Οσοι αγάπησαν τα διθέσια ανοιχτά αυτοκίνητα, μάλλον θα θυμούνται εκείνο το πρώτης γενιάς MR2. Με μοτέρ στο κέντρο, ένα προσιτό, διασκεδαστικό στην οδήγηση διθέσιο μικρό αυτοκίνητο είχε πολύ νόημα. Ουσιαστικά ήταν αντίπαλος του Honda CR-X και κάτι αδιάφορων αμερικανικών, όπως το Pontiac Fiero. Το MR2 ήταν σπορ αυτοκίνητο από «λευκό χαρτί», ο αμερικανικός ανταγωνισμός ως παρωδία, με σπορ επικάλυμμα.
Ο κωδικός του προήλθε από τη συντόμευση του Mid-engine/Rear wheel drive/2 seater, κοντολογίς ΜR2, ενώ ειδικά για τη γαλλική αγορά–, αρκέστηκε στο MR. Γιατί; Διότι μαζί με το 2 στο τέλος θα παρέπεμπε ακουστικά στο γνωστό και αποκρουστικό «merde»…
Η roadster καριέρα του προχώρησε και συνολικά παράχθηκαν τρεις γενιές, με την τελευταία –και πιο διαδεδομένη στην ελληνική αγορά, αυτή με τον κωδικό W30, να ανταγωνίζεται τα αντίστοιχης γενιάς Mazda MX-5. Σαφώς πιο τεχνικό το κεντρομήχανο, με περισσότερες δυνατότητες από άποψη κινητήρα, αλλά το Miata κέρδισε εμπορικά περισσότερους αποδέκτες.
Δυστυχώς ο βίος του MR2 τελείωσε το 2007. Έκτοτε δεν υπήρξε αντικαταστάτης. Ωστόσο αυτές τις μέρες οι φωτογραφίες του GR Yaris M Concept κάνουν το γύρο του διαδικτυακού κόσμου. Αυτό που φαίνεται εξωτερικά λέει λίγα για αυτό που κρύβεται εσωτερικά. Το πρωτότυπο με τα αυτοκόλλητα που βλέπετε έχει έναν περισσότερο κύλινδρο σε σχέση με το τρικύλινδρο GR Yaris και επιπλέον κυβικά εκατοστά, με δίλιτρο μοτέρ, όμως η μεγαλύτερη είδηση είναι ότι είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος.
Κατασκευασμένο ως «μουλάρι» για να συμμετέχει στη σειρά αγώνων αντοχής Super Taikyu, το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται παράλληλα και ως πεδίο δοκιμών της εταιρείας για τα μελλοντικά της πλάνα. Βασικά, ο στόχος του εγχειρήματος είναι να εξαντληθεί στα όριά του, να οδηγηθεί στις ακραίες συνθήκες των αγώνων και του ανταγωνισμού και μετά να καταγραφούν όλα τα στοιχεία: τεχνικά, οδηγικά, σημεία βελτιώσεων. Η εμπορική αξιοποίηση θα βγει μετά τη σούμα της εμπειρίας.
Η αλήθεια είναι ότι η ιαπωνική εταιρεία στα πρόσφατα χρόνια μάς έχει εντυπωσιάσει με διάφορα μοντέλα σπορ προσέγγισης και ίσως, όπως γράφεται διεθνώς, αυτή να είναι μια υπόγεια απόπειρα να επανέλθει το κεντρομήχανο MR2 στο προσκήνιο. Με δίλιτρο μοτέρ; Υβριδικό; Ηλετρικό; Κανείς δεν ξέρει. Αλλωστε η Toyota δεν έχει ανακοινώσει τίποτα επισήμως, ούτε πολλές λεπτομέρειες για τον δίλιτρο κινητήρα γνωρίζουμε. Ομως η roadster-ελπίδα πεθαίνει τελευταία.