| CreativeProtagon
Θέματα

Η Μαδρίτη επενδύει στον τουρισμό πολυτελείας και κερδίζει

Η πρωτεύουσα της Ισπανίας πρόσφατα ξεπέρασε τη Βαρκελώνη ως η πιο τουριστική πόλη της χώρας. Πέρυσι είχε 8,6 εκατ. επισκέπτες, διπλάσιους από το 2021. Τον Απρίλιο του 2022 οι τουρίστες ξόδευαν στην πόλη 336 εκατ. ευρώ ημερησίως, ποσό διπλάσιο από τον εθνικό μέσο όρο
Protagon Team

Η Μαδρίτη είναι η πρωτεύουσα της Ισπανίας, αλλά έχει ένα μικρό πρόβλημα: Σε μια χώρα διάσημη για τον ήλιο και τις παραλίες της, η –κατά τα άλλα πανέμορφη– πόλη βρίσκεται πολύ μακριά από τη θάλασσα.

Μέχρι πριν από μία δεκαετία, στην πόλη δεν υπήρχαν καν μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων. Τώρα, όμως, τα πράγματα αλλάζουν και αλλάζουν ταχύτατα. Από το 2021, 21 διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων έφτασαν στην πόλη, η οποία τώρα επενδύει σε αυτού του είδους τον τουρισμό, προσδοκώντας να προσελκύσει «επισκέπτες πολυτελείας», σύμφωνα με τους Times.

Κοντά στην πλατεία Πουέρτα ντελ Σολ, ένα από τα πιο τουριστικά σημεία της πόλης, άνοιξε πρόσφατα ένα ξενοδοχείο της αλυσίδας Four Seasons. Το ξενοδοχείο αποτελεί μέρος ενός τεράστιου εμπορικού συμπλέγματος, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ένα εμπορικό κέντρο ειδών πολυτελείας, με καταστήματα των οίκων Dior και Hermès.

Το 2019, η αλυσίδα Marriott International αγόρασε αρκετό χώρο για να δημιουργήσει μονάδα 400 δωματίων, στο παλιό Westin Palace, απέναντι από το ισπανικό Κοινοβούλιο. Ο όμιλος Mandarin Oriental άνοιξε το δικό του Ritz δίπλα στο μουσείο Prado.

Η Αλμουδένα Μαΐγιο, επικεφαλής του Oργανισμού Tουρισμού της Μαδρίτης, είπε ότι ο ξενοδοχειακός τομέας έχει πάρει «ασταμάτητη φόρα» και αυτό το έτος ετοιμάζονται άλλες 33 μονάδες.

Ο Λουίς Μαρτίν, ο διευθυντής τουρισμού της πόλης, είπε ότι σκοπεύει «να πιάσει τους διεθνείς τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα».

Η πόλη ήλθε στην επικαιρότητα όταν η Πρόεδρος της Κοινότητας της Μαδρίτης, Ισαμπέλ Αγιούσο, χαλάρωσε τους περιορισμούς για την πανδημία πριν από οποιαδήποτε άλλη μεγάλη πρωτεύουσα. Αυτό φαίνεται ότι εκτιμήθηκε από τους τουρίστες, όπως και ο πλούτος της πόλης σε μουσεία, καλά εστιατόρια και θεατρικές παραστάσεις.

Ο Βίκτορ Βάκα, διευθυντής ενός πεντάστερου ξενοδοχείου της πόλης, είπε: «Μετά την πανδημία είχαμε μια καινούργια πελατεία. Πλούσιοι Βορειοαμερικανοί, οι οποίοι προηγουμένως δεν περιλάμβαναν τη Μαδρίτη στα ευρωπαϊκά τους ταξιδιωτικά σχέδια, άρχισαν να καταφθάνουν μαζικά».

Η Μαδρίτη πρόσφατα ξεπέρασε τη Βαρκελώνη ως η πιο τουριστική πόλη της χώρας. Πέρυσι είχε 8,6 εκατομμύρια επισκέπτες, διπλάσιους από το 2021. Τον Απρίλιο του 2022 οι τουρίστες ξόδεψαν στην πόλη 336 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα, ποσό διπλάσιο από τον εθνικό μέσο όρο.

Αυτή η ραγδαία προσέλευση εύπορων και γαλαντόμων Αμερικανών άλλαξε το μοντέλο ανάπτυξης της πόλης. Μια νέα γενιά ψηφιακών νομάδων καταλαμβάνει το κέντρο της πόλης και τα σπίτια που νοικιάζονται βραχυπρόθεσμα, τύπου Airbnb, αυξήθηκαν κατά 30,2% πέρυσι, φτάνοντας τα 19.406.

Στις πλατείες και τα καφέ ακούει πλέον κανείς περισσότερα αγγλικά και γαλλικά, παρά ισπανικά. Οι επαγγελματίες του τουρισμού τρίβουν τα χέρια τους. Οι κάτοικοι της πόλης, πάλι, αναμένεται να φανεί κατά πόσον μπορούν να διαχειριστούν αυτές τις αλλαγές.