Το εσωτερικό του BYD Dolphin που ήρθε Ελλάδα από τον Όμιλο Σφακιανάκη |
Θέματα

Kαι άλλο κινέζικο στην αγορά;

Πρόκειται για αρχή επέλασης κανονικής. Η μία εταιρεία μετά την άλλη πατάει ελληνικό έδαφος διεκδικώντας μερίδια από τις παραδοσιακές μάρκες. Αυτή είναι μία σύντομη και επίκαιρη λίστα
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Η πρώτη κινεζική εταιρεία που ήρθε πριν μερικούς μήνες ήταν η Saic με τα MG και υπογραφές με τον Όμιλο Συγγελίδη. Οι Κινέζοι έξυπνα πήραν το κλασικό βρετανικό οκτάγονο λογότυπο εκείνων των βρετανικών roadster του παρελθόντος και έφεραν στην Ελλάδα μια ολόκληρη γκάμα από μοντέλα, τόσο θερμικά όσο και ηλεκτρικά. Ακολούθησε η BYD σε συνεργασία με τον Όμιλο Σφακιανάκη όπου σε μία εντυπωσιακή παρουσίαση στο Ζάππειο Μέγαρο ανακοίνωσε τη συνεργασία εντός ελληνικού εδάφους, ενώ πρόσφατα άνοιξαν τις πόρτες τους και δύο νέα καταστήματα.

Tο «value for money» MG4 πάει ήδη πολύ καλά εμπορικά μέσω του Ομίλου Συγγελίδη

Κάπου ενδιάμεσα ήρθαν τα Seres (Σπανός ΑΕ) που και αυτά μπήκαν στην αγορά με ένα SUV 585 ίππων. Γενικώς οι τρελές ιπποδυνάμεις είναι το νέο ψωμοτύρι των ηλεκτρικών παρότι το θέμα εμπερικλείει και επιφυλάξεις για το πόσοι μέσοι οδηγοί μπορούν να διαχειριστούν το ηλεκτροσόκ επιτάχυνσης  Στη συνέχεια η γνωστή smart (Mercedes-Benz) έκανε μια δροσερή παρουσίαση στην Αθήνα με τα -καμία σχέση με όπως τα ξέραμε- smart #1 και #3. Πρόκειται για προϊόντα μεταξύ των Γερμανών και της κινεζικής Geely, εννοείται αμιγώς ηλεκτρικά και με υπερεπιδόσεις. Οι Γερμανοί έβαλαν τη σχεδίαση και οι Κινέζοι όλα τα υπόλοιπα, το hardware, σασί, μπαταρίες, ηλεκτρονικά.

 Το smart #1 αλλάζει τελείως τη λογική των smart όπως την ξέραμε και, υποστηριζόμενο από την πολυεθνική της Mercedes-Benz Hellas, έχει στόχο για ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο κάθε χρονιά

Μιας και το ‘φερε η κουβέντα, στη Geely ανήκει και η Volvo με το αντίστοιχο EX30. Πάμε παρακάτω; Προ ολίγων ημερών έφτασαν στο inbox και τα δελτία Τύπου για μια τελείως νέα κινεζική εταιρεία, την Omoda, της οποίας ανέλαβε την επικοινωνία ελληνικό διαφημιστικό γραφείο. Και, λίγη ώρα πριν πληκτρολογηθεί το άρθρο που διαβάζετε, ήρθε και η είδηση ότι έφτασε Ελλάδα άλλη μία, τελείως άγνωστη σε εμάς, εταιρεία, η Xpeng, από τον Όμιλο Βασιλάκη.

Δεν προλαβαίνουμε να μετράμε ονόματα, διευθύνσεις, στόχους πωλήσεων, βλέψεις μεριδίων και ό,τι άλλο συνεπάγεται το κινεζικό τσουνάμι που πήρε την πρώτη φόρα και πλέον δύσκολα σταματά. Τι θα γίνει; Για να συνεργάζονται τεράστιοι όμιλοι, είτε πολυεθνικών είτε μεγάλων εισαγωγέων είτε σημαντικών ντίλερς με τα κινεζικά προϊόντα, σημαίνει ότι έχουν κάνει τα κουμάντα τους και βλέπουν ότι τα φθηνότερα και, συχνά, ενδιαφέροντα σχεδιαστικά και «εύκολα-γρήγορα» EV θα έχουν απήχηση στον κόσμο, ειδικά αρχής γενομένης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» που ήδη ανακοινώθηκε επισήμως.

Ένα από τα μοντέλα της Xpeng με την οποία ανακοίνωσε συνεργασία της μαζί της ο Όμιλος Βασιλάκη

Ταυτόχρονα, φυσικά, υπάρχει και μία Tesla, προφανώς αμερικανική, η οποία έχει μια προπορεία στην αγορά, τόσο ως αρχικό κόνσεπτ όσο και με τις σχετικά πρόσφατες μειώσεις τιμών της. Το παιχνίδι χοντραίνει, ο κόσμος έχει μεν επιφυλάξεις για την έννοια «κινεζικό αυτοκίνητο», ταυτόχρονα όμως εξοικειώνεται, ιντριγκάρεται με πιο προσιτές τιμές, το συχνά πολυτελές εσωτερικό, με οθονάρες και τα σχετικά και το νέο σκάκι της αγοράς είναι στο τραπέζι.