Και μετά την υστερική υποδοχή, τι; Η Tesla αποκάλυψε στις 31 Μαρτίου το νέο Model 3, που φιλοδοξεί να βάλει στην πρίζα τις μεγάλες μάζες των αγοραστών και προς το παρόν δικαιώθηκε, καθώς οι παραγγελίες ανέρχονται ήδη σε εκατοντάδες χιλιάδες. Ωστόσο η εταιρεία από την Καλιφόρνια έχει δημιουργήσει παράδοση με τις μεγάλες καθυστερήσεις σε προαναγγελθέντα λανσαρίσματα προηγούμενων μοντέλων της και αποτελεί πραγματικά ένα μεγάλο ερωτηματικό, αν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στην εκρηκτική ζήτηση για το Model 3. Ακόμη όμως και αν συμβεί αυτό, δεν πρόκειται να το δούμε να κυκλοφορεί στους αμερικανικούς δρόμους πριν τα τέλη του 2017 και στην Ευρώπη πριν το 2018.
Αυτό βάζει στο παιχνίδι της μαζικής ηλεκτροκίνησης τη General Motors και τη θυγατρική της Opel. Ο αμερικανικός κολοσσός και η γερμανίδα θυγατέρα του έχουν ήδη στα σκαριά δύο ηλεκτρικά μοντέλα αντίστοιχων προδιαγραφών με το Model 3, τα οποία θα κυκλοφορήσουν μέσα στο 2017, «όχι όμως στις 31 Δεκεμβρίου», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Opel. Τουλάχιστον για την Ευρώπη, το χρονικό προβάδισμα του ενός και πλέον έτους χαρίζει ένα μεγάλο πλεονέκτημα στο πράσινο Opel, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσουμε το μεγάλο δίκτυο της εταιρείας με σήμα τον κεραυνό σε σχέση με την σχεδόν ανύπαρκτη παρουσία της Tesla στη Γηραιά Ήπειρο.
Τα όπλα τoυ ομίλου της GM ονομάζονται Chevrolet Bolt και Ampera-e, ενώ διαθέτουν παρεμφερείς προδιαγραφές με τις αντίστοιχες του Tesla Model 3. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το Bolt –αλλά και το τεχνικά δίδυμο Ampera-e- θα προσφέρουν γύρω στα 320 χιλιόμετρα αυτονομία και θα κοστίζουν περίπου 37.500 δολάρια, δηλαδή γύρω στις 33.000 ευρώ. Ουσιαστικά η GM αντέγραψε τη συνταγή της Tesla με ένα κόμπακτ, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο σε σχετικά προσιτές τιμές και με αξιοπρεπή αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων.
Βέβαια, τα συγκεκριμένα νούμερα είναι σχετικά, καθώς η τελική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα κίνητρα αγοράς τους στις διάφορες χώρες, χάρη στα οποία μπορεί να διαμορφωθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Επίσης η αυτονομία επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από το πάτημα του γκαζιού, όπως συμβαίνει και στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αλλά και από εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι π.χ. οι χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Η Opel μπαίνει στο παιχνίδι της μαζικής ηλεκτροκίνησης απέναντι στην Tesla, εκμεταλλευόμενη και την ισχυρότερη παρουσία της
Το Bolt και το νέο Ampera-e πηγαίνουν επίσης κόντρα στη διαδεδομένη άποψη, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρονται μόνον για οικονομικές και οικολογικές μετακινήσεις, αλλά ευνουχίζουν την οδηγική απόλαυση. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη επίσημα στοιχεία για τις τεχνικές προδιαγραφές τους, εκτιμάται ότι θα αποδίδουν οι ηλεκτροκινητήρες τους γύρω στους 200 ίππους, ενώ θα εφοδιάζονται με ένα ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο αμάξωμα από το αντίστοιχο Tesla Model 3.
Τα μαζικά ηλεκτρικά μοντέλα της GM έχουν λύσει σε σχετικά ικανοποιητικό βαθμό το κομβικό πρόβλημα της φόρτισης των μπαταριών τους. Οι τελευταίες θα φορτίζονται κατά 80% μέσα σε μία ώρα, θεωρείται όμως πιθανόν να υπάρξει και σε αυτό το κεφάλαιο σημαντική βελτίωση μέχρι το λανσάρισμα του Chevrolet Bolt και του δίδυμου γερμανικού αδελφού του.
Η κυκλοφορία του Opel Ampera-e νωρίτερα από το Model 3 αφαιρεί από την Tesla το σημαντικό πλεονέκτημα της πρωτιάς, που είχε μέχρι τώρα κάθε μοντέλο της στην κατηγορία του. Ταυτόχρονα υποχρεώνει τον ιδρυτή της Tesla, Ελον Μασκ, να αποδείξει ότι μπορεί να κατασκευάσει ένα καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής από το αντίστοιχο μοντέλο μίας καθιερωμένης μάρκας με τεράστιους προϋπολογισμούς διαφήμισης και προβολής και με ένα πυκνό δίκτυο αντιπροσώπων.