Το «ταξίδι» της στο Χόλιγουντ και κατά πόσο αυτό την άλλαξε ως άνθρωπο αποκαλύπτει η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός Τζίνα Ντέιβις στα απομνημονεύματά της με τίτλο «Dying of Politeness». Στο βιβλίο, η 66χρονη σήμερα ηθοποιός μοιράζεται με το αναγνωστικό κοινό ξεκαρδιστικές ιστορίες από την καριέρα της στους χώρους, τόσο της υποκριτικής όσο του μόντελινγκ.
Το βιβλίο περιλαμβάνει επίσης άγνωστες πτυχές για τις ταινίες «Tούτσι», «Αταίριαστοι εραστές», «Ο Σκαθαροζούμης», αλλά και για συμπρωταγωνιστές της, όπως η Σούζαν Σάραντον («Θέλμα και Λουίζ»), η Μαντόνα και ο Τομ Χανκς («Το δικό τους παιχνίδι») και ο πρώην σύζυγός της Τζεφ Γκόλντμπλουμ («Η μύγα»).
Οπως αναφέρει η βρετανική Telegraph, η Ντέιβις αποκαλύπτει το πώς η υποκριτική τη βοήθησε να μεταμορφωθεί σε ένα υπεύθυνο άτομο, ικανό να σταθεί στα πόδια του για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ζωής.
Γεννημένη σε μια μικροαστική οικογένεια, από πατέρα μηχανικό και μητέρα εργαζόμενη, πότε σε σχολείο και πότε σε γηροκομείο, ως παιδί η Τζίνα είχε δείξει από νωρίς ότι θα ξεχώριζε, καθώς στα τρίτα της γενέθλια ζήτησε ως δώρο γυαλιά ηλίου, αντί για κάποιο παιχνίδι. Στην πορεία, έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τη μουσική και τα μαθήματα πιάνου και φλάουτου που παρακολούθησε αποκάλυψαν την καλλιτεχνική της φλέβα.
Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Βοστώνης το 1979, έχοντας σπουδάσει Δραματική Τέχνη. Στη συνέχεια εργάστηκε για ένα διάστημα ως μοντέλο, ενώ την ίδια χρονιά υπέγραψε συμβόλαιο με το πρακτορείο μοντέλων Zoli στη Νέα Υόρκη. «Μου έλεγαν ότι έχω τεράστιο σαγόνι», γράφει η Τζίνα, «ως εκ τούτου, κατέληγα να ποζάρω πάντα… από τον λαιμό και κάτω. Οσο υπερήφανη και αν ένιωθα που φωτογραφήθηκα για την ιταλική Vogue, ποτέ δεν αποκάλυψα στους πελάτες που έβλεπαν το book μου ότι στην πραγματικότητα είχε πέσει τόσο πολύ photoshop, ώστε στο τέλος το μόνο που αναγνώριζα επάνω μου ήταν οι καρποί μου!».
«Ο κόσμος της μόδας μου φαινόταν αστείος, αλλά μου έκανε καλό, γιατί μέχρι τότε ένιωθα σαν να ζούσα σε μια γυάλα: ήμουν ένα μάλλον δειλό κορίτσι», θα πει αργότερα σε συνέντευξή της. Στα απομνημονεύματά της αποκαλύπτει πώς από μοντέλο της Victoria Secret, κατέληξε πρωταγωνίστρια στη μικρή και στη μεγάλη οθόνη. «Είχα συνηθίσει να φοράω μαγιό και εσώρουχα και έτσι δεν ένιωσα περίεργα όταν ξαφνικά, στα γυρίσματα της πρώτης μου ταινίας, “Τοοtsie”, μου ζήτησαν να βγω σε μια σκηνή με τα εσώρουχα».
Οπως αποκαλύπτει στο βιβλίο της, μάλιστα, ο πρωταγωνιστής της ταινίας (εκείνη είχε έναν μικρό ρόλο), Ντάστιν Χόφμαν, της έμαθε πώς να αποκρούει φλερτ στα οποία δεν επιθυμεί να ενδώσει, με διακριτικό τρόπο. «Μου είχε μάθει να λέω διάφορα χαριτωμένα, όπως “Α! Μου φαίνεσαι πολύ ελκυστικός, αλλά δεν θα ήθελα να καταστρέψω τη μεταξύ μας σεξουαλική ένταση”».
Ποτέ δεν ξέχασε τις συμβουλές του Χόφμαν. Το αντίθετο μάλιστα, τις χρησιμοποίησε. Ετσι, κατάφερε να μην τσακωθεί ποτέ με τον Τζακ Νίκολσον, ο οποίος επέμενε να τη φλερτάρει, μάλλον κάπως αδιάκριτα. «Είχαμε πάει στο σπίτι του μαζί με κάποια άλλα μοντέλα την εποχή που εργαζόμουν στο πρακτορείο», γράφει η ηθοποιός. «Μας είχαν νοικιάσει μια λιμουζίνα για να μας μεταφέρει. Μπαίνοντας, τον είδαμε να κολυμπάει στην πισίνα. Επειτα βγήκε από το νερό και μας έφτιαξε ο ίδιος σάντουιτς με τόνο, που μας το κέρασε μαζί με ένα ποτήρι γάλα, λες και ήμαστε 15 χρόνων. Αργότερα, με έπαιρνε τηλέφωνο και ρωτούσε: “Ελα, Τζζζζζίνα, πότε θα γίνει;”. Εγώ χρησιμοποίησα την “άμυνα” που μου είχε μάθει ο Χόφμαν και εκείνος δεν αιφνιδιάστηκε. Αντίθετα, το δέχθηκε και δεν μαλώσαμε ποτέ».
Μια μελανή σελίδα της ζωής της υπήρξε η γνωριμία της με τον Μπιλ Μάρεϊ στα γυρίσματα της ταινίας «Quick Change», το 1990. Η ηθοποιός περιγράφει ως σεξιστική τη συμπεριφορά του, ενώ στο βιβλίο της σημειώνει και μια τραυματική εμπειρία που είχε μαζί του, όταν εκείνος την παρενόχλησε σεξουαλικά. Οπως γράφει, ο ηθοποιός μπήκε στη σουΐτα της κρατώντας μια μηχανή για μασάζ και επέμενε να ξαπλώσει για να τη χρησιμοποιήσει επάνω της, παρά την άρνησή της.
«Ηταν άσχημος ο τρόπος που μου συμπεριφέρθηκε στην πρώτη μας συνάντηση. Επρεπε να είχα φύγει ή να είχα υπερασπιστεί τον εαυτό μου, αλλά αν το έκανα δεν θα είχα πάρει τον ρόλο, αφού ο Μάρεϊ ήταν και ο σκηνοθέτης της ταινίας», γράφει. «Θα μπορούσα να είχα αποφύγει αυτή τη συμπεριφορά εάν ήξερα πώς να αντιδράσω. Αλλά, ξέρετε, ήμουν τόσο μη συγκρουσιακή, που απλά δεν το έκανα».
Σύμφωνα με την Ντέιβις, ο Μάρεϊ είχε άσχημη συμπεριφορά απέναντί της μετέπειτα, κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας που συν-σκηνοθετούσε μαζί με τον Χάουαρντ Φράνκλιν. «Με βρήκε στο καμαρίνι και άρχισε να φωνάζει σαν τρελός ότι είχα αργήσει, παρά το γεγονός ότι ήξερε πως δεν έφταιγα εγώ, καθώς περίμενα τα κοστούμια της ταινίας», γράφει, ενώ σημειώνει πως ο εκείνος συνέχισε να της επιτίθεται λεκτικά μπροστά σε εκατοντάδες εργαζόμενους.
Η Ντέιβις κατηγορούσε τότε τον εαυτό της για την κακή συμπεριφορά του 72χρονου, σήμερα, ηθοποιού. «Ναι, δεν υπάρχει λόγος να μετανιώνω για πράγματα. Αλλά τότε είχα τύψεις, χωρίς να είναι δικό μου το λάθος», γράφει και εξηγεί γιατί αποφάσισε να αποκαλύψει τώρα αυτή την ιστορία. «Οχι για να αποκαλύψω ότι ο Μάρεϊ έχει μια πολύ σκοτεινή πλευρά –αυτό είναι γνωστό–, αλλά για να διερωτηθώ “φωναχτά” για ποιον λόγο ανέχτηκα μια τέτοια συμπεριφορά.”
Στα απομνημονεύματά της, η Τζίνα Ντέιβις μιλάει επίσης για τους τέσσερις γάμους της και τα τρία παιδιά της, τα οποία απέκτησε με τον τελευταίο σύζυγό της, τον πλαστικό χειρουργό Ρέζα Τζαράχι. Η ηθοποιός γέννησε την 20χρονη σήμερα κόρη της στα 46 της χρόνια και τους 16χρονους δίδυμους γιους της στα 48. «Πάντα ένιωθα τυχερή που έκανα τα παιδιά μου σε πιο μεγάλη ηλικία, επειδή νιώθω ότι με άλλαξαν πολύ», είχε δηλώσει στον βρετανικό Guardian.