Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally 1 είναι υβριδικά με ισχύ στην περιοχή των 500-530 ίππων. Στη φωτογραφία το εργοστασιακό Puma της M-Sport Ford | WRC/Red Bull
Θέματα

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Τι διαφορές έχουν εφέτος τα αγωνιστικά αυτοκίνητα;

Από αυτήν την Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου, και μέχρι την Κυριακή που μας έρχεται, ο «εθνικός αγώνας» είναι στην αφετηρία και, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετρά ξανά στο πρωτάθλημα του WRC. Πρωταγωνιστές οι άνθρωποι και τα «όπλα» τους. Αυτές είναι οι λεπτομέρειες για τα δεύτερα
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Χωρίς πολλούς προλόγους. Η σημαντικότερη αλλαγή για τα αυτοκίνητα της μεγάλης κατηγορίας, που πλέον λέγεται Rally 1 και μοιραία συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, είναι plug-In. Για πρώτη φορά στην ιστορία του WRC τα αυτοκίνητα είναι υβριδικά. Κοινώς, μπαίνουν στην πρίζα. Προφανώς πρόκειται για κίνηση-παρακολούθημα των διεθνών εξελίξεων στην αυτοκινητοβιομηχανία που έρχεται να δώσει το επιπλέον boost στο άλλο, κύριο και βασικό εξάρτημα των αγωνιστικών που έμεινε ίδιο από πέρυσι. Δηλαδή, στους τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες, 1.600 κ.εκατοστών – εννοείται με τούρμπο. Και επίσης εννοείται, με τετρακίνητη μετάδοση.

Ο συνδυασμός, μαζί δηλαδή με την κλωτσιά στα πισινά ελέω ηλεκτροκινητήρα, παρέχει συνολικά ισχύ περί τους 530 ίππους και μία άκρως γενναιόδωρη ροπή στην περιοχή των 500 Nm. Φυσικά, αυτό δεν είναι ανεξάντλητο αλλά για ορισμένο χρονικό διάστημα, όσο δηλαδή έχουν «ψωμί» ακόμη οι μπαταρίες. Χρήσιμο, πάντως, είναι να ξέρουμε ότι, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με χαρτογραφίσεις σε σύγχρονα αυτοκίνητα που τυχόν οδηγούμε, οι οδηγοί δεν μπορούν να ενεργοποιούν την επιπλέον ώθηση μόνοι τους, αλλά αυτή χρησιμοποιείται αναλόγως προγραμματισμού, συνθηκών (φρένα, ανάκτηση ενέργειας) και απαιτήσεων που έχει σχεδιάσει η ομάδα τους πριν από κάθε ειδική διαδρομή.

Tο GR Yaris της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing. Το «EKO Ράλλυ Ακρόπολις», όπως είναι το επίσημο «ονοματεπώνυμο» του, έχει επιστρέψει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στο ημερολόγιο του WRC | WRC/Red Bull

Αναπόφευκτα το βάρος έχει ανέβει. Συγκεκριμένα -και μιλώντας πάντα για τον «daddy» της υπόθεσης, την κατηγορία Rally 1- το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος είναι στα 1.350 κιλά, κάποια 160 περισσότερα από τους κανονισμούς του 2021. Η ασυνήθιστα μεγάλη αύξηση σε κιλά ήρθε ως αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης των νέων ηλεκτρικών συστημάτων.

Συνοπτικά, οι αλλαγές για τα αυτοκίνητα που θα δούμε στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις είναι οι εξής:

Οτ Τάνακ και Μάρτιν Γιαρβέογια με το εργοστασιακό i20 N της HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM | WRC/Red Bull
Να είστε εκεί

Αν δε θέλετε να τρέχετε στη Λαμία, όπου θα είναι η έδρα του αγώνα με όλες τις ειδικές πέριξ αυτής, και να πάρετε τα βουνά με ποδαρόδρομο στη Λειβαδιά, τους Βωξίτες ή τον περιβόητο «Ταρζάν», την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, θα λάβει χώρα η γνωστή ΕΚΟ Super Stage στο στάδιο της Καλογρέζας. Το ραντεβού στο ΟΑΚΑ ξεκινά από νωρίς το απόγευμα με τις πόρτες να ανοίγουν στις 16:00 και ακολουθεί μπόλικο σπορ και θέαμα με είσοδο από €20. Μπορείτε να κάνετε την κράτησή σας εδώ.