Ενα διάφανο VW στο Σαλόνι της Γενεύης | REUTERS/Denis Balibouse
Θέματα
Εφτασαν από το μέλλον στη Γενεύη!
Τα Concept Cars ήταν και εφέτος η ατραξιόν του Σαλονιού της Γενεύης και ταυτόχρονα μια πυξίδα για το μέλλον της αυτοκίνησης. Ποια ξεχωρίσαμε και γιατί
Πέτρος Πιτσίνης
09/03/2016, 10:48
Όταν ονειρεύονται οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί, γεννιούνται τα Concept Cars. Τα πειραματικά μοντέλα έκλεψαν για μια ακόμη φορά την παράσταση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, αν και οι αποστολές τους διέφεραν ανά περίπτωση.
Κάποια προορίζονται για πειραματισμούς, ορισμένα άλλα παρουσιάζονται για να σφυγμομετρήσουν οι εταιρείες τις αντιδράσεις του κοινού σε μελλοντικές ιδέες, ενώ μερικά αποτελούν τη βάση των επόμενων μοντέλων παραγωγής.
Ας δούμε ποια Concept Cars ήταν, κατά την άποψή μας, τα σημαντικότερα στο 86ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
VW T-Cross Breeze: Προορίζεται να γίνει το πρώτο Cabrio SUV του γερμανικού ομίλου και υπόσχεται οδηγική διασκέδαση σε προσιτές τιμές. Ο σχεδιασμός του πρωτότυπου μοντέλου αποκαλύπτει σε μεγάλο βαθμό το ντιζάιν του αυτοκινήτου παραγωγής, που εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσει έως το 2018. Στη Γενεύη παρουσιάστηκε με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 110 ίππων, που αρκείται σε 5 λίτρα αμόλυβδη ανά 100 χλμ./ώρα και επιτρέπει τα 188 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα.
DS E-Tense: Η μάρκα DS μόλις συμπλήρωσε ένα χρόνο απογαλακτισμού από τη μητρική Citroen και παρουσίασε ήδη ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο με ηλεκτροκινητήρες 407 ίππων και έως 360 χλμ. αυτονομία. Το δυναμικό Coupe δεν πρόκειται να περάσει έτσι στην παραγωγή, όμως αποκαλύπτει την πρόθεση της DS να εισβάλλει δυναμικά στη γερμανοκρατούμενη premium κατηγορία.
Opel GT Concept: Φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε διάδοχο του «λαϊκού» Coupe GT της δεκαετίας του 70, αν και το μελλοντικό μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στους δρόμους δεν θα διαθέτει –δυστυχώς- τόσο τολμηρές γραμμές. Το καμάρι της Opel ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο, παρουσιάστηκε με ένα τρικύλινδρο μοτέρ 145 ίππων και με μία τεράστια γυάλινη ηλιοροφή, που γίνεται και διαφανής!
Lexus LF-FC: Mας αποκαλύπτει το σχεδιασμό και την τεχνολογία των μελλοντικών λιμουζινών της Lexus. Το συγκεκριμένο μοντέλο, με τις τεράστιες γρίλιες της μάσκας και τις ζάντες 21 ιντσών, είναι υδρογονοκίνητο και αποτελεί τον προπομπό του Lexus LS της επόμενης γενιάς, ενώ έχει ως ατού το τεράστιο σαλόνι του.
Rimac Concept One: Πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση της πρώτης μελέτης της Rimac, αποκάλυψε η κροάτικη μάρκα με το ηλεκτροκίνητο Concept One ένα πρωτότυπο, που βρίσκεται μία ανάσα πριν την παραγωγή του. Εντυπωσιακός σχεδιασμός και καυτές επιδόσεις (0-200 χλμ./ώρα σε 5,6’’) αποτελούν τα όπλα του…βαλκανικού supercar, που δεν θα δειλιάσει να τα βάλει με τις Ferrari και τις Lamborghini.
Ηonda Civic Concept: Ταυτίζεται έως περίπου 90% με το πεντάθυρο Civic παραγωγής, που αναμένεται το 2017. Παρά τις αεροδυναμικές γραμμές του θα απευθύνεται σε οικογενειάρχες, αν και το μοντέλο της Γενεύης δεν είχε διαμορφωμένο το εσωτερικό του. Το σίγουρο είναι πάντως ότι θα εφοδιαστεί με τούρμπο βενζινοκινητήρες 1,0 και 1,5 λίτρων και με ντιζελοκινητήρες 1,6 λίτρων, που θα συνδυάζουν τις υψηλές επιδόσεις με την οικονομική κατανάλωση.
Skoda Vision S: Εκφράζει τη χειραφέτηση της θυγατρικής Skoda από τη μητρική VW, καθώς πρόκειται στην ουσία για το πρώτο μεγάλο SUV της τσέχικης μάρκας. Εντυπωσιακό ντιζάιν για το υβριδικό SUV με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τετρακίνηση, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4’’ και μέση κατανάλωση μόλις 1,9 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Το μοντέλο παραγωγής αναμένεται το αργότερο έως το 2017.
Rinspeed Σto: Η ελβετική Rinspeed πρωτοτύπησε πάλι με το Σtos, μια παραφθορά της ελληνικής λέξης «Ηθος». Πρόκειται για ένα καινοτόμο αυτόνομο όχημα, στο οποίο μαζεύεται το τιμόνι, όταν δεν χρειάζεται, για τη δημιουργία μεγαλύτερης ευρυχωρίας. Στο φουτουριστικό σαλόνι δεσπόζουν οι τεράστιες οθόνες 21,5 ιντσών, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει και ένα…drone με δικό του «ελικοδρόμιο» στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
SsangYong SIV-2: Αποτελεί τη βάση ενός μεγαλομεσαίου SUV, που θα κυκλοφορήσει πιθανότατα και σε επταθέσιες εκδοχές. Είναι υβριδικό με κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων και με ηλεκτροκινητήρα 10 kW, διαθέτει χαμηλό κέντρο βάρους και μία πλατφόρμα, ιδανική για χρήση σε μελλοντικά «πράσινα» μοντέλα των Κορεατών.
Αlfa Romeo Disco Volante Spyder: Συναρπαστικό ντιζάιν για το επετειακό Concept Car για τα 90 χρόνια της θρυλικής Touring Superleggera. Δεν πρόκειται να το δούμε στους δρόμους, ελπίζουμε όμως να δώσει –τουλάχιστον σχεδιαστικά- τη μαγιά για τις μελλοντικές Spider της Alfa Romeo.
Τοyota Kikai: Εντελώς αντισυμβατικός σχεδιασμός με πρακτικές πινελιές, όπως οι συρόμενες πλευρικές πόρτες για ευκολότερη πρόσβαση το άνετο σαλόνι. Οι Ιάπωνες δημιούργησαν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ένα περιβάλλον στο οποίο έχει πρωταγωνιστικό ρόλο ο οδηγός.
Μazda RX-Vision Concept: Ακρως εντυπωσιακό πρωτότυπο με έναν μικρό περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, που δεν θα έχει –σύμφωνα με τους Ιάπωνες- τα προβλήματα αξιοπιστίας και υψηλής κατανάλωσης του παρελθόντος. Μας προδιαθέτει για το νέο RX, που θα ονομαστεί πιθανότατα RX-9 και θα λανσαριστεί το 2017, ακριβώς στα πεντηκοστά γενέθλια του περιστροφικού κινητήρα.