετιστή δηλαδή, αν κρίνουμε από την εικόνα πολλών «ασκεπών» δικυκλιστών στη χώρα μας.
Για να μετατραπεί το κράνος από ζωτικό αξεσουάρ σε περιττή πολυτέλεια, ανέπτυξε η BMW ένα σύστημα που επιτρέπει στη Vision Next 100 να κρατά μόνη της ισορροπία, να μη χρειάζεται στηρίγματα και να μην πέφτει, ακόμη και όταν παίρνει ο οδηγός τα πόδια από το έδαφος. Βέβαια, οι Βαυαροί δεν εξετάζουν το σενάριο ενός ατυχήματος, όπου η πτώση της φουτουριστικής μοτοσικλέτας τους θα ήταν αναπόφευκτη και το κράνος απολύτως απαραίτητο.
Μικρό το κακό βέβαια, καθώς το πειραματικό δίτροχο δεν παρουσιάστηκε στην Καλιφόρνια για να βγει ακολούθως στην παραγωγή, αλλά ως συμβολή του τμήματος μοτοσικλετών της BMW στους εορτασμούς για τα 100 χρόνια της εταιρείας. Είχαν προηγηθεί αντίστοιχης φιλοσοφίας πειραματικά μοντέλα τωνRolls-Royce, MINI και BMW Cars, που είχαν κοινή συνισταμένη, ότι θα μπορούσαν να προέρχονται από κάποιο άλλο γαλαξιακό σύστημα.
Η Vision Next 100 έδωσε την ευκαιρία στους υπεύθυνους της BMW να κάνουν μία επίδειξη τεχνογνωσίας, που δεν έχει παρατηρηθεί ποτέ μέχρι σήμερα σε τέτοιο βαθμό σε μία μοτοσικλέτα. Μάλιστα ορισμένα στοιχεία δεν αφορούν αυτή καθαυτή τη μοτό, αλλά αξεσουάρ του αναβάτη, όπως είναι για παράδειγμα τα ειδικά γυαλιά Visor, που λειτουργούν σαν τιμόνι στρίβοντας τον μπροστινό τροχό ανάλογα με τις κινήσεις των ματιών του οδηγού. Επίσης τα Visor μεταδίδουν πληροφορίες, όπως π.χ. για την κατάσταση του οδοστρώματος, υποδεικνύουν τις ιδανικές γραμμές οδήγησης και παραμετροποιούν όλες τις ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας ανάλογα με το στυλ και τις επιθυμίες του αναβάτη.
Χάιλαϊτ είναι όμως και η «σκεπτόμενη φόρμα» με αισθητήρες, που ελέγχουν τη θερμοκρασία του σώματος και τους σφυγμούς του οδηγού και ενεργοποιούν ανάλογα το σύστημα κλιματισμού της. Επίσης προβλέπονται δονητές στα χέρια και στα πόδια, οι οποίοι λειτουργούν σαν σύστημα πλοήγησης και προειδοποιούν, αν διαπιστώσουν ότι η μοτοσικλέτα έχει πάρει υπερβολική κλίση.
Ανοιχτό παραμένει πάντως το ερώτημα σχετικά με την κινητήρια μονάδα της Vision Next 100. Το μπλοκ του κινητήρα θυμίζει οπτικά τον βενζινοκινητήρα της πρώτης μοτοσικλέτας της BMW από το 1923, όμως για το μελλοντικό μοντέλο παραγωγής απέκλεισε η εταιρεία ως πηγή ενέργειας τη βενζίνη.
Τουλάχιστον σε αυτό το σημείο, αποφάσισε η BMW να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά της και να προχωρήσει σε νέες, εντυπωσιακές αποκαλύψεις αργότερα.