Το νέο Suzuki Jimny είναι σύγχρονο με το δικό του, ξεχωριστό τρόπο | Φωτο: 4Drivers
Θέματα

Καθαρόαιμο Suzuki Jimny. Το οδηγούμε

Δεν είναι SUV. Eίναι offroad. Και το εννοεί. Υπάρχει διαφορά και εξηγείται αμέσως παρακάτω
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Το Jimny δεν είναι ισοπεδωτικά παγκοσμιοποιημένο. Είναι διαφορετικό. Απευθύνεται στον συνειδητοποιημένο οδηγό που θέλει να πάει παντού, να «ρίξει» ακόμα και σε Range Rover στα δύσκολα και να μη το λυπηθεί. Και αυτό να ανταποκριθεί, εκεί, σαν πιστό σκυλί.

Kάτω από το όμορφο, τετράγωνο αμάξωμα κρύβονται δύο άκαμπτοι άξονες. Σκύψε και θα δεις το διαφορικό μετατοπισμένο απ΄το κέντρο. Κλασική off-road αρχιτεκτονική. Είναι αυτή που εξασφαλίζει πως θα περάσεις αλώβητος από ορεσίβιες κοτρόνες σε ανεξερεύνητα μονοπάτια.

Γεροδεμένο, μικρό (μόλις 3,48 m), με μία περιφερειακή ορατότητα που βλέπεις τα πάντα και χώρους ικανοποιητικούς για τέσσερις. Με μικρό πορτμπαγκάζ (85 lt), αν δεν ρίξεις πανεύκολα το πίσω κάθισμα. Όμως, το Jimny προσφέρει τη δική του απλοχεριά. Οδηγώντας το μπαίνεις σε μία άλλη λογική οδήγησης. Δεν σε απαχολεί η ακρίβεια του τιμονιού (τα επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια δεν φημίζονται για κάτι τέτοιο) ή ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Άψογα συναρμολογημένο, χωρίς να κάνει τσικ σε ανωμαλίες όπου και να το πιέσαμε, με χαμηλή κατανάλωση, κάποια στα 7.2 lt/100 km στη διάρκεια της ζωηρής δοκιμής μας, μία εμφάνιση που σε κάνει ενστικτωδώς να σου αρέσει και μία άλλου τύπου εμπειρία.

Φυσικά και είναι μακράν πιο πολιτισμένο από εκείνο το Samurai που ακόμα και ο τελευταίος εκδρομέας έχει δει στη ζωή του σε κάποιο ελληνικό νησί. Το Jimny είναι σύγχρονο με το δικό του, ξεχωριστό τρόπο. Το κόκπιτ είναι μαζεμένο χωροταξικά, υπάρχει οθόνη infotainment 7 ιντσών και θερμαινόμενα καθίσματα. Αυτά ήταν άγνωστες ποσότητες στους προγόνους του. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η θέση οδήγησης σού ζητά να ‘χεις κάθετα τα πόδια. Αλλά μπαίνοντας στη λογική του, αυτά δεν σε ενοχλούν.

Η κυρίαρχη αίσθηση οδήγησης του Jimny είναι η ελευθερία που νιώθεις εκεί που δεν υπάρχει δρόμος. Πάντως, όχι με τις σινιαρισμένες κυρίες, τη Φιλιππινέζα στο πίσω κάθισμα και αραγμένα το «μενίρ» στα πεζοδρομια της Γλυφάδας.

Είναι ένα αυτοκίνητο που σνομπάρει το τρεντ των SUV και συνεχίζει τη σκυτάλη των ικανών 4×4 με γνήσιο, εκτός δρόμου χαρακτήρα. Η τιμή και η εγγύηση Suzuki ενισχύουν την όμορφη ποπ σχεδίαση. Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από τη Suzuki, μία εταιρεία που δεν έχει κανένα ζόρι να παρέχει εγγύηση 7 ετών ή 140.000 χιλιομέτρων. Ξέρει πως το προϊόν της δεν «σπάει», κατά το κοινώς λεγόμενον.

Διαβάζω, επίσης, πως είναι σε ένα συνεχές ψάξιμο σύνδεσης με τους πελάτες Suzuki και τους προσφέρει μοναδικά αξεσουάρ και ξεχωριστά είδη από τη Suzuki Collection σε προνομιακές τιμές. Κατά συνέπεια, η εταιρεία, εκτός από τα αξιόπιστα και ιδιαίτερα αυτοκίνητά της, προσφέρει όφελος έως και 25% στα επιλεγμένα αξεσουάρ και είδη από την Lifestyle Collection.

Επανέρχομαι στο διακύβευμα. Το Jimny είναι μία κατηγορία μόνο του. Διαφορετικό, καθαρόαιμο και με τόσο pop σχεδίαση που κάνει τη διαφορά. Η αυτοκίνηση χρειάζεται περισσότερα τέτοια δείγματα. Well done. Δεν ξέρω πώς λέγεται στα βέρα γιαπωνέζικα.

Με μια ματιά

 

Μας άρεσε: πολλά «κιλά» χαρακτήρα, ανθεκτικότητα, ελαστικός κινητήρας στις χαμηλές rpm σε συνδυασμό με «κοντή» κλιμάκωση, άπειρες ικανότητες εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, εγγύηση 7 ετών (ή 140.000 km), πραγματικό made in Japan

Οχι και τόσο: αργό τιμόνι που σε αναγκάζει να στρίβεις με μεγαλύτερες κινήσεις, κουραστικό στις μεγάλες αποστάσεις

Απέναντι: Dacia Duster, Kia Stonic, Range Rover…

Το επίμαχο: €18.470. Η πλούσια έκδοση GLX που οδηγήσαμε κοστίζει €20.390

Info: suzuki.gr