Το νέο Crossover της Honda εκπλήσσει ευχάριστα με την ευελιξία και τη σπιρτάδα του | terocket.com
Θέματα

Eνα SUV με μαγικά καθίσματα

H Honda λανσάρισε με το νέο HR-V ένα κόμπακτ SUV με πολύπλευρο χαρακτήρα και έναν καταπληκτικό πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων, ωστόσο δεν το προίκισε με σύστημα τετρακίνησης
Πέτρος Πιτσίνης

Xρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια, μέχρι να λανσάρει η Honda το HR-Vδεύτερης γενιάς. Το μοντέλο της πρώτης γενιάς θεωρείται ο πατέρας όλων των σύγχρονων crossover, ωστόσο και ο διάδοχός του είναι ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η ίδια η Honda το περιγράφει ως Urban Utility Vehicle, δηλαδή κάτι σαν πολυεργαλείο για το περιβάλλον της πόλης. Σύμφωνα με την ίδια την ιαπωνική εταιρεία, το HR-V δεύτερης γενιάς ισορροπεί μεταξύ ενός κλασικού SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ενός κομψού και δυναμικού coupe.

Γενικότερα το νέο HR-V είναι ένα μοντέλο που προσπαθεί να θέσει τα δικά του μέτρα και σταθμά στην κατηγορία των κόμπακτ Crossover, όπου το κατατάσσει το μήκος των 4,30 μέτρων του αμαξώματός του. Η μάσκα προσανατολίζεται στη σχεδιαστική λογική των υπόλοιπων μοντέλων της Honda, ενώ τα φωτιστικά σώματα δεν είναι απλά μοντέρνα, αλλά διαθέτουν την τεχνολογία high beamsupport. Το συγκεκριμένο σύστημα διαχειρίζεται και ρυθμίζει την ένταση φωτός των προβολέων ανάλογα με τον φωτισμό του περιβάλλοντος, αλλά και την αντίθετη κυκλοφορία.

Το σχήμα του αυτοκινήτου από τα πλάγια είναι αεροδυναμικό, με το αμάξωμα να απέχει 17 εκατοστά από το έδαφος και τις λαβές των πίσω θυρών να έχουν ενσωματωθεί στα κολονάκια, ώστε να μεταδίδουν την αίσθηση ενός κουπέ. Αυτή ακριβώς την αίσθηση τονίζει και η κλίση της οροφής, που δεν είναι ωστόσο μεγάλη και δεν περιορίζει τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Μας άρεσε επίσης η διακριτική αεροτομή, που δεν έχει απλά διακοσμητικό χαρακτήρα, καθώς το HR-V δεύτερης γενιάς ανήκει στα αεροδυναμικότερα Crossover της κατηγορίας του.


Συμμετρία και συντηρητισμός αποτελούν άγνωστες έννοιες για το εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου. Είναι ξεκάθαρο ότι η Honda επιδιώκει να πολώσει και να προκαλέσει με το φουτουριστικό ντιζάιν του κόκπιτ, που δεν θα αρέσει οπωσδήποτε στον καθένα, αλλά έχει άποψη και χαρακτήρα, όπως εξάλλου και το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Εδώ να πούμε ότι όλο το παιχνίδι γίνεται στο τιμόνι ή γύρω και πίσω από αυτό, ενώ χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να εξοικειωθείς με τα χειριστήρια και τη μεγάλη οθόνη αφής.

Το πίσω μέρος του θαλάμου επιβατών παρουσιάζει το δικό του ενδιαφέρον. Το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευρύχωρο με βάση τις συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις του και η κλίση της οροφής δεν επηρεάζει σημαντικά τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια. Ενα κρυφό όπλο του νέου Honda HR-V αποτελούν τα Magic Seats, δηλαδή τα μαγικά καθίσματα που είναι κατοχυρωμένη πατέντα της Honda.


Τα οριζόντια μαξιλάρια τους ανασηκώνονται σαν πολυθρόνες κινηματογράφου και έτσι δημιουργούνται αποθηκευτικοί χώροι για αντικείμενα μεγάλου ύψους, όπως για παράδειγμα οι γλάστρες με φυτά. Για να γίνει μάλιστα αυτό, χρειάστηκε να πάρει μετάθεση το ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα μπροστινά καθίσματα.


Εξαιρετικών προδιαγραφών είναι και ο χώρος αποσκευών με το μεγάλο άνοιγμα, το χαμηλό κατώφλι και έναν όγκο που κυμαίνεται μεταξύ 448 και 1.473 λίτρων, ο οποίος αποτελεί ταυτόχρονα ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για το Honda HR-Vδεύτερης γενιάς.


Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε, διέθετε έναν ντιζελοκινητήρα 1,6 λίτρων με 120 ίππους ισχύ, με τον οποίο εφοδιάζεται και το μεγαλύτερο SUV της Honda, το CR-V. Στο ελαφρύτερο HR-V ταιριάζει πάντως καλύτερα και πείθει με την εξαιρετική του ελαστικότητα, χάρη στην οποία τραβά από χαμηλά. Φαίνεται μάλιστα ότι ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας κατάγεται από τη Σκωτία, αφού τσιγκουνεύεται τα καύσιμα. Η Honda αναφέρει ως μέση κατανάλωση τα τέσσερα λίτρα πετρέλαιο ανά 100 χλμ., όμως υπολογίστε γύρω στα 5,8 και θα είστε πιο κοντά στην πραγματικότητα. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς με την επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 10,2’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα.


Τονέο Crossover της Honda εκπλήσσει ευχάριστα με την ευελιξία και τη σπιρτάδα του και μεταδίδει στον δρόμο μία αίσθηση, η οποία ίσως να είναι και ένα κλικ πάνω από το αναμενόμενο. Οι κλίσεις στις γρήγορες στροφές είναι στο πλαίσιο και των υπόλοιπων SUV, ενώ το τιμόνι πείθει με την ακρίβεια και την αμεσότητά του. Πάντως το νέο HR-V ανήκει στα ασφαλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του, όπως επιβεβαιώνει και το τεστ αποφυγής εμποδίου της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC.


Συμπερασματικά, το Honda HR-V είναι ένα Crossover με νεανικό και αρκετά σπορτίφ χαρακτήρα, το οποίο πείθει με τους χώρους και την οδική συμπεριφορά του, δυστυχώς όμως δεν διατίθεται με τετρακίνηση. Για τις τιμές, να πούμε ότι ξεκινούν από 22.575 ευρώ για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις των 1,5 λίτρων με τους 130 ίππους. Οι αντίστοιχες πετρελαιοκίνητες των 1,6 λίτρων κοστολογούνται από 28.000 ευρώ, ενώ η εργοστασιακή εγγύηση ισχύει για τρία χρόνια.

Tεχνικά χαρακτηριστικά