«Ποτέ δεν ήθελα να ασχοληθώ με την υποκριτική. Πίστευα ότι θα γίνω χορεύτρια, ενώ παράλληλα δούλευα ως μοντέλο» αποκαλύπτει η Ρόμπιν Ράιτ | CreativeProtagon / Shutterstock
Θέματα

Η Ρόμπιν Ράιτ πριν και μετά το «House of Cards»

Ως μοχθηρή βασίλισσα στο «Damsel», μια υπερπαραγωγή dark fantasy του Netflix, κλέβει τις εντυπώσεις. Η αμερικανίδα ηθοποιός μίλησε στη Repubblica για το ξεκίνημά της στην υποκριτική, για το πώς κατάφερε να τη συνδυάσει με τον «ρόλο» της μητέρας και για το «μεγάλο δώρο» της συμμετοχής της στην περίφημη σειρά «House of Cards», αλλά... απέφυγε να μιλήσει για τον Κέβιν Σπέισι
Protagon Team

Τριάντα επτά χρόνια μετά τον ρόλο που την κατέστησε διάσημη, της Πριγκίπισσας Νύφης στην ταινία «Τρελές Ιστορίες Ερωτα και Φαντασίας» του Ρομπ Ράινερ, την ξαναβλέπουμε να υποδύεται μια γαλαζοαίματη, τη μοχθηρή βασίλισσα Ισαβέλλα στο «Damsel», μια υπερπαραγωγή dark fantasy που τραβάει την προσοχή του παγκόσμιου τηλεοπτικού κοινού του Netflix (διαθέσιμο από την 8η Μαρτίου). Για την 56χρονη, αενάως πανέμορφη και αφοπλιστικά άμεση Ρόμπιν Ράιτ ο λόγος.

«Ο (ισπανός) σκηνοθέτης Χουάν Κάρλος Φρεσναντίγιο με έπεισε με αυτό το αντισυμβατικό παραμύθι του, που ανατρέπει τα κλασικά παραμύθια που έχουμε δει πολλές φορές. Εδώ υπάρχουν δύο κακοί, η δική μου κακιά βασίλισσα και ένας δράκος, ο οποίος όμως είναι επίσης γένους θηλυκού. Και οι δύο ενεργούν με φρικτό τρόπο από άποψη ηθικής, αλλά για πολύ καλό σκοπό» είπε η ίδια συνομιλώντας με την Αριάνα Φινός της Repubblica.

Ερωτηθείσα από ποια πραγματική ή φανταστική βασίλισσα εμπνεύστηκε για να ερμηνεύσει την αδίστακτη δική της βασίλισσα Ισαβέλλα που επιθυμεί να θυσιάσει τη νύφη της Ελοντί (την υποδύεται η Μίλι Μπόμπι Μπράουν) στον δράκο, η αμερικανίδα ηθοποιός εξήγησε πως «γεννήθηκε τη στιγμή που φόρεσα τον κορσέ της – το σφίξιμο, το βάρος των ρούχων, η περούκα, το στέμμα καθόρισαν τη στάση του σώματός της, το βάδισμα, την προφορά της».

Οσον αφορά το πώς επιλέγει τους ρόλους της μετά από σχεδόν 40 χρόνια καριέρας, η Ρόμπιν Ράιτ σημείωσε πως «όλοι μεγαλώνουμε μέσα από τις εμπειρίες της ζωής και τα κεφάλαια που ανοίγουμε και κλείνουμε. Ολα αυτά επιδρούν στους ρόλους. Μερικές φορές μπορεί να βρίσκεσαι σε μια ευτυχισμένη στιγμή και να μη θέλεις να υποδυθείς κάποιον με κατάθλιψη, που κλαίει. Δεν θέλεις να εισέλθεις σε αυτό το συναισθηματικό πεδίο και έτσι ευελπιστείς σε μια κωμωδία. Η υποκριτική είναι μια δουλειά που απαιτεί να αναδείξεις πολλά συναισθήματα, με τα οποία πρέπει να αναμετρηθείς».

Επιστρέφοντας στο παρελθόν, η καταξιωμένη ηθοποιός αποκάλυψε: «Ποτέ δεν ήθελα να ασχοληθώ με την υποκριτική. Πίστευα ότι θα γίνω χορεύτρια, ενώ παράλληλα δούλευα ως μοντέλο. Με έβαλαν να κάνω μια διαφήμιση: έπρεπε να χορέψω, να κάνω μια πιρουέτα κρατώντας ένα ανθρακικό. Το πρακτορείο μου είχε δύο τμήματα, μόδας και θεάτρου. Μια θεατρική πράκτορας είδε μια από τις διαφημίσεις μου και με έπεισε να αρχίσω να κάνω δοκιμαστικά για ρόλους. Ηταν επίσης δασκάλα υποκριτικής και τραγουδιού, όπως και ο σύζυγός της. Με πήραν υπό την προστασία τους, με συνόδευαν στις οντισιόν, ήταν σαν δυο θετοί παππούδες μου».

Σχετικά με το πριν και το μετά από το «House of Cards», η Ρόμπιν Ράιτ αναγνώρισε πως «ήταν ένα μεγάλο δώρο που πήρα αυτόν τον ρόλο. Τον συνθέταμε επί μια εξαετία, δημιουργήσαμε έναν πολυδιάστατο χαρακτήρα, όχι απλώς τη σύζυγο ενός πολιτικού. Ηταν συναρπαστικό να το κάνω αυτό με τον Ντέιβιντ Φίσερ στο τιμόνι – υπέροχο δημιουργικό μυαλό, δούλεψα μαζί του και στο “Κορίτσι με το Τατουάζ”. Το “House” ήταν μια οικογένεια, ένα απίστευτο συνεργείο, η ευκαιρία για μένα να σκηνοθετήσω για πρώτη φορά και να μαθαίνω παράλληλα».

Στην οικογένεια του «House of Cards» ανήκε, φυσικά, και ο Κέβιν Σπέισι, ωστόσο η συμπρωταγωνίστριά του στη διάσημη σειρά μάλλον ενοχλήθηκε όταν η ιταλίδα συνομιλήτριά της σημείωσε πως ο ατιμασμένος ηθοποιός, έχοντας απαλλαγεί από τις κατηγορίες που τον βάρυναν, θα μπορούσε σύντομα να επιστρέψει στο προσκήνιο. «Δεν ξέρω, νόμιζα ότι ήμασταν εδώ για να μιλήσουμε για το “Damsel”», σχολίασε η Ράιτ.

Αλλάζοντας εντελώς θέμα η δημοσιογράφος της La Repubblica την ρώτησε πως κατάφερε να συνδυάσει τη μητρότητα σε νεαρή, μάλιστα, ηλικία, με την καριέρα της: «Ηταν δύσκολο, φυσικά, όλες οι εργαζόμενες μητέρες το γνωρίζουν αυτό, υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνονται καλύτερα. Είναι απαιτητικό, αλλά προσπαθείς να το κάνεις να λειτουργήσει. Αν θέλει μια μητέρα-ηθοποιός να συνεχίσει να είναι δημιουργική και να συνεχίσει να κάνει τη δουλειά της, πρέπει να έχει στρατηγική και να είναι επιλεκτική» εξήγησε η Ράιτ, μητέρα δύο παιδιών, της Ντίλαν και του Χούπερ, τα οποία απέκτησε με τον Σον Πεν, σύζυγό της από το 1996 έως το 2010.

Μεταξύ των πάμπολλων ρόλων που έχει ερμηνεύσει, ο πιο δύσκολος ήταν εκείνος που υποδύθηκε στην ταινία «Η Διάρρηξη», με τον Τζουντ Λο και την Ζιλιέτ Μπινός. «Ημουν μια Σουηδή που μιλούσε αγγλικά με προφορά. Είχα τρελαθεί. Αλλά ήταν ένας σημαντικός ρόλος σε μια σημαντική ταινία του Αντονι Μινγκέλα» σχολίασε.

Η πιο όμορφή ανάμνησή της αφορά τον πρώτο της μεγάλο ρόλο, στις «Τρελές Ιστορίες Ερωτα και Φαντασίας». «Ηταν η πρώτη μεγάλη ταινία, η πρώτη πραγματική εμπειρία. Ημασταν μια ομάδα Αμερικανών που βρέθηκαν ξαφνικά στην Αγγλία. Τα γυρίσματα έγιναν στον Βορρά, σε ένα κάστρο του 1300. Το βράδυ επιστρέφαμε σε ένα μικρό πανδοχείο, το εστιατόριο ήταν κλειστό, μαγειρεύαμε μόνοι μας. Δεθήκαμε σαν οικογένεια: τη μέρα στα γυρίσματα, το βράδυ τρώγοντας και πίνοντας κρασί, κάποιος έπαιζε κιθάρα, τραγουδούσαμε και χορεύαμε».

Σχετικά με την ερμηνεία της στην ταινία «Φόρεστ Γκαμπ» και τη σχέση της με τον Τομ Χανκς ήταν αποκαλυπτική: «Ο κόσμος λέει “Θεέ μου, γέλασα τόσο πολύ που κατουρήθηκα πάνω μου”. Ε, στο “Φόρεστ Γκαμπ” ο Τομ Χανκς με έκανε όντως να κατουρηθώ από τα γέλια».

Οσον αφορά το μέλλον, η Ρόμπιν Ράιτ σκέφτεται περισσότερο τη σκηνοθεσία παρά την υποκριτική. «Θέλω να σκηνοθετήσω ταινίες που με αγγίζουν συναισθηματικά σήμερα. Θα γυρίσω μια μαύρη κωμωδία, μια πρωτότυπη ιστορία που δεν έχουμε ξαναδεί από την ταινία “Χάρολντ και Μοντ” του 1971. Είναι μια ιστορία όπου πρωταγωνιστούν μια ηλικιωμένη γυναίκα και ένας νεαρός άνδρας. Ο κινηματογράφος δεν ασχολείται συχνά με αυτό, ακόμα και σήμερα» είπε.