Οι δεσμεύσεις μεταξύ των νεονύμφων είχαν πάρει υπογραφή από το 2019. Και μόλις χθες οι Βρυξέλλες, διά στόματος Μαργκρέτε Βεστάγκερ, αντιπρόεδρου της Κομισιόν, αρμόδιας για θέματα ανταγωνισμού, ανακοίνωσαν και το τυπικόν της υπόθεσης.
Με το νέο γάμο (οι διαδικασίες του οποίου θα ολοκληρωθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2021) δημιουργείται η 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Πάρτε ανάσα γιατί οι μπράντες που θα στεγάζονται πλέον υπό κοινή σκέπη είναι πολλές – για την ακρίβεια, δεκατέσσερις. Για να μην έχουμε παρεξηγήσεις -σαν τις μαρκίζες νυχτερινών μαγαζιών, ένα πράμα- τις παραθέτω αλφαβητικά: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ουφ!
Μένει να φανεί στην πορεία το πώς θα εξελιχθεί η προϊοντική ταυτότητα μεταξύ των εταίρων και, για την ακρίβεια, κυρίως της ιταλικής πλευράς, καθώς, ως γνωστόν, ο προγενέστερος γάμος των Ιταλών με την αμερικανική Chrysler δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Σε άλλες ειδήσεις της ημέρας, πριν μερικά χρόνια κάποιοι αναλυτές της αγοράς είχαν προβλέψει ότι σε μερικά χρόνια θα υπάρχουν μόνο καμιά δεκαριά εταιρείες αυτοκινήτου. Οι καιροί αρχίζουν να τους επιβεβαιώνουν, αν δει κανείς από ψηλά το τοπίο των αυτοκινητοβιομηχανιών. Δεν μιλάμε για μπράντες, όπου μπορείς να δημιουργείς ή να διαγράφεις κατά βούληση, αλλά για ενιαίους ομίλους. Βέβαια, και πού να προέβλεπαν οι αναλυτές και το οδυνηρό «μπόνους-μάλους» του κορονοϊού, ο οποίος έδωσε, και συνεχίζει να σκορπάει, γερά άπερκατ -τύπου Μάικ Τάισον- στο μαλακό υπογάστριο των κατασκευαστών.
Τα νούμερα λένε την αλήθεια και από Ιανουάριο μέχρι και Νοέμβριο η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου είδε μια πτώση πωλήσεων της τάξης του 25,5%, με την ισχυρότερη γροθιά να τη δέχεται η Ισπανία και αμέσως μετά η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία. Με άλλα λόγια οι μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
Με αυτά και με αυτά οι Peugeot-Citroën και Fiat-Chrysler ενώνουν τις δυνάμεις τους, βάφτισαν τη νέα τους επιχειρηματική σύζευξη ”Stellantis”, το κοινό τους επιχειρηματικό σπιτικό θα έχει έδρα την (φορολογικώς και γεωγραφικώς βολική) Ολλανδία και ελπίζουν σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά.