To υβριδικό Prelude είναι κουπέ, εντυπωσιακό, υβριδικό και αναβιώνει την κληρονομιά του ομώνυμου προκατόχου του. Προς το παρόν είναι μόνο κόνσεπτ, όμως μάλλον είναι θέμα χρόνου η παρουσίασή του | Honda
Θέματα

Η Honda «έκλεισε» 25 χρόνια με υβριδικά – κάτι μάλλον ήξερε από τότε

Η ιαπωνική εταιρεία και το αργυρό ιωβηλαίο της στα hybrid. Διακριτικά μεν, προφητικά ίσως δε
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Θυμάμαι ακόμη εκείνο το λαχανί μεταλλικό Honda Insight που είχε «βγάλει» ως δημοσιογραφικό test drive ο Ομιλος Σαρακάκη λίγο πριν σκάσει η αυγή του μιλένιουμ. Περίεργο, σαν αιχμηρό διαστημόπλοιο, με τους πίσω τροχούς σχεδόν καλυμμένους για μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, φουτουριστικό μέσα και απίστευτα οικονομικό. Σε μια εποχή που δεν πολυασχολούμασταν με τη βενζίνη και με τιμή λίτρου σαφώς κάτω από το ένα ευρώ το λίτρο, το προφητικό Insight «έκαιγε» μόλις 3,4 λτ/100 χλμ. Δηλαδή τίποτα. Ούτε «παπί».

Τo Ιnsight ήταν τόσο επαναστατικό που κατοχύρωσε 300 διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Περισσότερα από 60 για τον κινητήρα και το σύστημα IMA ((Integrated Motor Assist), καθώς και πάνω από 120 για την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και άλλα τόσα σχεδόν για την κατασκευή του αμαξώματος. Πολύ «μπροστά».

Μέχρι σήμερα, σε όλα αυτά τα χρόνια, η Honda έχτισε σιγά-σιγά την εμπλοκή της στα υβριδικά. Δεν έγινε άμεσα αντιληπτό, αλλά να που άλλαξαν οι καιροί. Και σήμερα, εν έτει 2024, σε αυτά έχει πέσει η εμπορική βαρύτητα στα ευρωπαϊκά πράγματα. Μπορεί τα EV να είναι ο στόχος εν εξελίξει, όμως η μαρκετινίστικη λογική κοιτάζει –και καλά κάνει– τι θέλει ο λαός. Ο λαός φοβάται ακόμη τα ηλεκτρικά, οι υποδομές φόρτισης είναι ισχνές, υπάρχει ακόμη άγχος αυτονομίας για όσους κάνουν πολλά χιλιόμετρα ή ταξιδεύουν, και το «υβρίδιο» είναι η μεταβατική κατάσταση.

Οσο, δε, για τη Honda, στρώνει τον δρόμο της με ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα που μάλλον –τι μάλλον, σχεδόν στάνταρ– ετοιμάζει. Εθεάθη προ ολίγων ημερών στο Festival of Speed στην Αγγλία και είναι προ των πυλών η αναβίωση ενός ιστορικού ονόματος, του Honda Prelude.

Μέχρι τότε οι Ιάπωνες συνδέουν τα 25 χρόνια τους στην υβριδική αλυσίδα με μερικούς ισχυρούς κρίκους. Οπως οι παρακάτω:

Ηοnda Insight (1999)

Η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση αποτελούσε προτεραιότητα στη σχεδίαση του Insight. Χαρακτηριστικά στοιχεία του ήταν το αεροδυναμικό ρύγχος, το χαμηλό ύψος και η μακριά, κωνικού σχήματος οροφή, το στενό πίσω μετατρόχιο, τα καλύμματα των πίσω τροχών, καθώς και το επίπεδο κάτω μέρος. Ολα αυτά εξασφάλιζαν στο Insight συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0,25.

Ισχύς / ροπή: 76 PS /127 Nm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώ.): 12,0”
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώ.
Κατανάλωση: 3,4 λτ/100 χλμ.
Βάρος: 835 κιλά


Ηοnda CR-Z (2010)

Το πλαίσιο αποτέλεσε έναν σημαντικό παράγοντα στην εξέλιξη του CR-Z, με την οδηγική απόλαυση να αποτελεί βασικό πυλώνα της  σχεδίασής του. Διαθέτοντας φαρδύ μετατρόχιο και κοντό μεταξόνιο για ευέλικτο χειρισμό και άμεση απόκριση, υποστήριξε τη σπορ κουπέ εμφάνιση με ενδιαφέρουσα και ακριβή οδηγική συμπεριφορά.

Η αισθητική παρέπεμπε στο θρυλικό CRX, με το πίσω παρμπρίζ δύο επιπέδων και τη μικρού μήκους κεκλιμένη οροφή να συνδυάζονται με διακριτικές καμπύλες. Στο εσωτερικό του κυρίαρχα στοιχεία ήταν ένα ταμπλό εστιασμένο στον οδηγό, ο εντυπωσιακός, για την εποχή 3D πίνακας οργάνων και μια πρακτική διάταξη καθισμάτων 2+2 θέσεων.

Ισχύς / ροπή: 124 PS / 174 Nm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώ.): 9,1”
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώ.
Κατανάλωση: 5,0 λτ/100 χλμ.
Βάρος: 1.198 κιλά


Ηοnda NSX (2016)

Kεντρομήχανο, υπεραυτοκίνητο και υβριδικό. Με αυτόν το συνδυασμό υπόψιν, ο Sport Hybrid SH-AWD του NSX χρησιμοποιούσε το σύστημα Direct Yaw Control για να αξιοποιήσει τις δυνατότητες άμεσης παροχής ροπής. Το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου επέτρεπε ακριβείς και άμεσες ρυθμίσεις, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και τον χειρισμό σε διάφορα ρεαλιστικά σενάρια οδήγησης.

Κατά την επιτάχυνση οι τρεις ηλεκτροκινητήρες παρείχαν ροπή άμεση και με υψηλή απόκριση. Στο φρενάρισμα το NSX συνδύαζε το μηχανικό και το αναγεννητικό σύστημα πέδησης, παρέχοντας ισχυρή πέδηση χωρίς πτώση στην απόδοση, φορτίζοντας ταυτόχρονα την υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου. Μπορεί να μην έφτασε σε υστεροφημία το βάρος της «φανέλας» του αρχετυπικού Honda NSX, στην εξέλιξη του οποίου είχε εμπλακεί μέχρι και ο τεράστιος Αϊρτον Σένα, όμως ήταν τεχνολογικά «μπροστά». Οπως επίσης εντυπωσιακό αισθητικά και πολύ γρήγορο.

Ισχύς / ροπή: 581 PS / 646 Nm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώ.): 3,3”
Τελική ταχύτητα: 308 χλμ./ώ.
Κατανάλωση: 10,0 λτ/100 χλμ.
Βάρος: 1.776 κιλά


Honda ZR-V (2023)

Το πιο πρόσφατο υβριδικό της Honda, το ZR-V, το οποίο οδηγήσαμε πριν μερικούς μήνες, είναι ένα κομψό, ραφιναρισμένο και ολιστικά ενδιαφέρον SUV στην κατηγορία των C-SUV. Χωροταξικά γεφυρώνει την απόσταση ανάμεσα στο HR-V και το CR-V, προσφέροντας έναν πολύ προσεγμένο συνδυασμό ψηλής ποιότητας εσωτερικού και πραγματικά σπορτίφ αλλά και άνετης συμπεριφοράς.

Το ZR-V διαθέτει έναν προηγμένο τετρακύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας 2,0 λίτρων, που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, παρέχοντας εξαιρετικές επιδόσεις εφάμιλλες με εκείνες ενός σπορ hatchback μοντέλου. Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ των προγραμμάτων λειτουργίας EV, Hybrid και Engine Drive, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, βελτιστοποιώντας τις επιδόσεις και την απόδοση καυσίμου.

Ισχύς / ροπή: 184 PS / 315 Nm
Επιτάχυνση (0-100 χλμ/ώ.): 7,8”
Τελική ταχύτητα: 173 χλμ./ώ.
Κατανάλωση: 5,7 λτ/100 χλμ.
Βάρος: 1.525 κιλά

#Τα υβριδικά της Honda τα 25 τελευταία χρόνια

Insight IMA (1999)
Civic IMA (2003)
Civic Hybrid (2006)
Insight (2009)
CR-Z (2010)
Jazz Hybrid (2011)
NSX (2016)
CR-V Hybrid (2018)
Jazz e:HEV (2020)
HR-V e:HEV (2021)
Civic e:HEV (2022)
ZR-V (2023)
CR-V e:HEV / e:PHEV (2023)

Η Honda συμπλήρωσε 25 χρόνια στα υβριδικά έχοντας ιδιαίτερο, ως συνήθως, know-how