Ο Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ απεικόνισε περίφημα την Ντέιζι Μπιουκάναν στο έργο του «Ο Υπέροχος Γκάτσμπι» (1925), γράφοντας για την ηρωίδα του ότι έχει μια φωνή που είναι «γεμάτη χρήμα». Το ίδιο, όμως, θα μπορούσε να πει και ο Γουές Αντερσον για τη Σκάρλετ Γιόχανσον, η οποία συμμετέχει στο καστ της πολυαναμενόμενης κωμωδίας του «Asteroid City», που θα παρουσιαστεί σε παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό, 76o Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών (16 – 27 Μαΐου 2023), και στη συνέχεια, τον Ιούνιο, θα προβληθεί στους κινηματογράφους (στις ελληνικές αίθουσες αναμένεται, εκτός απροόπτου, στις 22 Ιουνίου).
Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψή της, η 11η ταινία του ιδιότυπου σκηνοθέτη είναι ένας ποιητικός διαλογισμός για το νόημα της ζωής. Τοποθετείται στο 1955 και σε μια απομακρυσμένη μικρή αμερικανική πόλη στη μέση της ερήμου, όπου συγκεντρώνονται μαθητές και γονείς από όλη τη χώρα ενόψει του ετήσιου συνεδρίου «Junior Stargazer and Space Cadet» («Νεαρός Παρατηρητής των Αστρων και Δόκιμος του Διαστήματος»), στο πλαίσιο του οποίου γιορτάζεται η «Ημέρα του Αστεροειδούς».
Οπως το συνηθίζει ο ξεχωριστός αυτός σκηνοθέτης, η ταινία του προσφέρει μια παρέλαση χολιγουντιανών σταρ, με τα ονόματα των Τομ Χανκς, Σκάρλετ Γιόχανσον, Τζέισον Σουάρτζμαν, Στιβ Καρέλ, Μάργκοτ Ρόμπι, Μπράιαν Κράνστον, Μάγια Χοκ, Τζεφ Γκόλντμπλουμ, Ρίτα Γουίλσον, Τίλντα Σουίντον, Γουίλεμ Νταφόε, Εντουαρντ Νόρτον και Εϊντριεν Μπρόουντι να φιγουράρουν στους τίτλους. (Δείτε το trailer της ταινίας)
«Η φωνή της Σκάρλετ είναι πολύ εκφραστική και ενδιαφέρουσα. Θα έλεγα ότι είναι η μεγαλύτερη δύναμή της» λέει ο Αντερσον για την ταλαντούχα πρωταγωνίστριά του, η οποία στο «Asteroid City» υποδύεται μια λαμπερή ντίβα του κινηματογράφου της δεκαετίας του 1950. Καθώς, μάλιστα, γίνεται σταρ όλο και μεγαλύτερου διαμετρήματος, η Γιόχανσον υψώνει πιο άνετα τη φωνή της όταν αισθάνεται ότι την έχουν ξεγελάσει, γράφει στο Variety η Τατιάνα Ζίγκελ.
Τον Ιούλιο του 2021, για παράδειγμα, η Γιόχανσον συγκλόνισε τη βιομηχανία του θεάματος επιτιθέμενη στην Disney, την πιο ισχυρή οντότητα στο Χόλιγουντ. Η ηθοποιός βρισκόταν σε καραντίνα στο διαμέρισμά της στο Απερ Ιστ Σάιντ, λίγες ημέρες πριν γεννήσει τον Κόσμο, το δεύτερο παιδί της, όταν κατέθεσε αγωγή κατά του στούντιο, λίγο μετά την κυκλοφορία του πρίκουελ της Marvel «Black Widow».
Σε απάντηση, το στούντιο έκανε μια δήλωση που προκάλεσε έκπληξη, αφού έδειχνε ότι είχε κηρύξει πόλεμο στην ηθοποιό που είχε παίξει τη ρωσίδα δολοφόνο Νατάσα Ρομάνοφ σε οκτώ ταινίες της Marvel, επικρίνοντάς την για την «απίστευτη αδιαφορία της για τις φρικτές και παρατεταμένες παγκόσμιες επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19» και αποκαλύπτοντας ότι είχε προπληρωθεί την αμοιβή της, ύψους 20 εκατ. δολαρίων.
Σε συνέντευξή της στο περιοδικό Variety με αφορμή τον νέο ρόλο της στην ταινία του Γουές Αντερσον, η Σκάρλετ Γιόχανσον αναφέρθηκε αναλυτικά στη νομική διαμάχη της με την Disney επειδή η «Black Widow» δεν προβλήθηκε στους κινηματογράφους. Μίλησε ακόμη για τα αισθήματα ανεπάρκειας που ένιωσε όταν την απέρριψαν σε μια σειρά από σημαντικούς ρόλους.
Είπε, για παράδειγμα, ότι γύρω στο 2011 σκέφτηκε να εγκαταλείψει τη βιομηχανία του θεάματος, έχοντας απορριφθεί για δύο πολυπόθητους ρόλους, που πήγαν στην Εμιλι Μπλαντ και τη Σάντρα Μπούλοκ αντίστοιχα. Τότε ένιωσε χαμένη: «Ο πρώτος ήταν για το “Iron Man 2” και ο άλλος για το “Gravity” του Αλφόνσο Κουαρόν» είπε στην Τατιάνα Ζίγκελ.
«Ηθελα πάρα πολύ αυτόν τον ρόλο. Ηταν σαν το κερασάκι στην τούρτα. Ενιωσα πραγματικά απογοητευμένη και απελπισμένη. [Αναρωτήθηκα] “Κάνω τη σωστή δουλειά;” Οι ρόλοι που μου προσφέρονταν με άφηναν βαθιά ανεκπλήρωτη. Νομίζω ότι μου προσφέρθηκε κάθε σενάριο της Μέριλιν Μονρόε. Σκέφτηκα “μήπως αυτό είναι το τέλος του δρόμου δημιουργικά;”» εξήγησε.
Η τύχη της Γιόχανσον άλλαξε, ωστόσο, όταν η Μπλάντ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την ταινία της Marvel και ο ρόλος τής προτάθηκε ξανά. Μετά τα γυρίσματα του «Iron Man 2» ακολούθησαν διθυραμβικές κριτικές για το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ με το έργο «Ψηλά από τη Γέφυρα» του Αρθρουρ Μίλερ, που της έφερε μάλιστα ένα βραβείο Tony: «Είχα μεγάλη ώθηση κάνοντας αυτό το έργο, δημιουργικά και καλλιτεχνικά» είπε.
Στη συνέχεια έκανε μια σειρά από τολμηρές κινηματογραφικές επιλογές, όπως όταν έπαιξε σχεδόν σιωπηλή μια εξωγήινη στο «Under the Skin» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, και μετά, ως πρόδρομος του ChatGPT δίπλα στον Χοακίν Φίνιξ, στο «Her» του Σπάικ Τζόουνς: «Ξαφνικά σκέφτηκα “ακόμα αγαπώ αυτή τη δουλειά”. Το πάθος μου αναζωπυρώθηκε. Ενιωθα λιγότερο άγχος» παραδέχτηκε.
Οπως γράφει στον Guardian η Κάθριν Σόαρντ, η διάθεση της Γιόχανσον να μιλήσει με ειλικρίνεια για ρόλους τους οποίους δεν έπαιξε, παρότι τους ήθελε πολύ, είναι ανάλογη με παρόμοιες κινήσεις ηθοποιών όπως ο Νίκολας Χουλτ, ο οποίος αποκάλυψε ότι έχασε τον ρόλο του Μπάτμαν από τον Ρόμπερτ Πάτινσον και ότι δεν κατάφερε να παίξει στο σίκουελ του «Top Gun».
Πρόσφατα, η Ρέιτσελ Ανταμς ανέφερε επίσης ότι απορρίφθηκε για ρόλους στις ταινίες «Iron Man», «Casino Royale» και «Ο Διάβολος Φοράει Prada», ενώ ο Αλ Πατσίνο ισχυρίστηκε στο Vanity Fair πως αυτός ήταν η πρώτη επιλογή του στούντιο για τον ρόλο του Χαν Σόλο στον «Πόλεμο των Αστρων». Τον απέρριψε, όμως, με αποτέλεσμα να δοθεί στον Χάρισον Φορντ, ο οποίος του οφείλει την καριέρα του, αφού εκείνος ο ρόλος τον ανέδειξε.