Ο Τιερί Φρεμό, ο απόλυτος άρχοντας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, θα πρέπει αυτό τον καιρό να μένει άγρυπνος τις νύχτες. Γιατί; Η 50ή ταινία του Γούντι Αλεν, ένα ερωτικό θρίλερ με προσωρινό τίτλο «Wasp 22», που γυρίζεται στο Παρίσι, θα είναι έτοιμη πριν από το ερχόμενο φεστιβάλ· έτοιμη για τις Κάννες θα είναι και η μαύρη κωμωδία «The Palace» του Ρομάν Πολάνσκι, που γυρίστηκε στην Ελβετία, ενώ και ο Τζόνι Ντεπ ίσως εμφανιστεί το 2023 στην Κρουαζέτ, πλάι στη Μαϊγουέν λε Μπεσκό.
Αυτή τη φορά ο Τζόνι Ντεπ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη ως Λουδοβίκος ΙΕ’, στη «Ζαν ντι Μπαρί» της Μαϊγουέν, η οποία έχει γράψει το σενάριο, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην ταινία για την τελευταία ερωμένη του γάλλου βασιλιά. Και οι τρεις είναι ταινίες που αναμφίβολα θα τις ήθελε στη λίστα του ο διευθυντής του Φεστιβάλ Καννών, ο οποίος στο παρελθόν υπερασπίστηκε τόσο τον Πολάνσκι όσο και τον Γούντι Αλεν (όχι βέβαια χωρίς αντιδράσεις). Τι θα κάνει, όμως, αυτή τη φορά ο Φρεμό, αναρωτιέται στην Telegraph ο Στίβεν Αρμστρονγκ. Θα συγκρατήσει τα νεύρα του και θα τοποθετήσει τις Κάννες στο επίκεντρο των πολιτιστικών πολέμων;
Η λίστα των ακυρωμένων σταρ συνεχίζεται. Πρόσφατα, ο Κέβιν Σπέισι κρίθηκε αθώος από δικαστήριο της Νέας Υόρκης για υπόθεση σεξουαλικής επίθεσης. To Netflix, όμως, έχει βάλει στο συρτάρι το «Gore», ταινία στην οποία ο σπουδαίος ηθοποιός υποδύεται τον συγγραφέα Γκορ Βιντάλ· πρόκειται για την τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση του Σπέισι πριν διατυπωθούν κατηγορίες εναντίον του για ανάρμοστη συμπεριφορά από εργαζομένους στην παραγωγή της ταινίας. Τον έδιωξε, επίσης, από το καστ της σειράς «House of Cards».
Αν κριθεί αθώος για άλλες πέντε κατηγορίες, την επόμενη χρονιά στο Λονδίνο –ο Σπέισι τις έχει αρνηθεί όλες–, θα μπορούσε άραγε να προβληθεί το «Gore»; Θα μπορούσαν άραγε να επιστρέψουν επίσης οι Τζέιμς Φράνκο και Αρμι Χάμερ; Ο Φράνκο παραδέχτηκε ότι «κοιμόταν με μαθήτριες και αυτό ήταν λάθος» όταν δίδασκε σε σχολή υποκριτικής και συμφώνησε να πληρώσει 2,2 εκατ. δολάρια ύστερα από μήνυση για σεξουαλική παρενόχληση. Και ο Χάμερ κατηγορήθηκε για κανιβαλιστικές φαντασιώσεις και σεξουαλική κακοποίηση, αλλά δεν αντιμετώπισε κατηγορίες μετά την αστυνομική έρευνα.
Το ζήτημα αν πρέπει να αποκαθίστανται οι «ακυρωμένοι» σταρ και με ποιον τρόπο, εξακολουθεί να είναι η πιο καυτή πατάτα του Χόλιγουντ, γράφει στην Telegraph ο Στίβεν Αρμστρονγκ. Το Χόλιγουντ έχει να κάνει με τις σχέσεις αλλά και με το χρήμα, είπε στη βρετανική εφημερίδα μια παραγωγός ταινιών (δέχτηκε να μιλήσει ανώνυμα) και συνήθως το χρήμα έρχεται πρώτο: «Χωρίς πραγματική καταδίκη για κακούργημα, το ερώτημα είναι “Θα πουλήσουν εισιτήρια;”», παρατήρησε.
Ο βετεράνος των δημοσίων σχέσεων Μαρκ Μπορκόφσκι συμφωνεί ότι η ουσία βρίσκεται στο αποτέλεσμα: «Αν υπάρχει φυλάκιση ή ειλικρινή θύματα, θα είναι πολύ δύσκολο. Ο ράπερ R. Kelly και ο Γουάινσταϊν δεν επιστρέφουν. Αλλά ο Ντεπ και ο Αλεν δεν έχουν κριθεί ένοχοι, ούτε καταδικάστηκαν για κάτι. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν διχαστεί για τον Ντεπ, ειδικά το TikTok, αλλά τα άτομα ηλικίας 18 έως 30 ετών δεν είναι το κοινό του Ντεπ ή του Αλεν. Υποψιάζομαι ότι το κοινό μεγαλύτερης ηλικίας θα τους δώσει μια ευκαιρία, εάν το έργο είναι καλό», υποθέτει.
Ο Αλεν και ο Ντεπ θα μπορούσαν να εμφανιστούν στο ίδιο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Καννών, μαζί με τον Πολάνσκι, και θα ήταν σωστό. Οι δύο πρώτοι έχουν κάνει ταινίες χρηματοδοτημένες και γυρισμένες στη Γαλλία, όπου ζει ο τρίτος από το 1978 ως φυγόδικος καταζητούμενος στις ΗΠΑ για σεξουαλικές σχέσεις με ανήλικη. Ο Γούντι Αλεν δεν έχει καταδικαστεί ποτέ για τίποτα, ωστόσο οι κατηγορίες για σεξουαλική κακοποίηση παιδιού από την υιοθετημένη κόρη του, Ντίλαν Φάροου, αναζωπυρώνονται σε δημοσιεύματα συνεχώς εδώ και 30 χρόνια.
Ο Αλεν αρνείται συστηματικά τους ισχυρισμούς, τα Amazon Studios, όμως, έπαυσαν την κυκλοφορία της ταινίας «Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη» (2018) στις ΗΠΑ· και τον επόμενο χρόνο, όταν προβλήθηκε εκτός Αμερικής, οι πρωταγωνιστές της, Τιμοτέ Σαλαμέ, Ελ Φάνινγκ και Σελένα Γκόμεζ, αρνήθηκαν να τη διαφημίσουν και προσέφεραν τα έσοδά τους σε φιλανθρωπικές οργανώσεις κακοποίησης. (Δείτε το trailer της ταινίας)
Η ταινία κατάφερε να αποφέρει πάνω από 20 εκατ. δολάρια παγκοσμίως, παρ’ όλα αυτά έκτοτε ο Αλεν δυσκολεύεται να βρει μεγάλους σταρ ή χρηματοδότηση για τις ταινίες του στις ΗΠΑ. Η τελευταία δημιουργία του –επί του παρόντος γνωστή ως «WASP 22» ή «Woody Allen Summer Project 2022»– περιγράφεται ως η «παρισινή έκδοση του “Match Point”» και γυρίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στα γαλλικά, με πρωταγωνιστές τους Νιλς Σνάιντερ, Λου ντε Λαγκ, Μελβίλ Πουπό και Ελζά Ζίλμπερσταϊν. Τα χρήματα είναι αμερικανικά, ισχυρίζεται ο Αλεν, αλλά η πηγή είναι ακόμη άγνωστη, αναφέρει στην Telegraph ο Στίβεν Αρμστρονγκ.
Ο Ντεπ, εν τω μεταξύ, έχασε μια υπόθεση συκοφαντικής δυσφήμισης κατά της πρώην συζύγου του, Αμπερ Χερντ, στη Βρετανία, κέρδισε μία στην Αμερική και στο διάστημα αυτό εκδιώχθηκε από το τρίτο franchise «Fantastic Beasts» της Warner Bros. Αλλά «είναι σαν τον Μόρισεϊ: οι θαυμαστές του δεν ενδιαφέρονται για τις αμφιλεγόμενες δηλώσεις του και συνεχίζουν να αγοράζουν τα άλμπουμ του» λέει ο κριτικός κινηματογράφου Ιαν Νέιθαν, «Ο Ντεπ εξακολουθεί να είναι πανκ ροκ και θα μπορούσε να επιστρέψει στο Χόλιγουντ, εάν πρωταγωνιστήσει σε μια λαμπρή ευρωπαϊκή επιτυχία».
Ο ηθοποιός, ωστόσο, δεν φαίνεται να προσπαθεί. Ο γάλλος δημοσιογράφος Μπερνάρ Μοντιέλ ανέφερε στο CNews ότι υπήρχε ένταση στα γυρίσματα της «Ζαν ντι Μπαρί» μεταξύ του Ντεπ και της Μαϊγουέν. Ο Ντεπ αργούσε συχνά και μερικές φορές δεν εμφανιζόταν καθόλου. Η παραγωγή πηγαίνει «πολύ άσχημα», έγραψε ο Μοντιέλ. Αν, λοιπόν, δεν αλλάξει στάση, δεν θα τα καταφέρει.
Αντίθετα, στην περίπτωση του Γουίλ Σμιθ, η ιστορία της αποκατάστασής του μετά το περιβόητο χαστούκι στον Κρις Ροκ τη βραδιά των Οσκαρ εξελίσσεται ομαλά, καθώς οι πρώτες κριτικές για τη νέα ταινία του είναι διθυραμβικές. Στο «Emancipation», ο Σμιθ υποδύεται έναν δραπέτη σκλάβο του 19ου αιώνα που διασχίζει τους βάλτους της Λουιζιάνα, σε ένα δύσκολο ταξίδι, για να επανενωθεί με την οικογένειά του: «Η απόλυτη ειρωνεία θα είναι να κερδίσει ξανά ένα Οσκαρ, ενώ εξακολουθεί να είναι αποκλεισμένος από την τελετή» λέει ο Ιαν Νέιθαν. (Δείτε το trailer πάνω)
Από την άλλη πλευρά, η περίπτωση του Αλεκ Μπάλντουιν είναι ασαφής και δεν βρίσκεται πλήρως υπό τον έλεγχό του. Μετά την περυσινή τραγωδία στα γυρίσματα του «Rust», όπου πυροβόλησε και σκότωσε –κατά λάθος– τη διευθύντρια φωτογραφίας Χαλίνα Χάτσινς και τραυμάτισε τον σκηνοθέτη της ταινίας Τζόελ Σόουζα, έχει χάσει τουλάχιστον πέντε δουλειές, όπως είπε ο ηθοποιός σε συνέντευξή του στο CNN τον Αύγουστο. Ωστόσο, τα γυρίσματα του «Rust» θα συνεχιστούν τον Ιανουάριο· μένει, λοιπόν, να δούμε την ανταπόκριση του κοινού, αν και όταν φθάσει η ταινία στις οθόνες.
Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη όψη του προβλήματος: «Για τους σταρ του κινηματογράφου είναι καλό να έχουν απλώς κοινό, αν και θα προτιμούσαν πολύ περισσότερο το κοινό τους να είναι νεότερης ηλικίας» λέει στην Telegraph ένας ατζέντης. Και προσθέτει ότι «το μεγάλο πρόβλημα του Τζόνι Ντεπ είναι ότι κατά τη διάρκεια της δίκης έχασε τα ζυγωματικά του και δεν είναι πια το όμορφο, βασανισμένο αγόρι που ήταν κάποτε. Μοιάζει περισσότερο με πατάτα και κανείς δεν θα ήθελε να δει τον Κύριο Πατάτα να παίζει τον Τζακ Σπάροου».