Στα αριστερά το 125 S του 1947, από εκεί που ξεκίνησαν όλα και, στα δεξιά, η Enzo, προς τιμήν του οραματιστή της | Ferrari/CreativeProtagon
Θέματα

Η Ferrari γιορτάζει τα εβδομήντα χρόνια ενός ονείρου

Μια χρονιά-γιορτή για τον θρύλο από το Μαρανέλο που είναι, πια, μια μεγάλη κυρία. Ενα ετήσιο αφιέρωμα -σε περισσότερες από εξήντα χώρες- με εορταστικές εκδηλώσεις, εκθέσεις σε διάσημα μουσεία εκεί όπου αναπνέει η Τέχνη και μια ταινία για το πιο γνωστό τοτέμ της αυτοκίνησης
Protagon Team

Η ξεχωριστή ιστορία της Ferrari αρχίζει το 1929, όταν το διάσημο ανορθωμένο άλογο διακρίνεται πάνω στην ιταλική σημαία και εμφανίζεται για πρώτη φορά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα Alfa Romeo, των οποίων ένας από τους πιλότους είναι κάποιος Εντσο Φεράρι.

Επρόκειτο για τον άνθρωπο στον οποίο η αυτοκίνηση οφείλει πολλά. Οσοι ακόμα έχουν πάθος με τα απόλυτα αυτοκίνητα, του οφείλουν τα πάντα.

Στις 12 Μαρτίου 1947 ο Φεράρι έβαζε μπρος το 125 S, το πρώτο αυτοκίνητο που φέρει το όνομά του.

Με τις δοκιμές αυτές, στα περίχωρα του Μαρανέλο, αρχίζει η ιστορία της σύγχρονης Ferrari. Αυτής που τότε ήταν μόλις ένα μικρό εργοστάσιο το οποίο ξεκίνησε από ένα όνειρο: την κατασκευή μοναδικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, σε μια χώρα που ξαναγεννιόταν από τις στάχτες της, την επομένη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Με την πάροδο του χρόνου το σήμα της, το μαύρο ανορθωμένο άλογο, έγινε το έμβλημα της Ferrari και του «Made in Italy».

Εβδομήντα χρόνια μετά, στις 12 Μαρτίου του 2017, η Ferrari εγκαινίασε τους επίσημους εορτασμούς για την επέτειό της. Κατά τη διάρκεια του 2017, περισσότερες από 60 χώρες οργανώνουν εορταστικές εκδηλώσεις που επιτρέπουν στους πελάτες και στους λάτρεις της Ferrari να ζήσουν μοναδικές στιγμές βάσει της ιδέας «Driven by Emotion» («Oδηγείται από το συναίσθημα»).

O Εντσο έξω από το εργοστάσιο του Μαρανέλο, το 1957 (Ferrari)

Αυτή η αρχή παραμένει πάντα ένας από τους πυλώνες πάνω στους οποίους θεμελιώθηκε η ιστορία της Ferrari. Το «Driven by Emotion» είναι ένα αφιέρωμα στα σπουδαία συναισθήματα που πρόσφεραν το αυτοκίνητά της μέσα σε 70 χρόνια, στα συναισθήματα που έχουν σχέση με την οδήγηση, το στυλ, την καινοτομία.

Μεταξύ των εκδηλώσεων, μια έκθεση που οργανώθηκε από κοινού με το Design Museum του Λονδίνου στο Μουσείο Ferrari και εγκαινιάστηκε τον Μάιο. Στο Design Museum η έκθεση θα παρουσιαστεί από τις 15 Νοεμβρίου του 2017 έως τις 15 Απριλίου 2018. Το Autoworld Museum στις Βρυξέλλες γιορτάζει επίσης την 70ή επέτειο παρουσιάζοντας 45 μοναδικά αυτοκίνητα. Και το ιταλικό πάρτι συνεχίζεται.

Η ιστοσελίδα www.ferrari70.com δημιουργήθηκε τον Μάρτιο ειδικά για την επέτειο και αναφέρει τις στιγμές και τα πρόσωπα που σημάδεψαν την ιστορία της φίρμας. Οι επίσημοι λογαριασμοί της Ferrari στο Facebook, το Twitter και το Instagram ενημερώνουν τα εκατομμύρια των ακολούθων τους για τους εορτασμούς.

Ο Φεράρι (δεύτερος από δεξιά) με μηχανικούς του, πάνω από έναν κινητήρα κάποιας θεάς, το 1947 (Ferrari)

«Η Ferrari είναι μια μυθική μάρκα: έχει μοναδικές επιδόσεις στους αγώνες ταχύτητας και αντιπροσωπεύει την κορυφή του σπορ αυτοκινήτου», δηλώνει ο γάλλος ιστορικός τού αυτοκινήτου, Πατρίς Βερζέ. «Μέσα σε μια Ferrari υπάρχει η μαγεία, κυρίως μέσω του «θορύβου» της. Το να έχεις μια Ferrari και να σε κοιτούν, αυτό είναι ένα μέρος του παιχνιδιού», δηλώνει αστειευόμενος.

Το αληθινό παιχνίδι, όμως, έχει παιχτεί μέσα σε πίστες αγώνων, αλλά και οδοστρώματα αστικών διαδρομών, εκεί που η γόμα από τα λάστιχα έγραψε ανεξίτηλα την ιστορία των μοντέλων της. Ομορφα σε κάθε περίπτωση, αλλά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για Τέχνη;

Το εργοστάσιο του Μαρανέλο, από ψηλά. Εδώ γεννιούνται οι μύθοι…

Οι απανταχού petrolheads του πλανήτη που προσκυνούν κάθε τοτέμ που φέρει επάνω του το σήμα με το όρθιο αλογάκι, θεωρούν ότι οι δημιουργίες του εργοστασίου στο Μαρανέλο είναι ο ορισμός της Τέχνης. Και δεν έχουν άδικο. Το μουσείο της μπράντας δεν φιλοξενεί άψυχα σασί αμπαλαρισμένα με τέσσερις ρόδες. Εκεί μέσα φωλιάζει η ιστορία της αυτοκίνησης, εκεί μένει ο θρύλος της μάρκας που ασπάστηκαν και προσκύνησαν πολλοί θνητοί, βουτηγμένοι μέσα στα δέρματα των καθισμάτων που τους μετέφεραν σε άλλη διάσταση.

«Ποιον να πρωτοθυμηθείς;», αναρωτιέται η Telegraph. Μάιλς Ντέιβις, Πίτερ Σέλερς, Στιβ Μακ Κουίν, έπιασαν στα διάσημα χέρια τους αυτό το τιμημένο τιμόνι και μετέλαβαν την ιταλική τετράτροχη δόξα που έγινε θρύλος, αστέρι του σινεμά με παγκόσμια εμβέλεια.

Ο Στιβ Μακ Κουίν, το 1967, με μια Ferrari 275 GTB/4 Scaglietti (Ferrari)

Η ταινία «Ferrari: Race To Immortality» (Ferrari: Η Κούρσα προς την Αθανασία) καταγράφει τους αγώνες της Scuderia την πρώτη δεκαετία της Formula 1, που αποδείχθηκε και η πιο θανατηφόρα στην ιστορία του αθλήματος. Βρισκόμαστε στο έτος 1950. Η σύγχρονη Formula 1 γιορτάζει τη γέννησή της και μία ιταλική μάρκα ετοιμάζεται να γράψει ιστορία στο άθλημα, όσο καμία άλλη. Η μάχη για νίκες, καθιέρωση και την κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος μοιάζει με χορό σε κρατήρα ηφαιστείου, έτοιμου να εκραγεί, ενώ το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει ζωές. Πάνω από όλα αυτά κυριαρχεί η μορφή του Εντσο Φεράρι, του ανθρώπου που είναι πρόθυμος να ρισκάρει τα πάντα, προκειμένου να νικήσει. Δίπλα του δύο άλλοι οδηγοί, ο Πίτερ Κόλινς και ο Μάικ Χόουθορν, που βάζουν τη φιλία τους πάνω από τις νίκες και την κατάκτηση τίτλων.

Η ταινία «Ferrari: Race To Immortality» δεν περιορίζεται μόνον σε έναν αφηγηματικό ρόλο, αλλά χρησιμοποιεί ντοκουμέντα και αρχειακό υλικό των θρυλικών ιστορικών της Ferrari, Εουτζένιο Καστελότι, Λουίτζι Μούσο και Αλφόνσο ντε Πορτάγκο. Ξεχωρίζει, μάλιστα, επειδή αναφέρεται σε μία εποχή όπου οι οδηγοί ήταν πραγματικοί ήρωες, οι οποίοι απολάμβαναν την dolce vita στο μεσοδιάστημα των αγώνων και έπαιζαν τη ζωή τους κορώνα-γράμματα τα Σαββατοκύριακα των Γκραν Πρι.

Οι προβολές της θα ξεκινήσουν στις 3 Νοεμβρίου σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές χώρες, είναι όμως ακόμη άγνωστο πότε θα τη δούμε και στους ελληνικούς κινηματογράφους.

166 Inter, του 1948 (Ferrari)

Για σίγουρη επαφή με τον ιταλικό μύθο, η έκθεση «Ferrari: Under the Skin», στο Design Museum Λονδίνου -από τις 15 Νοεμβρίου μέχρι τις 15 Απριλίου 2017- μπορεί να κεράσει σφηνάκια δόξας μύθων που ακόμα κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Αν μπορέσετε να βρείτε τα αεροπορικά, τα εισιτήρια για το μουσείο κοστίζουν £18, έκαστο.

Σε κάθε περίπτωση, εάν είσαστε οπαδοί της εταιρείας, συνεχίστε να ονειρεύεστε ότι κάποτε μια Ferrari θα γίνει δική σας, με κάποιον μαγικό τρόπο.
Λογικά, θα την πλάθετε στη φαντασία σας σε κόκκινο χρώμα. Αν και τα όνειρα των κοινών θνητών, ιδίως όταν πρωταγωνιστούν θεές σε αυτά, είναι ασπρόμαυρα.
Η επιστήμη το λέει…