Εβδομήντα ολόκληρα χρόνια βρίσκεται στον θρόνο της Αγγλίας η Ελισάβετ Β’. Αδιατάρακτη, ακούνητη. Οι δεκαετίες πάνε και έρχονται, η αυτοκίνηση αλλάζει ένα κάρο πρόσωπα, η υδρόγειος φλέγεται, η βασίλισσα εκεί, ο μόνος σταθερός παράγοντας. Και καθώς, ως γνωστόν, οι «αγγλούρες» είναι παθιασμένοι με τον θεσμό, η επίσης βρετανικής προέλευσης McLaren, το εθνικό αυτοκινητικό καμάρι τους, επέλεξε το τάιμινγκ το σωστό για να γιορτάσει το πλατινένιο ιωβηλαίο της Αυτής Μεγαλειότητος με μία μοναδική έκδοση. Αλλωστε, πριν από κάνα-δυο εβδομάδες ήταν και άλλη μία επέτειος. Συμπληρώθηκαν ακριβώς δεκαοκτώ χρόνια από τότε που η ίδια είχε πάει μέχρι το Σάρεϊ, στη νοτιοανατολική Αγγλία, για να κάνει τα εγκαίνια, τότε, στα κεντρικά της McLaren.
Εις το όνομά των εορτασμών, λοιπόν, το υβριδικό υπεραυτοκίνητο των 661 ίππων έπρεπε να φιλοξενεί, τουλάχιστον, ένα νέο λογότυπο. Παρεμπιπτόντως και ασχέτως, μήπως θα έπρεπε να πουσάρει την Artura με πέντε «αλογάκια» παραπάνω για να πιάσει τα 666; Ετσι, χάριν συμβολισμών, για να σηματοδοτηθεί το διαβολικά γρήγορο της κατασκευής; Οk, σοβαρά, τώρα, η Artura, το τεχνούργημα της McLaren, επιλέχθηκε για να τιμήσει «The Queen». Μάλιστα, στο καπό, εκεί όπου κανονικά υπάρχει το γνωστό λογότυπο της εταιρείας, εδώ υπάρχει, με την ίδια γραμματοσειρά, παρακαλώ, το όνομα της βασίλισσας: Elizabeth II.
Επίσης, έπεσε, όπως διαβάζω, πολλή μελέτη για το χρώμα το σωστό. Τελικά, αποφασίστηκε αυτή η συγκεκριμένη απόχρωση του ασημί που βλέπετε. Αναλύθηκαν διάφορες συνθήκες φωτισμού για περισσότερες από οκτώ ημέρες, μεσολάβησαν συμβουλευτικές διαβουλεύσεις με τον συνεργάτη της εταιρείας σε θέματα χρωματικών επιστρώσεων, κάποια εταιρεία ονόματι AkzoNobel, το αυτοκίνητο μπήκε στα ενδότερα του ακόμα πιο εξειδικευμένου τμήματος του εργοστασίου, του MSO (McLaren Special Operations), αυτού που γενικά κάνει περαιτέρω customization σε αυτοκίνητα πελατών και, ιδού, το «δώρο» προς το τιμώμενο πρόσωπο.
Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε, η στήλη ενημερώνει πως το συγκεκριμένο πλατινέ ασημί θα είναι διαθέσιμο και για μελλοντικές παραγγελίες όχι και τόσο κοινών θνητών που, ίσως, κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Το σίγουρο, πάντως, είναι πως, όσον αφορά το ίδιο το αυτοκίνητο, δεν χρειάστηκε να πειραχτεί ούτε βίδα. Ο,τι ξέρετε για την Artura (όχι τυχαία η λέξη «art» – τέχνη είναι συνθετικό του ονόματος του μοντέλου) παραμένει ως είχε. Ενα υβριδικό supercar, με έναν υπερτροφοδοτούμενο τρίλιτρο V6, συνολικής απόδοσης 661 ίππων, που επιταχύνει στον ορίζοντα από τα 0-100 χλμ./ώ. σε λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα και έχει τελική 330. Fucking fast, όπως –δεν– θα έλεγαν ενώπιον της Ελισάβετ.
Μαζί, λόγω της ευγενικής συμμετοχής του ηλεκτροκινητήρα που «σαπορτάρει» το θερμικό μηχανοστάσιο, μπορείς να κινείσαι για 30 χιλιόμετρα μόνο με ρεύμα, έτσι, για τα γύρω-γύρω από τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ – ό,τι πρέπει για την Ελισάβετ. Εννοείται, καλύτερα συνοδευόμενη, με κάποιον άλλον στη θέση του οδηγού. Το «τέρας» δεν αστειεύεται με το πόδι στη μοκέτα και μπορεί να μετατραπεί σε βασιλικότερον της βασιλίσσης.