Σε μια εποχή που τα «ονοματεπώνυμα» των αυτοκινήτων, τα βαφτιστικά τους δηλαδή, γίνονται μακρόσυρτα, βερμπαλιστικά και, κάποιες φορές, δύσκολα στην απομνημόνευσή τους, εδώ υπάρχει μία έκφραση λιτή. Αυτάρκης. DS 4. Και τέλος. Αρκούν δύο γράμματα και ένας μονοψήφιος αριθμός. Μάρκα, μοντέλο και ιδού ο ορισμός του μινιμαλισμού. Εν προκειμένω, ο «νονός» απεχθάνεται το περιττό. Μόνο εκλεπτυσμένη ουσία.
Κατ’ αρχήν, με το που βλέπεις το νέο DS 4, το τέταρτο μοντέλο της γκάμας, είσαι κοντά στα πρόθυρα αυτού που λέμε ‘’speechless’’. Οι Αμερικανοί το λένε και ‘’jaw dropping’’. Και ανεξαρτήτως γλωσσικής προτίμησης, το DS 4 βαράει κατευθείαν στο δόξα πατρί της ραφιναρισμένης αισθητικής. Θα μπορούσες να το δεις και να πεις «απλά θεϊκό».
Πρόκειται για το αυτοκίνητο που βραβεύτηκε ως «Το πιο όμορφο αυτοκίνητο του 2022» από το θεσμό ‘’Festival Automobile International’’ στην επιτροπή του οποίου συμμετέχει, μάλιστα, ο ζωντανός θρύλος του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, Άρι Βάτανεν. Είναι η ίδια που από το 2006 και εντεύθεν ψάχνει και τιμά την αισθητική εν κινήσει.
Μα, θα πεις, δεν τελείωσε ακόμα η ζόρικη χρονιά. Όμως, το επαναστατικό DS 4 πήρε τον τίτλο σχεδόν από τα αποδυτήρια για λόγους αποστομωτικά προφανείς. Μπήκε στη μάχη της κατηγορίας C Premium με τον «αέρα» μιας καλοδουλεμένης φινέτσας που, ξεκάθαρα, δεν παραπέμπει σε τίποτα άλλο. Σμιλεμένο μέταλλο, αναλογίες που βγαίνουν εκτός νόρμας, χειροποίητα υλικά και μια σημειολογία που το κάνει να ξεχωρίζει από το λεγόμενο mass market.
Εδώ που τα λέμε δύσκολα θα μπορούσε να τοποθετηθεί και αλλιώς με δεδομένους τους όγκους μελέτης που προηγήθηκαν. Σε μια εποχή κονσερβοποίησης της μαζικής παραγωγής και αναλώσιμης αυτοκίνησης χάριν του επόμενου facelift, το DS 4 έρχεται να συμπυκνώσει στα 4,40 μέτρα μήκους του ό,τι πιο ξεχωριστό έρχεται από τη χώρα του Μακρόν. Α, ναι. Με την ευκαιρία, κι αυτός με DS κάνει τα προεδρικά του πήγαινε-έλα.
Εδώ, λοιπόν, βλέπεις μία μυώδη, αεροδυναμική και αιχμηρή παρουσία. Αλλά χωρίς την υποψία του οποιουδήποτε machism, χωρίς δήθεν αεροτομές ή ντε και σώνει αρρενωπότητες. Το DS 4 έχει υπόσταση ιδιαίτερη, καλλιεργημένη. Οπτικά αλλά και αδιόρατα. Κι αυτό γιατί, πριν ακόμη τραβηχτεί η πρώτη γραμμή σε λευκό χαρτί από τους σχεδιαστές του, είχαν δαπανηθεί δύο ολόκληρα χρόνια στη διαμόρφωση της πλατφόρμας.
Εδώ, madame et monsieur, δεν είναι μόνο το αθλητικό «σώμα». Δεν είναι μόνο οι ανάγλυφες λεπτομέρειες στο κόκπιτ που έχουν επηρεαστεί από την ωρολογοποιία. Ούτε μόνο η αίσθηση ηρεμίας από τα ηχομονωτικά παράθυρα και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό που, μοιραία, συγκεντρώνουν τα βλέμματα και γαληνεύουν τους επιβάτες. Είναι και η «ψυχή». Ό,τι δεν φαίνεται σε πρώτο πλάνο. Ό,τι κουβαλάει αυτή η σοφιστικέ κατασκευή στα μηχανολογικά της εντόσθια. Η ραχοκοκαλιά δεν είναι άλλη από την αρθρωτή πλατφόρμα (με τον κωδικό EMP2) που σχεδιάστηκε μεν με τα υψηλότερα στάνταρντ εκπομπών ρύπων, ασφάλειας, ακαμψίας επιπέδου «μασίφ» και δυνατότητας για εξηλεκτρισμένες εκδόσεις αλλά -με ένα εμφατικό «αλλά»- χωρίς να διακυβεύεται το βάρος.
Οδηγώντας το DS 4, όντως, έχεις μία νέα αίσθηση. Από τη μια, εισπράττεις την ηρεμία, το cocooning της καμπίνας και την ενστικτώδη επιβεβαίωση πως βρίσκεσαι μέσα σε μια ακριβή, ιδιαίτερη κατασκευή που δεν έκανε οικονομία, ούτε λογιστικές τσιπιές. Εκφράζει το πιο διαφορετικό αυτοκίνητο στην κατηγορία. Και, από την άλλη, βρίσκεσαι μέσα σε ένα κλασάτο προϊόν που φέρει ένα κρυμμένο χωνευτήρι τεχνολογιών εντός του. Η νέα γαλλική επανάσταση κουβαλάει μαζί της κι αυτό ακριβώς που θες από ένα αυτοκίνητο που αναμετράται με το δρόμο και τη Φυσική. Λέγεται απολαυστική οδήγηση. Κράτημα που εμπνέει τόνους εμπιστοσύνης, τέχνη κινηματικής.
Μία επίσκεψη στα εντυπωσιακά showrooms της DS, όπως το DS Store Athens, στη Λ. Κηφισίας, θα σας κάνει, πρώτον, να πάρετε ιδέες για το δικό σας interior design. Δεύτερον, να μάθετε για τα αποκλειστικά προνόμια, την εμπειρία απόκτησης και κατοχής ενός DS. Και, τρίτον και πιο επίμαχον, μία δοκιμή με το επαναστατικό DS 4 επί των χαρακωμάτων της αδυσώπητης ελληνικής εργολαβίας, θα κάνει τους πωλητές να σας παρακαλούν να βγείτε από το κόκπιτ της ονείρων σας. Μην το δοκιμάσετε σπίτι. Ζήστε την εμπειρία.
Top 5: Μας κακομαθαίνετε, κύριε πρέσβη. Αλλιώς, οι λεπτομέρειες που θωπεύουν
▪Καθίσματα με κλιματισμό -ψύξη ή θέρμανση- και μασάζ. Ο θρόνος μετά από μια κοπιαστική μέρα
▪Επένδυση σε δέρμα Criollo Brown Nappa που ξεχωρίζει για την ιδιαίτερη υφή του. Μακράν Μακρόν
▪Χειροποίητες κρυφές ραφές. Το touch μιας λεπτομέρειας για παρατηρητικούς «λύτες»
▪Επενδύσεις από αλκαντάρα σε κεντρική κονσόλα και ταμπλό για την έκδοση Performance Line. Μνήμες από motorsport
▪«Ακούγοντάς» την με το ηχοσύστημα Focal Electra με ισχύ 690 Watt και 14 ηχεία. Το Μέγαρο σε διαστάσεις κόκπιτ
Τop 5: Πέντε τεχνολογίες γαλλικής DS 4 «αφρόκρεμας»
▪DS Active Scan Suspension
Δεν έχει ξαναγίνει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας. Κάτι σαν preview του οδοστρώματος με στόχο την απόλυτη απόσβεση. Συγκεκριμένα, μία κάμερα στο επάνω μέρος του παρπρίζ μεταφέρει δεδομένα (μέσω τεσσάρων αισθητήρων και τριών επιταχυνσιόμετρων) σε μία μονάδα που προσαρμόζει την ανάρτηση σε κάθε τροχό ξεχωριστά κάνοντας την απόσβεση πιο σφιχτή ή πιο ενδοτική. Τι κάνει το σύστημα; Ουσιαστικά, προβλέπει την κατάσταση του δρόμου που συναντάτε καθώς κινείστε. «Σκανάρει» το επόμενό σας βήμα. Αποτέλεσμα; Αυξημένη άνεση (που ήδη, γενικώς στην εταιρεία, αποτελεί κάτι σαν ιδεολογικό μανιφέστο), τέλεια διαχείριση του όγκου.
▪DS Smart Touch
Πρόκειται για ένα μοναδικό σύστημα ελέγχου χειρονομιών. Ένας αισθητήρας, πίσω από την κεντρική κονσόλα, καταγράφει συγκεκριμένες κινήσεις των χεριών σας, τις «διαβάζει» -όπως, ας πούμε, ένα έξυπνο κινητό κάνει αναγνώριση προσώπου- και σας επιτρέπει να έχετε πρόσβαση σε λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αλλού.
▪DS Iris System
Έτσι ονομάζει η DS το εξελιγμένο σύστημα infotainment. Όπως λένε, δεν υπάρχει αγοραστής σήμερα που να μπαίνει σε έκθεση αυτοκινήτου και το μάτι του να μην πηγαίνει κατευθείαν στην οθόνη. Στην περίπτωση του DS 4, την παράσταση κλέβει η οθόνη 10 ιντσών, ως μέρος της αισθητηριακής σύνδεσης με το εξελιγμένο software. Οι ρυθμίσεις φορτώνονται αυτόματα κατά την εκκίνηση. Στη συνέχεια, η ιδέα της εξατομίκευσης εκτελεί το δικό της ρεσιτάλ δίνοντας τη δυνατότητα σε όλους να προσαρμόσουν το περιεχόμενο στις απαιτήσεις τους. Το DS Iris System προσφέρει τη δυνατότητα ελέγχου με φωνητικές εντολές (αλλά και χειρονομίες, όπως αναφέρθηκε παραπάνω) δημιουργώντας έναν πολύ ικανό βοηθό on board που «εκτελεί» τα αιτήματα των επιβατών.
▪DS Air
Ίσως το πιο ψαγμένο αισθητικά σύστημα κλιματισμού στην κατηγορία. Χειριστήρια που δεν θυμίζουν ό,τι άλλο έχουμε δει στην κλάση, κάτι σαν κοσμήματα επί ταμπλό. Οι αεραγωγοί σχεδόν δεν διακρίνονται και η ροή αέρα κατευθύνεται στους επιβάτες μέσω ενός κώνου που εξασφαλίζει την τέλεια κατανομή. Η δε λειτουργία Quick Launch επιτρέπει στο τιμόνι να θερμαίνεται και στα καθίσματα να ψύχονται ή να θερμαίνονται ανάλογα με το πάτημα ενός και μόνο πλήκτρου.
Οι εκδόσεις
Το DS 4 σπάει τη μανιέρα και απευθύνεται σε πελάτες που έλκονται από δύο διαφορετικά είδη αμαξώματος, τα λεγόμενα Coupé-SUV, που είναι νέο «ύφασμα» στην αυτοκίνηση, και το διαχρονικά επιθετικό, συμπαγές hatchback.
Το νέο τέκνο της γαλλικής αισθητικής ενσωματώνει τις δύο επιρροές σε ένα αμάξωμα που προσελκύει αμφότερες τις όχθες. Χωρίς συμβιβασμούς. Είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις, το DS 4, το DS 4 Cross, για τους φίλους της περιπέτειας που θέλουν να αξιοποιήσουν την υψηλή απόσταση από το έδαφος (189 mm) καθώς περιλαμβάνει στο βασικό του εξοπλισμό το Advanced Traction Control για βελτιωμένη πρόσφυση με προγράμματα για κίνηση σε έδαφος με άμμο, χιόνι και λάσπη, ενώ παράλληλα διαθέτει και το προηγμένο σύστημα Hill Assist Descent Control και, τέλος, το DS 4 Performance Line, για όσους επιθυμούν πιο σπορ προσέγγιση. Σε κάθε περίπτωση, διατίθεται ένας πλουραλισμός χρωματικών επιλογών, τροχών, υλικών επένδυσης και λεπτομερειών που μάλλον θα σας δημιουργήσουν ένα ευχάριστο δίλημμα τού πώς ακριβώς θέλετε το δικό σας, εξατομικευμένο DS 4.
Οι κινητήρες
Η αισθητική που ανοίγει νέο κεφάλαιο στην κατηγορία δεν αναγκάζει εκτόξευση σε κυβικά.
▪Το DS 4 ξεκινά το downsizing από τα μόλις 1,2 λίτρα, τρικύλινδρο μοτέρ και turbo στην έκδοση Puretech 130 S&S, με απόδοση, όπως ίσως σωστά υποθέσατε, 130 ίππων.
▪Αμέσως μετά «ανεβαίνει» στα 1,6 lt με χρήση TwinScroll Turbo και απόδοση 180 ίππων σε τετρακύλινδρο σύνολο βενζίνης, με το 1.6 Puretech 180 S&S.
▪Το πετρέλαιο έχει ακόμη λόγο στα δρώμενα (αν και, γενικά μιλώντας, με μικρότερο μερίδιο απ’ ό,τι παλαιότερα) και το DS 4 δεν χαλάει χατίρια σε όσους «γράφουν» πολλά ετήσια χιλιόμετρα με το 1.5 BlueHDi 130 S&S.
▪Όλα τα παραπάνω αποκλειστικά διαθέσιμα με το υπέροχο αυτόματο κιβώτιο της DS, με τον κωδικό ΕΑΤ8. Ένα χειροκίνητο ορθώς δεν ταιριάζει με τον premium χαρακτήρα ενός DS 4. Θα αποσυντόνιζε το ζεν.
Στην κορυφή
Εκεί όπου βρίσκεται το εκπληκτικό DS 4 E-Tense 225. Πρόκειται για το υβριδικό plug-in hybrid της γκάμας και φέρει μαζί του όλη την τεχνογνωσία από τους τέσσερις τίτλους που κέρδισε η DS με τα μονοθέσιά της στην αμιγώς ηλεκτρική Formula E. Εδώ, ο θερμικός κινητήρας είναι τετρακύλινδρος, 1.6 λίτρων, με απόδοση 180 ίππων και ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 110 ίππων. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώ. σε 7,7’’, τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 233 χλμ/ώ. και μια γενναιόδωρη ροπή της τάξης των 360 Nm. Ταυτόχρονα, μπορείτε να κινείστε για έως και 55 χιλιόμετρα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, κάτι που σημαίνει πως καλύπτονται οι καθημερινές αστικές σας μετακινήσεις. Η φόρτισή του DS 4 E-Tense 225 ολοκληρώνεται είτε σε οικιακή πρίζα 1.8 kW σε 7 ώρες, είτε σε Wall Box 7.4 kW σε μόλις 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 1,3 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές CO2 από 29 g/km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP.
Το κοντινό, φουλ ηλεκτρικό, μέλλον
Μέχρι το 2024, το DS 4 θα διατίθεται σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.
Info: Δείτε περισσότερα για το νέο DS 4 και κλείστε ραντεβού δοκιμής εδώ