Η εφαρμογή που έκανε το πέρασμα από την εποχή του Walkman στο iPod και έφερε την επανάσταση στην ψηφιακή μουσική και στα αρχεία .mp3, το iTunes, καταργείται μετά 18 χρόνια. Ο λόγος είναι ότι δεν κατάφερε να αντέξει τον ανταγωνισμό της μουσικής του Spotify και των βίντεο και ταινιών του Netflix. Αυτό είναι ξεκάθαρο, καθώς όπως ανακοίνωσε η Apple «σπάει» τον τομέα της διασκέδασης στα τρία.
Ετσι δίνει βάρος στα Apple Music (συνδρομητική υπηρεσία) και Apple Podcast (δωρεάν σήμερα), όπως άλλωστε συνδρομητική είναι του ανταγωνιστή της Spotify, δηλαδή δεν βασίζονται στην αγορά κομματιών, όπως είναι σήμερα το iTunes.
Και επιπλέον, αναπτύσσει περισσότερο το Apple TV, επενδύοντας 2 δισ. δολάρια σε έναν χρόνο για δικές της παραγωγές, προκειμένου να «προλάβει» το Netflix και το Amazon Prime.
Ο χώρος στο iPhone που προορίζεται για μουσική σιγά σιγά καταργείται και όποιος επιθυμεί περισσότερα mb, μπορεί να τα νοικιάζει στο iCloud.
Πρόκειται για εμπορική στροφή της εταιρείας στις συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες όπως έχει φανεί λειτουργούν καλύτερα από τις εφάπαξ αγορές.
Την ίδια στιγμή η Apple ανακοίνωσε τα νέα χαρακτηριστικά για το λογισμικό iOS 13, τα οποία δεν προκαλούν καμία απολύτως αίσθηση…
Νέο iOS έρχεται με «μπαγιάτικα» χαρακτηριστικά
Σκοτεινή λειτουργία (dark mode), προηγμένα χαρακτηριστικά στις φωτογραφίες, νέοι χάρτες και είσοδος με Apple ID για το iPhone. Με όσο όμορφο τρόπο και αν παρουσιάζεις κάτι, αν δεν έχεις τίποτα να δείξεις, τότε απλώς κουράζεις το κοινό σου. Σε αυτή τη λούμπα έχει πέσει η Apple. Το μόνο σημαντικό που έκανε πρώτη τα τελευταία δύο χρόνια, είναι η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου. Εκτοτε, αυξάνει κατακόρυφα τις τιμές, αλλά ούτε στις συσκευές, ούτε και σε λογισμικό έχει να προσφέρει κάτι που αξίζει τα λεφτά του το iPhone.
Χθες, με υπερηφάνεια, παρουσίασε ένα μάτσο εφαρμογές από την ανακύκλωση. Κι αυτό διότι είτε τις έχουν ανακοινώσει και λανσάρει άλλες εταιρείες, είτε είναι ήδη διαθέσιμες σε εφαρμογές και online.
Σκοτεινή λειτουργία
Το πρώτο για το οποίο ήταν υπερήφανη που παρουσίασε, ήταν το καθολικό dark mode, δηλαδή τη σκοτεινή λειτουργία. Ηταν 14 Φεβρουαρίου, ημέρα των ερωτευμένων, όταν η Xiaomi ανακοίνωσε ότι με το λογισμικό MIUI 10, σχεδόν όλο το μενού της περνάει σε αυτή τη λειτουργία. Βέβαια, ήδη πολλές εφαρμογές και site είναι σε dark mode, καθώς είναι πιο ξεκούραστο για τα μάτια και περισσότερο οικονομικό για την μπαταρία. Στον Messenger είναι διαθέσιμο εδώ και έναν μήνα. Καλό χαρακτηριστικό! Αλλά από την Apple θα περίμενα πουλά να καινοτομία και όχι «χοροπηδά» που θα το λανσάρει τον Σεπτέμβριο.
Επεξεργασία φωτογραφιών
Το iOS13 της Apple θα κάνει και «φασίνα» και μας υπόσχεται ότι θα συμμαζέψει την ακαταστασία στις φωτογραφίες μας. Με ένα σύστημα τύπου τεχνητής νοημοσύνης, θα βρίσκει τις καλύτερες εικόνες και θα κρύβει τις άσχημες. Επίσης, θα κάνει βίντεο, αυτό που κάνει και σήμερα, δηλαδή ένα ποστ προντάκσιον με τις πιο όμορφες φωτογραφίες, χωρίς να του το έχεις ζητήσει και φυσικά όπως αυτό τις βλέπει…
Επιπλέον, θα έχει σύστημα επεξεργασίας φωτογραφιών και βίντεο, που θα κάνει ό,τι ήδη προσφέρουν σήμερα πολλές εφαρμογές, ακόμη και το Instagram, δωρεάν και χωρίς κόπο. Και φυσικά δύο, τρία ακόμη χαρακτηριστικά για τις φωτό που προορίζονται να δημοσιευτούν στα social media, ξεπερασμένα και γερασμένα ακόμη και για νέους χρήστες όπως εγώ.
Γρήγορη, εύκολη και ασφαλής σύνδεση με τον κωδικό της Apple
Και εδώ αρχίζει η μάχη της Apple με την Google και το Facebook, για την τιμή των προσωπικών δεδομένων. Η Apple, πάρα πολύ καθυστερημένα, διεκδικεί να δώσει τους κώδικες για τους κωδικούς των χρηστών της (κρυπτογραφημένα στην ουσία τα email και τους κωδικούς) σε προγραμματιστές, ώστε με το Apple ID να μπορούν να μπαίνουν σε δίκτυα Wifi και όπου αλλού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για γρήγορο log in σήμερα ο κωδικός του gmail ή του Facebook. Μάλιστα, όπως αναφέρει «H Apple συστήνει ένα νέο, πιο ιδιωτικό, απλό και γρήγορο τρόπο σύνδεσης στις εφαρμογές της και τα websites», αφήνοντας να εννοηθεί ότι σήμερα η σημερινή ασφάλεια δεν είναι επαρκής.
Νέοι χάρτες
Μην περιμένετε χάρτες της Ελλάδας. Προς το παρόν, όπως ανακοίνωσε η Apple, οι νέοι χάρτες της που θα έχουν περισσότερα δεδομένα για πεζούς και αυτοκίνητα, αλλά και τους σωστούς δρόμους και διαδρομές (μένει να το δούμε), θα είναι διαθέσιμοι μόνο για κάποιες πόλεις στις ΗΠΑ στο τέλος του 2019. Περισσότερες, αλλά όχι όλες οι πόλεις, αναμένονται το 2020. Πάντως πολύ πιο «καθαρός» σαν εικόνα είναι ο παλιός χάρτης, παρά ο καινούργιος, σύμφωνα με τις συγκριτικές εικόνες που έδωσαν στη δημοσιότητα.
Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά
Με το νέο iOS η Apple επιθυμεί να πουλήσει την ταχύτητά της, ανακοινώνοντας ότι η αναγνώριση προσώπου θα ξεκλειδώνει πολύ πιο γρήγορα το κινητό, κάτι που δεν έχει απολύτως καμία πρακτική σημασία.
Επίσης, θα συμπεριλάβει τεχνικές συγγραφής και επεξεργασίας κειμένου που χρησιμοποιώ μέσω εφαρμογών εδώ και δύο χρόνια. Προγράμματα που παρακολουθούν την υγεία και την περίοδο των γυναικών, δηλαδή παιχνίδια από εφαρμογές που είναι ήδη διαθέσιμα, καθώς για σοβαρά ιατρικά εργαλεία που είναι έγκυρα και αξιόπιστα, χρειάζεται άδεια από την αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).
Και άλλα, πολλά παιχνίδια που θα μπορούσαν να εντυπωσιάσουν εφήβους πριν από 5 χρόνια, αλλά όχι το κοινό στο οποίο στοχεύει οικονομικά η Apple σήμερα.
Τα νέα χαρακτηριστικά, για όσους τα περιμένουν, θα είναι διαθέσιμα το φθινόπωρο σε κινητά iPhono 6s και νεότερης γενιάς.