Η Μπριζίτ Μπαρντό ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 90ά της γενέθλια τον Σεπτέμβριο, στις 28 του μήνα, αλλά το Σεν Τροπέ, το μικρό ψαροχώρι που χάρη σε αυτήν έγινε μαγνήτης για πλούσιους και διάσημους, την τιμά ήδη, γράφει στους Times ο Ανταμ Σέιτζ, ανταποκριτής της βρετανικής εφημερίδας στο Παρίσι.
Το διάσημο μεσογειακό θέρετρο έχει καλύψει ήδη τον φάρο του με ένα τεράστιο πορτρέτο της ηθοποιού που έγινε παγκόσμιο σύμβολο του σεξ τις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Το Σεν Τροπέ φιλοξενεί επίσης μια έκθεση με 80 φωτογραφίες της Μπαρντό που τραβήχτηκαν από τον Τζίκι Ντισάρ, τον αγαπημένο της φωτογράφο και φίλο, ο οποίος πέθανε το 1996.
Τα αρνητικά, πολλά από τα οποία δεν είχαν εμφανιστεί ποτέ πριν, βρέθηκαν από τον Πιέρ Ντισάρ, γιο του διάσημου φωτογράφου Γκιλέν «Τζίκι» Ντισάρ, σε μια παλιά βαλίτσα όταν ξεκαθάριζε τα υπάρχοντα του αείμνηστου πατέρα του. Δείχνουν την Μπαρντό σε γυρίσματα ταινιών αλλά και σε ιδιωτικές της στιγμές, μόνη, με φίλους ή με τα ζώα στα οποία έχει αφιερώσει τη ζωή της από τότε που αποσύρθηκε από τον κινηματογράφο.
Αφού άνοιξε τη «μαγική βαλίτσα», ο Πιέρ Ντισάρ πήγε να δει την Μπριζίτ Μπαρντό στη βίλα της στο Σεν Τροπέ, όπου μένει με τα κατοικίδια ζώα της. Με «σκύλους, γάτες [και] ένα μικρό ποτήρι σαμπάνια» για παρέα, επέλεξαν μαζί τις φωτογραφίες που επρόκειτο να συμπεριληφθούν στην έκθεση «Brigitte Bardot par Ghislain Dussart», είπε ο γιος του διάσημου φωτογράφου σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό France Info.
Η έκθεση παρουσιάζεται μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου στο Fondation Linda et Guy Pieters, το ίδρυμα στο Σεν Τροπέ του βέλγου συλλέκτη και εμπόρου έργων τέχνης Γκι Πιτέρ και της συζύγου του Λίντα. «Ανοιξα [τη βαλίτσα] και είδα αυτά τα αρνητικά που είχαν κιτρινίσει και γεράσει, αλλά είπα στον εαυτό μου: “Είναι εκπληκτικό”» δήλωσε ο Πιτέρ. «Είναι μια μαρτυρία για το καλλιτεχνικό και δημιουργικό ταξίδι της ηθοποιού, αλλά και για τη ζωή της Μπριζίτ Μπαρντό».
Μια από τις πρώτες σούπερ σταρ του σινεμά παγκοσμίως, η Μπαρντό απέφευγε τους παπαράτσι που την κυνηγούσαν αλλά εμπιστεύονταν τον Ντισάρ, σύμφωνα με το ίδρυμα Πιτέρ: «Ο Τζίκι Ντισάρ ήξερε πώς να απεικονίζει την Μπαρντό όσο λίγοι άλλοι φωτογράφοι, με μια απλότητα όπου μπορούσες να διακρίνεις δύναμη και ευθραυστότητα, χαρά και μελαγχολία, βεβαιότητα και αμφιβολία» αναφέρει το ίδρυμα.
Το Σεν Τροπέ, δε, έχει κάθε λόγο να αποτίνει φόρο τιμής στη σταρ. Αν και ήδη από τη δεκαετία του 1920 είχε αρχίσει να προσελκύει διεθνείς προσωπικότητες της μόδας και άλλες διασημότητες, το ψαροχώρι της Κυανής Ακτής βρισκόταν σε τέλμα όταν η Μπριζίτ Μπαρντό άρχισε, ως παιδί, να πηγαίνει στο δεύτερο σπίτι των γονιών της εκεί. Αλλά όταν τερμάτισε την καριέρα της το Σεν Τροπέ ήταν ένα από τα πιο διάσημα θέρετρα στη Γαλλία, αν όχι στην Ευρώπη, γράφει στους Times ο Ανταμ Σέιτζ.
Η μεταμόρφωσή του άρχισε στα μέσα της δεκαετίας του 1950, μετά τη γνωριμία της Μπριζίτ Μπαρντό με τον Ροζέ Βαντίμ, τον σκηνοθέτη που γύρισε στο Σεν Τροπέ το «Και ο Θεός Επλασε τη Γυναίκα» (1956). Πρωταγωνίστρια ήταν η Μπαρντό και χάρη σε αυτό το φιλμ έγινε διεθνής σταρ.
Σήμερα το Σεν Τροπέ –μια εκσυγχρονισμένη εκδοχή τυπικής μεσαιωνικής πόλης– είναι γνωστό για τα αναρίθμητα πολυτελή γιοτ που δένουν στο λιμάνι απέναντι από τα παραλιακά καφέ, τα ακριβά σπορ αυτοκίνητα με τα οποία περιδιαβαίνουν τους δρόμους τουρίστες από όλα τα μέρη της Γης και τα ελικόπτερα που μεταφέρουν υψηλούς καλεσμένους σε πριβέ πάρτι, τα οποία διοργανώνονται στις αναρίθμητες πολυτελείς βίλες που έχουν στο μεταξύ κτιστεί στην περιοχή.
Το 1973, μετά από καριέρα 21 χρόνων, 50 ταινίες και 80 τραγούδια, μην αντέχοντας άλλο το σινεμά, την ίδια τη διασημότητά της και την υπερέκθεσή της στα μίντια, αλλά κυρίως τους ατελείωτους παπαράτσι και τους μνηστήρες που τη συνόδευαν, η Μπριζίτ Μπαρντό αποσύρθηκε οριστικά από τα καλλιτεχνικά δρώμενα, προτιμώντας τη συντροφιά των ζώων.
Αποφάσισε να αφιερωθεί στον ακτιβισμό για την προστασία τους και το 1986 δημιούργησε το Ιδρυμα Μπριζίτ Μπαρντό για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των ζώων, το οποίο χρηματοδοτεί βγάζοντας σε δημοπρασία διάφορα προσωπικά της αντικείμενα και κοσμήματα.
Το Σεν Τροπέ, ωστόσο, συνεχίζει να απολαμβάνει εξ αντανακλάσεως τη δόξα της ΜπεΜπε, όπως είναι επίσης γνωστή μια από τις πιο σέξι σταρ στην ιστορία του κινηματογράφου και μια από τις πιο ωραίες γυναίκες όλων των εποχών, σύμβολο θηλυκότητας και γυναικείας απελευθέρωσης, που σημάδεψε όσο καμιά άλλη το γαλλικό σινεμά.