Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, παρουσίασε τα νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας στο ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών της εταιρείας την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου. Ο Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε επίσης ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη της Meta θα μπορεί να μιλάει με τη φωνή της ηθοποιού Τζούντι Ντεντς.
Τα γυαλιά, που ονομάζονται Orion, έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν ψηφιακές αναπαραστάσεις πολυμέσων, ανθρώπων, παιχνιδιών και επικοινωνιών στον πραγματικό κόσμο, γράφει ο Guardian. Η Meta και ο Ζάκερμπεργκ πλασάρουν το προϊόν ως «ένα βήμα πέρα από τους επιτραπέζιους υπολογιστές και τα smartphones», καθώς τα γυαλιά μπορούν να εκτελέσουν παρόμοιες εργασίες.
«Πολλοί είπαν ότι αυτή είναι η πιο τρελή τεχνολογία που έχουν δει ποτέ» καυχήθηκε ο Ζάκερμπεργκ σε κεντρική ομιλία του, ντυμένος με ένα πουκάμισο που έγραφε στα λατινικά «Aut Zuck aut nihil», δηλαδή «Ή Ζουκ ή τίποτα», βάζοντας το δικό του όνομα σε ένα σύνθημα που συνδέεται με τον Ιούλιο Καίσαρα. Μια προηχογραφημένη επίδειξη παρουσίασε ορισμένες από τις δυνατότητες των γυαλιών, συμπεριλαμβανομένων δύο ατόμων που έπαιξαν ένα εικονικό παιχνίδι πινγκ-πονγκ και συνομίλησαν μέσω επαυξημένης πραγματικότητας.
Η Meta μπήκε επίσης βαθύτερα στην ΤΝ, ανακοινώνοντας μια σειρά από νέα προϊόντα για το chatbot της, που μοιάζει με το ChatGPT. Σχεδιάζει να ξεκινήσει την εισαγωγή εξατομικευμένων εικόνων που δημιουργούνται από αυτό, στις ροές των χρηστών στο Facebook και στο Instagram.
Μεταξύ των ενημερώσεων ΤΝ που ανακοινώθηκαν ήταν μια αναβάθμιση του ψηφιακού βοηθού που ονομάζεται Meta AI, η οποία θα ανταποκρίνεται πλέον σε φωνητικές εντολές και θα προσφέρει στους χρήστες την επιλογή να κάνουν τον βοηθό να τους μιλάει με φωνές διασημοτήτων όπως η Τζούντι Ντεντς, ο Τζον Σένα, ο Κίγκαν-Μάικλ Κι και η Κρίστεν Μπελ.
«Πιστεύω ότι αυτές οι φωνές θα είναι ένας πολύ πιο φυσικός τρόπος αλληλεπίδρασης με την ΤΝ» είπε ο Ζάκερμπεργκ. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι περισσότερα από 400 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Meta AI μηνιαίως, συμπεριλαμβανομένων 185 εκατομμυρίων που το χρησιμοποιούν κάθε εβδομάδα.
Ο ιδιοκτήτης του Facebook παρουσίασε επίσης μια βασική έκδοση της σειράς Quest με ακουστικά μεικτής πραγματικότητας, το Quest 3S.
Η Meta κυκλοφόρησε και τρεις νέες εκδόσεις των μοντέλων ΤΝ Llama 3. Δύο από τα μοντέλα είναι πολυτροπικά, που σημαίνει ότι μπορούν να κατανοήσουν τόσο εικόνες όσο και κείμενο, ενώ το τρίτο είναι ένα βασικό μοντέλο, αποκλειστικά για κείμενα, που μπορεί να λειτουργεί εξ ολοκλήρου στη συσκευή ενός χρήστη, παρέχοντας ένα βασικό πλεονέκτημα ασφαλείας.
Η επαυξημένη πραγματικότητα βρίσκεται εδώ και καιρό στο επίκεντρο της προσοχής του Ζάκερμπεργκ, ο οποίος έστρεψε για πρώτη φορά τη μεγαλύτερη εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης του κόσμου στη δημιουργία καθηλωτικών συστημάτων «metaverse» το 2021.
Ωστόσο η Meta έχει δυσκολευτεί να ξεπεράσει τις τεχνικές προκλήσεις της επαυξημένης πραγματικότητας, σύμφωνα με τον Guardian. Ο επικεφαλής του τμήματος Reality Labs της εταιρείας αναγνώρισε πέρυσι ότι ένα προϊόν που θα μπορούσε να είναι βιώσιμο στην αγορά βρισκόταν «ακόμη χρόνια μακριά».
Η εταιρεία έχει επενδύσει δεκάδες δισ. δολάρια στην ΤΝ, στην επαυξημένη πραγματικότητα και σε άλλες τεχνολογίες μετασύνδεσης, ανεβάζοντας την πρόβλεψη κεφαλαιακών δαπανών για το 2024 σε ύψος ρεκόρ, μεταξύ 37 και 40 δισ. δολαρίων.
Ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σχεδιάζει η πρώτη γενιά των γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας να διανεμηθεί αρχικά μόνο σε μια επιλεγμένη ομάδα προγραμματιστών, καθώς κάθε συσκευή κοστίζει δεκάδες χιλιάδες δολάρια, σύμφωνα με πηγή της εταιρείας που μίλησε στον Guardian υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Η Meta στοχεύει να διαθέσει τα πρώτα εμπορικά γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας στους καταναλωτές το 2027, οπότε λόγω της τεχνολογικής προόδου θα έχει μειωθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής, ανέφερε η ίδια πηγή.
Στο μεταξύ, η Meta πέτυχε μια απροσδόκητη επιτυχία στον δρόμο προς την επαυξημένη πραγματικότητα, με τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban Meta που διαθέτουν κάμερα. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει στο περυσινό συνέδριο Connect ότι θα προσέθετε έναν ψηφιακό βοηθό ΤΝ στα γυαλιά, μετατρέποντάς τα στο πιο δημοφιλές wearable ΤΝ στην αγορά. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ray-Ban EssilorLuxottica είπε αυτό το καλοκαίρι ότι πουλήθηκαν περισσότερα γυαλιά «νέας γενιάς» μέσα σε λίγους μήνες από όσα πούλησε το παλαιότερο μοντέλο μέσα σε δύο χρόνια.
Η Meta επέκτεινε πρόσφατα τη συνεργασία της με την EssilorLuxottica και συζήτησε μια πιθανή επένδυση στην εταιρεία γυαλιών, γεννώντας εικασίες ότι τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να φέρουν το όνομα Ray-Ban.