To όνομα Giulietta έχει βαθιές ρίζες. Στο βάθος η αρχική, Giulietta Sprint του 1954, και σε πρώτο πλάνο η τελευταία εκδοχή, του 2010, που ήδη αποτελεί παρελθόν | Alfa Romeo
Θέματα

Επιστρέφει η Alfa Romeo στα hatchback;

Μετά τις MiTo και τις Giulietta, που ήδη αποτελούν παρελθόν, οι Ιταλοί θέλουν να επανέλθουν στη δημοφιλή κατηγορία. Τι λέει ο CEO της εταιρείας
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν πως όταν, πριν από μερικά χρόνια, παρουσιάστηκε η Giulia, η ηγεσία της Alfa Romeo θα έπρεπε, από στρατηγική άποψη, να έχει φροντίσει να έχει βγάλει πρώτα τον αντικαταστάτη της Giuletta. Γιατί η Giulia, ως μεγαλύτερο και ακριβότερο μοντέλο, όσο καλή προσπάθεια κι αν εμπεριέχει, δεν ανήκει στην πιο εμπορική κατηγορία των hatchback. Λένε, λοιπόν, κι εγώ μαζί τους, πως η προσπάθεια επαναπροσδιορισμού της μιλανέζικης φίρμας έπρεπε να είχε ξεκινήσει από πιο χαμηλά: από την ευρύτερη βάση της αγοράς.

Τα πρόσφατα χρόνια πέρασαν με καλές έως πολύ καλές κριτικές για την πανέμορφη Giulia, αλλά με πλήρη απουσία στην κατηγορία των πάσης λογής Ford Focus, VW Golf, Opel Astra, Peugeot 308, Hyundai i30 και πάει λέγοντας. Πλέον, πολλά άλλαξαν, το γκρουπ της Stellantis πήρε τα ηνία, μάζεψε στην εταιρική ομπρέλα του ένα κάρο μάρκες, 16 τον αριθμό, από Fiat και Peugeot μέχρι Jeep και Maserati, και ήδη έχει ξεκινήσει μια διαδικασία που θα μοιράζονται μεταξύ τους πατώματα, κινητήρες, ηλεκτροκινητήρες και πολλά αθέατα σωθικά.

Μιλώντας, λοιπόν, για τον αντικαταστάτη της Giulietta, ενός μοντέλου που έμεινε στην πιάτσα επί δέκα χρόνια και αποτελεί παρελθόν ήδη από το 2020, υποτίθεται πως η Alfa Romeo Tonale, το μεσαίο SUV, στο οποίο μάλιστα βρίσκει την υπογραφή του ο έλληνας σχεδιαστής Αλ. Λιώκης, θα ήταν η διάδοχη κατάσταση. Ωστόσο, διαβάζοντας αυτές τις μέρες τις δηλώσεις του CEO της εταιρείας, του Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο, φαίνεται πιθανό να γίνει επανεμφάνιση του διαδόχου της Giulietta. Οπως δήλωσε, «δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι δεν θα βγάλουμε χρήματα με ένα hatchback».

Μία ψηφιακή απεικόνιση του πώς θα μπορούσε να είναι η διάδοχος της Giuletta. Αποκλειστικά ηλεκτρικής (Autocar)

Ως γνωστόν, το μάντρωμα υπό κοινή στέγη τόσων εταιρειών με διαφορετικό παρελθόν η κάθε μία δεν είναι πάντα το ιδανικό σενάριο και μοιραία έρχονται στην επιφάνεια διάφορα ερωτήματα. Οπως, για παράδειγμα, θα μπορέσει μια κοινή πλατφόρμα, η STLA Medium, που αποτελεί τη βάση για διάφορα ηλεκτρικά μοντέλα του γκρουπ, αρχής γενομένης από το 2024, να είναι αρκετή για να μειώσει τα κοστολόγια αλλά και να αποτελέσει τη βάση για έναν ολόκληρο κατάλογο μοντέλων;

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υποστηρίζει αυτοκίνητα τόσο του C όσο και του D segment, με μεταξόνια μεταξύ 2,7 και 2,9 μ. Είναι δηλαδή κατάλληλη μέχρι και για τον αντικαταστάτη της Giulia (που χρησιμοποιούσε την πισωκίνητη, και μόνο για θερμικούς κινητήρες, πλατφόρμα Giorgio) ή, μεταξύ άλλων, τα Peugeot 3008, Citroën C5, Opel Grandland.

Ο πρόεδρος υποστηρίζει ότι συνολικά θα υποστηριχθούν 2 εκατομμύρια μονάδες βασισμένες στη STLA Medium και θα προσφέρει αυτονομία έως 725 χλμ. σε προσθιοκίνητα μοντέλα του γκρουπ. Το αν θα περιληφθεί και αντικαταστάτης της γερασμένης προ πολλού Giulietta θα φανεί σε τελικό στάδιο απόφασης. Η αλήθεια είναι πως η επιστροφή στις δημοφιλείς κατηγορίες είναι δύσκολο εγχείρημα όταν έχουν περάσει κάποια χρόνια χωρίς εκπρόσωπο.

Πάντως, αν προκύψει, θα είναι προσθιοκίνητο και μόνο ηλεκτρικό. Σε συμφωνία, δηλαδή, με την οριστική απόφαση της Stellantis, η Alfa Romeo να έχει αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα από το 2027. Μένει να φανεί κατά πόσον μια εταιρεία με τόσο συναισθηματικό και ιδιαίτερο υπόβαθρο, όπως η Alfa, θα μπορέσει να συνεχίσει τη σύνδεσή της με τους ιστορικούς φίλους της, τους απανταχού alfisti.