Το τούνελ, επί χρόνια σκοτεινό και αχρησιμοποίητο, εκτείνεται σε μήκος 2,7 χιλιομέτρων και έχει διάμετρο 8 μέτρων. Μιλάμε για μεγάλο μήκος, όχι και τόσο πλάτος. Γύρω του υπήρχαν πρόβατα και τίποτε άλλο πέρα από υγρή βρετανική εξοχή. Από τον Νοέμβριο του 2021 που άνοιξε, πάντως, προσφέρει μια χαρά συνθήκες για αεροδυναμικές δοκιμές, καθώς παρέχει έναν ελεγχόμενο, κλειστό και μακρύ διάδρομο με σταθερή θερμοκρασία και ελάχιστες έως μηδενικές αναταράξεις αέρα.
Πρόκειται για ένα έργο ανάπλασης μοναδικό στο είδος του, καθώς προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων έναν χώρο όπου μπορούν να διεξάγουν ακριβείς δοκιμές με χαμηλό κόστος σε σχέση με τις παραδοσιακές και πολύ πιο εξελιγμένες και πανάκριβες στην κατασκευή τους αεροδυναμικές σήραγγες.
Ο εκσυγχρονισμός του τούνελ περιλαμβάνει εγκατάσταση συστημάτων για τη μέτρηση αεροδυναμικών δυνάμεων, καθώς και προηγμένων τεχνολογιών παρακολούθησης και ανάλυσης δεδομένων. Οι μηχανικοί μπορούν να πραγματοποιούν δοκιμές ταχύτητας έως και 160 χλμ./ώρα με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού, που τους επιτρέπει να αναλύουν την απόδοση των αυτοκινήτων με μεγάλη ακρίβεια.
Στο τούνελ Catesby δεν γίνονται όμως μόνο αεροδυναμικές δοκιμές. Οπως αναφέρεται, ενώ αναμενόταν οι αεροδυναμικές δοκιμές να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων, πλέον η χρήση του διευρύνεται συνεχώς. Για παράδειγμα, δοκιμάζονται διάφορα στοιχεία, όπως ο φωτισμός των αυτοκινήτων, ακουστικές ιδιότητες, καθώς και εξοπλισμός επικοινωνίας των οχημάτων υπό την επιφάνεια.
Επίσης, ένας μηχανολόγος που συμμετείχε σε δοκιμές εντυπωσιάστηκε όταν κατάφερε να εντοπίσει κάποια δόνηση στον άξονα μετάδοσης την οποία δεν είχε παρατηρήσει αλλού, ενώ μέσα στο τούνελ ανακάλυψε ότι οι τροχοί του ήταν ελαφρώς εκτός ευθυγράμμισης.
Στους τοίχους του τούνελ υπάρχουν συγεκριμένα σημάδια με «στόχους». Αυτοί, σε συνδυασμό με ένα σύστημα κάμερας υψηλής ταχύτητας, μετρούν την ταχύτητα (δεν υπάρχει σύνδεση GPS σε τόσο βάθος). Α, ναι, o επισκέπτης ίσως παρατηρήσει ότι υπάρχουν και μικρά σπιτάκια για νυχτερίδες, οι οποίες αποτελούν προστατευόμενο είδος στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παρά τις προσπάθειες των υπεύθυνων του project να φτιάξουν ένα «ξενοδοχείο» για τις νυχτερίδες στο τέλος του τούνελ, πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και προτίμησαν κάποιο κοντινότερο σημείο.
Γενικότερα, οι προκλήσεις της μετατροπής του τούνελ σε χώρο δοκιμών περιλάμβαναν την απόλυτα επίπεδη στρώση του διαδρόμου, τη στεγανοποίησή του, την αποστράγγιση νερού, τον φωτισμό και την αφύγρανση ενός τόσο μεγάλου και υπόγειου χώρου.
Το τούνελ Catesby προσφέρει επίσης τη δυνατότητα χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στην υποδομή που έχει αναπτυχθεί και η οποία υποστηρίζει τη φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Με τη νέα του χρήση το τούνελ εξελίσσεται σε ένα χρήσιμο εργαλείο. Τόσο για κάποιες εθνικές, κυρίως, αυτοκινητοβιομηχανίες που αναλύουν επιπλέον παραμέτρους, όσο και για εταιρείες τεχνολογίας που δεν διαθέτουν προϋπολογισμό χρήσης αεροδυναμικών σηράγγων. Κοινός τόπος και των δύο η αναζήτηση λύσεων για τη βελτίωση της αεροδυναμικής και της απόδοσης των αυτοκινήτων ή υποσυστημάτων τους. Παράλληλα διατηρείται η ιστορική σημασία του τούνελ Gatesby ως μέρος της βρετανικής βιομηχανικής κληρονομιάς. Σημαντικό και αυτό.