«Εξυπνος» καθρέφτης σε βοηθάει να βρεις ποιο μακιγιάζ σου ταιριάζει | ModiFace/Facebook
Θέματα

Η εποχή των καλλυντικών hi-tech

Δυναμική εμφάνιση κάνουν στην εφετινή CES, στην κορυφαία έκθεση καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας στον κόσμο, οι εταιρείες προϊόντων περιποίησης προσώπου και σώματος με διαφόρων ειδών gadgets: από «έξυπνα» κραγιόν μέχρι και τεχνητής νοημοσύνης συσκευές εξουδετέρωσης εξανθημάτων
Protagon Team

To Consumer Electronic Show άνοιξε τις πύλες του στο Λας Βέγκας και οι δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες βλέπουν φέτος μπροστά τους φίρμες εταιρειών η παρουσία των οποίων τους προκαλεί αρχικά έκπληξη αλλά στην συνέχεια την έκπληξη διαδέχεται το ενδιαφέρον. Δεν περιμένει κάποιος μπαίνοντας στην CES να δει ονόματα όπως η L’Oréal, η Neutrogena, η Gillette, η Oral-B η Colgate. Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times φέτος στην CES οι εταιρείες καλλυντικών και περιποίησης προσώπου και σώματος κάνουν μαζικά την εμφάνιση τους παρουσιάζοντας μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Κραγιόν που συνδέονται μέσω bluetooth με κινητό τηλέφωνο, ρομπότ που σκανάρουν το πρόσωπο για εντοπίσουν σημάδια ή ατέλειες και οδοντόβουρτσες που αναλύουν τον τρόπο που βουρτσίζει κάποιος τα δόντια του είναι ορισμένα από όσα παρουσιάζει η βιομηχανία καλλυντικών και ατομικής περιποίησης.

Η Procter & Gamble παρουσίασε το Opté Precision Skincare System, μια συσκευή που η εταιρεία υποστηρίζει ότι αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα της στον τομέα της περιποίησης του δέρματος στα 200 χρόνια της ύπαρξης της. Μια κάμερα που είναι ενσωματωμένη στην συσκευή τραβάει 200 φωτογραφίες του δέρματος του χρήστη της κάθε δευτερόλεπτο. Όταν εντοπιστεί κάποιο σημάδι (εξάνθημα, σπυράκι κ.α) η συσκευή διαπιστώνει το μέγεθος, το σχήμα, το βάθος και γενικά όλα τα χαρακτηριστικά του σημαδιού σε σχέση με το δέρμα που το περιβάλλει. Στην συνέχεια η συσκευή ψεκάζει το σημάδι μέσα από ένα ακροφύσιο με 120 «βολές» ενός ορού που αποτελείται από μεταλλικές χρωστικές ουσίες που βάφουν και μαλακώνουν το σημάδι καμουφλάροντας το. Οι βολές γίνονται στοχευμένα στο σημάδι έτσι ώστε να μην καταναλώνεται το υλικό του καμουφλάζ στις περιοχές του δέρματος γύρω από αυτό στις οποίες δεν χρειάζεται να γίνει κάποια επέμβαση. Η συσκευή μοιάζει ιδανική για χρήση από εφήβους αλλά και ενήλικους που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακμής αλλά η τιμή της προς το παρόν δεν ιδιαίτερα προσιτή αφού κοστίζει 600 δολάρια και κάθε πακέτο ορού 100 δολάρια.

Η συσκευή της Procter & Gamble εντοπίζει και εξαφανίζει σημάδια στο πρόσωπο. Credit

Η L’Oréal παρουσίασε μια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που συνδέεται με το Internet. Η τεχνολογία ονομάζεται Perso και χρησιμοποιεί μια εφαρμογή σε κινητό τηλέφωνο με την οποία ο χρήστης μπορεί να σκανάρει το δέρμα του προσώπου του για να εντοπίσει σημάδια. Παράλληλα το σύστημα καταγράφει περιβαλλοντικά δεδομένα που υπάρχουν εκείνη την στιγμή στον χώρο που γίνεται το σκανάρισμα, την θερμοκρασία, την υγρασία αλλά και την πιθανή παρουσία γύρης. Μετά την επεξεργασία όλων των δεδομένων το σύστημα δίνει στον χρήστη οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει για να αντιμετωπίσει το δερματικό του πρόβλημα.

Το σύστημα βοηθά τον χρήστη να φτιάξει κραγιόν που να ταιριάζουν με το στυλ του και την γκαρνταρόμπα του ή που να ακολουθούν τις πιο πρόσφατες τάσεις όπως αυτές εμφανίζονται στο Instagram.

Παρουσιάζονται επίσης «έξυπνοι» καθρέφτες που βοηθούν τις γυναίκες για να περιποιηθούν τα μαλλιά τους, να μακιγιαριστούν ή να ντυθούν πιο σωστά αλλά για ορισμένα από αυτά τα προϊόντα υπάρχει η ένσταση ότι οι υποδείξεις και προτάσεις που κάνουν γίνονται βάση συγκρίσεων με κατά βάση νεαρής ηλικίας όμορφες γυναίκες γεγονός που τελικά δεν βοηθά στην εξαγωγή συμβουλών που να ταιριάζουν τόσο στην εμφάνιση όσο και την ψυχολογία των χρηστών του.

Η εταιρεία Coty σε συνεργασία με τη Wella παρουσίασαν στην CES ένα έξυπνο καθρέφτη τον οποίο χρησιμοποιεί κάποιος για να περιποιηθεί τα μαλλιά του.

Η… απόβαση των εταιρειών καλλυντικών και περιποίησης προσώπου και σώματος στην CES δεν έγινε τυχαία αφού οι αναλυτές αναφέρουν ότι υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό στο άμεσο μέλλον για τις εταιρείες του χώρου που θα προσφέρουν στους καταναλωτές hi-tech προϊόντα τους. Αυτό είναι και το συμπέρασμα μιας πρόσφατης έκθεσης που έκανε η εταιρεία εμπορικών αναλύσεων CB Insights. «Τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η τρισδιάστατη εκτύπωση ή το blockchain θα αυξήσουν τον κύκλο ζωής των καλλυντικών και θα τα κάνουν πιο αποτελεσματικά αλλά και πιο προσωποποιημένα για τους καταναλωτές» αναφέρεται σε αυτή την έκθεση η οποία επισημαίνει ότι θα πρέπει οι εταιρείες να προσέξουν ώστε τα προϊόντα που θα δημιουργούν να ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών γιατί ελοχεύει ο κίνδυνος να δημιουργούνται προϊόντα τα οποία θα δημιουργούν φαινόμενα όπως το παίρνει κάποιος μια συσκευή και ενώ δεν υπάρχει κάποιο λόγος να την χρησιμοποιούν συνεχώς αναζητώντας μανιωδώς κάποια ατέλεια ή σημάδι που πρέπει να διορθώσουν.